part 19

3.5K 183 5
                                    

4 tahun kemudian.

Ramai yang sedang memerhatikan gadis yang berjalan di lapangan terbang bersama dengan keluarganya.

Gadis itu memakai baju tshirt putih yang kosong bersama cardigan hitam dan seluar jeans yang dapat menarik perhatian orang di lapangan terbang itu. Gadis itu juga memakai selendang yang berwarna hitam dan mengalas bag yang berwarna hitam juga sambil membawa bag bagasi yng berwarna kelabu. Sungguh gadis itu terlihat sangat cantik dengan kulitnya putih dikenakan rayban hitam dimatanya.

"Malaysia we are back" kata Encik Hamid setelah melangkah keluar daripada KLIA bersama isterinya dan anak bongsunya. Mereka tersenyum. Sungguh rindu akan suasana di Malaysia itu.

Qisya melihat sekeliling. Malaysia i'm back. Gumam hati Qisya sambil tersenyum. Ingatan Qisya semakin pulih dengan bantuan doktor serta keluarga. Tapi tidak lupa semuanya dengan izin Allah. Tapi Qisya tidak dapat kenal lagi seperti rakan rakanya. Dia hanya kenal keluarga dan sanak saudaranya sahaja.

"Ibu! Ayah! Qisya!" jerit seseorang. Diorang menoleh ke arah suara itu.

Farhan dan Adawiyah.

Mereka berlari ke arah Puan Juliana, Encik Hamid dan Qisya lalu bermula sesi peluk pelukan di hadapan pintu KLIA.

"Qisya ingat abang paan tak?" soal Farhan. Qisya tersenyum dan mengangguk. Ya dia sudah mengenali abangnya. Farhan terus memeluk adik kesayangannya lalu mengosok kepala yang berbalut dengan shawl yang berwarna hitam. "Adik abang dah cantik sekarang ni" kata Farhan.

"Emm well Qisya Humairah always pretty dont you know that? " usik Qisya sambil menjongket kening sebelah. Farhan membuat muka menyampah. Lalu mereka semua ketawa. Mereka gembira kerana Qisya sudah tidak kekok seperti dahulu. Dulu Qisya menjadi pendiam tidak banyak cakap. Tapi selepas membuat rawatan di UK keadaan dia semakin pulih. Dia mula bercakap dan ketawa. Alhamdulillah.

"Dah jom balik." kata Encik Hamid. Penat berdiri lama ni. Mereka mengangguk lalu menuju ke arah kereta. Puan Juliana memegang tangan anak sulungnya. "Wiyah okey?" soal puan Juliana. Adawiyah mengangguk dan senyum pada ibunya. Adawiyah baru sahaja putus tunang dengan kekasih 2 minggu lepas apabila kekasihnya ditangkap basah di sebuah hotel dan perlu berkahwin dengan perempuan tersebut. Sungguh hancur hatinya Adawiyah bila mengetahuinya.

Mereka tidak kahwin lagi kerana ibu ayahnya masih lagi di oversea. Jadi dia bercadang untuk melangsungkan perkahwinan selepas keluarganya balik. Tapi lain pula jadinya.

***
"Abang mana hadiah untuk Qisya?" soal Qisya sebaik sahaja duduk disebelah Farhan diruang tamu. "Haib perangai Qisya dah datang." kata Farhan sambil menepuk dahinya dan tersenyum. Qisya mencebik.

"Alala.. Majuk yaa" kata Farhan sambil mencubit pipi gebu Qisya. Geram!  Farhan bangun ke arah biliknya. Qisya terus ambil alat kawalan jauh dan alih siaran lain. Muka dia masih lagi masam mencuka.

"Qisya" kata Farhan sambil menghulurkan sesuatu. Qisya melihat dan terbeliak matanya. "Abanggg seriusly?!" soal Qisya sungguh dia keseronakan dan teruja. Dia mengambil dari tangan abangnya. "Album Got7!" jerit Qisya lalu memeluk abangnya dengan erat. "Thank you abang! Sayang abang Paan!" balas Qisya lagi. Sungguh dia seronok sekali.  Sudahah la album tu baru sahaja keluar dari pasaran !

Farhan tahu Qisya masih lagi minat dengan kpop dan dia tahu kumpulan korea apa yang Qisya suka dari dulu hingga sekarang. Dia tersenyum melihat Qisya yang dulu. Iaitu seorang yang happy good lucky

"Apa yang bising bising ni?" soal Puan Juliana yang keluar daripada ruang dapur. Diikuti dengan Adawiyah.

"Ehh bisiing ke?" soal Qisya sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal itu. Puan juliana mencekak pinggangnya lalu mengeleng yang membawa maksud 'apa nak jadi la anak bongsu aku ni'

SENIOR VS JUNIOR  Where stories live. Discover now