part 47

2.1K 97 2
                                    

Hari keempat di bumi Korea Selatan,Qayyum dan Qisya ingin ke suatu tempat yang menarik di Busan.

Mereka bangun awal untuk bergerak ke destinasi yang sudah dirancang. "Sayangg awak ni dah macam tour guide tahu,semua tempat kat korea awak tahu" kata Qayyum sambil ketawa kecil.

Mana taknya dirinya pun tidak tahu sangat tempat tempat di Korea tapi isterinya sudah siap research bagai,tunggu nak kesana je.

"Mestilaa,rugi tauu datang jauh jauh tapi tak pegi tempat menarik kat sini hehe" balas Qisya Humairah dengan sengihan. Mereka masuk ke dalam kereta Range Rover berwarna putih yang disewa untuk memudahkan perjalanan mereka di bumi Korea.

Dalam perjalanan mereka menikmati pemandangan bangunan tinggi serta  melihat pelbagai kereta mewah yang tak dilihat di Malaysia.

"Sayang tempat yang kita nak pegi ni ada apa kat sana ? Excited je" soal Qayyum sambil memandu. Apa la yang ada kat sana ntah ler. "Hehe adaa laa,tempat tu fuh siapa tengok kdrama mesti tahuu" balas Qisya seraya dengan senyuman teruja.

Lebih kurang 40 minit perjalanan mereka ke Ahopsan Forest

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Lebih kurang 40 minit perjalanan mereka ke Ahopsan Forest.

Pengemar kdrama pasti tahu di mana tempat ini kerana sudah banyak kdrama shooting di tempat tersebut contohnya Scarlet Heart,The tale of nokdu dan historical kdrama yang lain.

Dan kdrama terbaru adalah The King Eternal Monarch. Siapa pernah tengok kdrama itu pasti tahu.

"Apa laa yang menarik sangat ni sayang ? Batang buluh je banyak" soal Qayyum sambil melihat sekeliling.

Bukan mereka berdua saja di situ tapi ramai yang datang mengunjungi di tempat yang banyak batang buluh ini tak kira penduduk tempatan atau pelancong asing.

"Eyy mesti laa menarik,kat sini laa oppa oppa shooting drama tauu" balas Qisya sambil menangkap gambar persekitaran  Ahopsan forest. Qayyum hanya mengangguk. Haih tak habis habis oppa diaa. Gerutu hati Qayyum.

Mereka berjalan sepanjang perjalanan di Ahopsan Forest yang sangat indah dengan dikelilingi pokok berwarna hijau.

Sedang Qisya berjalan dia ternampak sesuatu dan terus berlari ke arah tersebut. Qayyum yang sedang leka menikmati suasana persekitaran terkejut melihat Qisya lari meninggalkannya.

"Sayang ! Nak pegi manaa tuu ?" soal Qayyum sambil berlari mengejar Qisya. Haih budak ni nak kemana laa, bukan main lagi lari laju. Gerutu hati Qayyum

 Gerutu hati Qayyum

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
SENIOR VS JUNIOR  Where stories live. Discover now