Bab 69

8.8K 220 15
                                    

{Everything will be okay in the end. If it's not okay,it's not the end. }

••••••      

     Aduh sakitnya! Iqbal Shafique berdecit sambil mengosok kepalanya. Pantas dia mengangkat mukanya memandang gerangan gangster yang telah memukulnya itu. Aduhai Intan Zulaikha rupanya. Mata gadis itu masih tidak berkedip memandang dada sasanya. Kenapa dia pulak rasa malu ni?

    "Apa tengok-tengok? Tak pernah nampak abs ke? Sakit lah yang kau pergi pukul aku kenapa?!" Hambur Iqbal Shafique sambil menarik kasar zip baju hoodienya. 

    Mukanya sudah merona merah namun mimik mukanya diarah kembali serius memikirkan dirinya masih terasa hati dengan gadis itu. Sengaja dia membahasakan diri 'aku kau' dengan gadis itu. Tanda protes!

    Intan Zulaikha membundarkan matanya. Kantoi pulak dia ushar mamat ni punya abs.

    "Tak hingin saya tengok abs awak. Eeii, geli macam span! Yang awak terhendap-hendap macam penculik ni kenapa? Mana lah saya tahu awak tengah skodeng Mika dengan Maya tengah mengawan." Intan Zulaikha mencebik sambil meramas-ramas seliparnya tanda serba-salah.

     Lelaki itu sudah memuncung. Berotot macam ni dia boleh cakap macam span. Namun melihatkan perilaku gadis itu yang sangat comel di matanya membuatkan Iqbal Shafique laju menghalakan pandangannya ke atas. Lama-lama tengok muka Intan Zulaikha ni boleh cair aku. Macam ni boleh surut rajuk!

     "Suka hati aku lah nak skodeng Mika tengah mengatal. Kucing aku bukan kucing kau."

     "Hello tuan leftenan kucing betina yang Mika awak tengah mengorat tu kucing saya."

     "Kucing kau? Sejak bila kau tak takut kucing?" Iqbal Shafique urut dagu. Keningnya bertaut. Dia rasa pelik. Dulu bukan main geli minah ni dengan mahkluk tuhan paling comel tu.

     Intan Zulaikha hanya membiarkan soalan Iqbal Shafique berlalu tanpa jawapan. Biarlah lelaki tu tak tahu yang dia lah punca utama aku tak geli dah dengan mahkluk berbulu lembut yang comel ni. Dia bergerak ke arah Maya dan memeluk kucingnya itu. Mika pula sudah bergesel-gesel di kakinya.

    "Awak marah dekat saya lagi?" Soal Intan Zulaikha sambil memandang Iqbal Shafique tulus.

     Iqbal Shafique masih statik melihat Intan Zulaikha yang sedang mendukung kucingnya itu dengan Mika yang sedang bergesel. Hatinya surut dengan rajuknya sendiri. Tiba-tiba dia rasa seperti sedang melihat Greek Goddess. MasyaAllah adakah ini bidadari?

    "Kenapa awak pandang saya macam tu?" Soal Intan Zulaikha sambil berkerut. Setelah lama menunggu jawapan dari lelaki itu. Kena sampuk ke tuan leftenan ni? Tiba-tiba diam je, dia marah aku lagi ke?

    Iqbal Shafique berdehem. Apasal dia pulak duk ralit ushar minah ni? Sah lah, dia sudah jatuh cinta lagi dan lagi dengan gadis itu. Pantas dia mendukung Mika yang sedang mengelupur untuk melepaskan diri dan berlari kecil menuju ke rumahnya.

    "Mika daddy! Jom kita masuk rumah balik!"

Meowwwww..

     Gadis itu hanya mengeleng sambil menepuk dahinya. Gagal misi aku nak pujuk tuan leftenan hari ni sebab salah sendiri yang pergi pukul mamat tu dengan selipar buat apa! Day 1: Misi memujuk tuan leftenan gagal!

     "Maya tolong mummy, mummy ada masa berapa hari je ni nak pujuk daddy Mika sebelum mummy nikah." Intan Zulaikha mengomol pipi Maya sambil mencebik.

Meowwww..

     Kucing pulak jadi mangsa. Telefonnya bergetar menandakan ada pesanan whatsapp masuk. Tak lain tak bukan dari abang Akramnya itu.

Arjuna Hatiku | CWhere stories live. Discover now