BAB 25

27.7K 2.5K 65
                                    

"Siapa kau?" Mata Noah seperti pedang tajam memanah jauh ke dalam mata Maria. Disebalik topeng dipakainya lelaki itu pasti gagal mengecam siapa gerangan dihadapanya.

Tanpa bicara Maria kembali meletak Lyra di atas katilnya. Wajah Lyra kerisauan memikirkan nasib yang bakal Maria tempuh sebentar lagi. Empat askat elit berpangkat tinggi sedang berada di hadapan mereka. Maria tidak akan menang.

Melihat wajah kegusaran Lyra, Maria menggeleng kepala lantas mengusap rambut sahabatnya. Matanya berbicata menyampaikan tiada apa yang perlu gadis itu risaukan.

"Kamu semua dari mana? Kamu semua siapa? Dan kenapa ada disini?!" Soal Noah kasar. Maria kembali menegak memandang raut wajah lelaki itu.

Tanpa bicara sepantas kilas dia menyasar tumbukan dimuka Noah buat lelaki itu tergamam dan beberapa langkah berundur kebelakang. Rowen memandang susuk berpakaian hitak itu dari atas sehingga ke bawah, cukup untuk dia menganalisa yang lawan mereka sekarang seorang wanita.

Cukuplah Noah seorang yang menguruskannya. Memalukan jika dua lelaki melawan seorang perempuan. Pistol ditangan kembali disimpan ke dalam poket seluar dan dia berundur memberi ruang untuk dua manusia itu.

Noah mengesat bibir yang terasa perit. Tumbukan yang boleh tahan keras dan padu. Satu senyuman tersungging dibibir.

"Kalau kau pilih untuk penyeksaan. Ya aku akan iku cara kau." Noah meletak pistolnya ke atas lantai lalu ditolak dengan kaki ke arah Rowen yang tenang bersandar menayang wajah bosan.

"Cepatkan Noah. Aku lapar." Rungut Rowen tak berperasaan.

"Tch! Masa suspen ni juga kau nak lapar!" Remy menjeling Rowen.

"Maju." Ujar Noah sambil tubuhnya membuka langkah bersedia menerima serangan orang itu.

Maria memusing tubuh memberi tendangan pada Noah, gerakan yang pantas itu dapat dibaca oleh Noah dan dapat dielak dengan mudah dengan membongkokkan sedikit tubuhnya.

Sebaik Noah kembali menegak kini tumbukan pula dituju padanya.

Pap! Pap! Pap! Bertalu-talu serangan tumbukan cuba dihadiahkan Maria buat Noah tapi semuanya berjaya ditepis Noah. Noah hanya bertahan tidak melawan setiap serangan wanita itu. Ya itu cara Noah sendiri untuk bertarung dengan musuh. Pada awalnya Noah akan bertahan untuk membaca pergerakkan musuhnya setelah dia dapat mengakkan semuanya dia akan mula melakukan serangan.

Tapi malangnya, Maria tahu semua fakta itu. Jadi dia tidak akan melakukan pergerakan yang sama agar Noah tidak membaca setiap gerakan serangannya.

"Argh!" Noah berundur beberapa tapak kebelakang apabila perutnya dihentak kuat oleh lutut orang itu. Nafasnya turun naik. Dia sudah penat bertahan, gerakan orang itu tidak dapat dibacanya sedikitpun.

Mata Noah menangkap susuk itu berlari ingin menerkamnya, dia pantas bergerak ke sisi lantas menyelit ke belakang orang itu. Tangan si baju hitam dibawa kebelakang lalu tubuh itu dibawa lekap ke palang besi.

"Aku tak nak buang masa."

Maria senyum sinis di balik topengnya lantas menyiku kuat tubuh lelaki dibelakangnya, pegangan Noah mengendur peluangnya untuk melepaskan diri.

Tepat saat wajahnya berpaling dan saat itu juga..

Buk! Tubuh tertolak kuat ke palang besi. Tumbukan padu dihadiahkan diwajahnya tadi  cukup kuat sehingga dia dapat merasa cairan keluar dari mulut. Pedih sekali.

Tubuh itu melurut jatuh ke lantai. Kaki Noah naik menghentak perut Maria. Hanya mata itu yang terpejam tiada suara yang keluar.

Tanpa belas tubuh itu disepak kuat sehingga Maria terbaring ke atas lantai. Lyra yang memerhati hanya mampu melihat dengan kegusaran, dia tidak mampu menjerit memanggil nama itu seperti selalu.

GAVRIELWhere stories live. Discover now