TWENTY-SIX

1.5K 188 101
                                    

Double update💜










Chaewon terkebil-kebil memandang wajah Jungkook yang merona merah. Lama lelaki itu terpana dan terdiam mendengar permintaan isterinya.

"Anak baru?"

"Eung," Chaewon mengangguk beberapa kali. Wajah dia terlihat sangat polos, tapi permintaannya itu....

Lain macam.

"Awak macam tak nak je... Tak apalah," Chaewon mengemam bibirnya seraya menyimpan semula pakaian lama Chaerin.

"Bukan tak nak, tapi-"

"Tak apa, saya faham," laju Chaewon memintas ayat Jungkook. "Carilah duit banyak-banyak dulu untuk dapatkan anak kedua. Saya tunggu," Chaewon mencuit hidung Jungkook sambil tersenyum manis.

Jungkook turut tersenyum. "Boleh tahan nakal bini aku ni,"

"Saya bukan gatal nak buat benda tu, saya cuma nak anak," balas Chaewon  Sama macam kahwin, saya cuma tak sabar nak kita jadi family dengan ikatan yang sah. Bukan sebab lain. Awak faham maksud saya kan?"

"Faham," Jungkook mengangguk. "Kita tunggu Chaerin besar sikit lagi, biar dia dah boleh urus diri sendiri tanpa bantuan kita lagi, barulah kita ada masa untuk fokus kepada anak baru. Eung?"

Chaewon mengangguk setuju.

"Okey sekarang berhenti mengemas sekejap. Dah masuk waktu makan," Jungkook meraih tangan Chaewon keluar dari bilik.








*****





Maaf, mint nak skip boleh? Nak bagi konflik datang sksksksk.

Pada tahun berikutnya...

Bbuummm!!

Tangan Tuan Jeon menghentam kuat meja kerjanya sehingga berdentum. Dia benar-benar geram dengan sikap Junghyun yang semakin menjadi-jadi. Dia baru dapat tahu anak sulung kesayangannya itu melaburkan banyak duit syarikat dalam perjudian.

Kalau banyak menang tak apa juga, tapi hasilnya sia-sia! Namun Junghyun masih tak serik.

"Sudah! Papa tak mahu dengar lagi alasan kamu, Junghyun. Papa dah bagi banyak peluang tapi kamu makin naik lemak! You're fired! Tiada lagi jawatan presiden untuk kamu, sila angkat kaki sekarang dan jangan jejak lagi ke syarikat ni!" Hambur Tuan Jeon dengan wajah merah padam.

"Seriously?" Mata sembap Junghyun memandang papanya dengan wajah pana.

"Ada nampak papa main-mainkah? Get out now! Kemas barang-barang kamu sekarang, kosongkan bilik pejabat itu sebelum waktu balik. Papa dah tak ingin nak membela kamu lagi. Hisap dadah, laburkan duit syarikat untuk berjudi, I'm fucking done with you!"

"Jadi papa nak mula cari Jungkook untuk gantikan Hyun nanti?" Soal Junghyun. Wajahnya kekal tenang, namun tangannya menggenggam penumbuk kosong.

"Yeah, papa akan cari dia nanti... Kembali ke keluarga Jeon. Dan kamu... Blah dari rumah papa malam ini juga. Guna saja harta yang kamu masih ada untuk sara hidup sendiri, atau papa rampas kesemuanya seperti papa buat kepada Jungkook dulu. Faham?"

Junghyun mengetap rahang kuat. Dia mendengus kasar sebelum menapak keluar dari pejabat Tuan Jeon. Pintu dihempas kuat selepas itu.

[DIBUKUKAN]The Baby •JJK•Where stories live. Discover now