𑁍┊Sweet but psycho ˎˊ˗

443 93 65
                                    

"Daddy belikan Hyung Sup ayam. Daddy tahu Hyung mesti tak suka makan makanan hospital"

"Hum" Hyunjin hanya membalas dengan deheman, matanya tak lepas dari permainan video. Taehyung mengeluh, dia terus melabuhkan punggungnya dihujung katil pesakit. Hyunjin tak peduli, dia masih leka bermain game.

"Hyungㅡ"

"Daddyㅡ"

Mereke berdua berkata serentak. Taehyung terus diam, memberi ruang untuk anaknya berbicara dulu. Hyunjin menarik nafasnya dalam

"ㅡaunty Gyumin kata dia akan bercerai dengan Uncle Jimin. Jadi Hyung nak, Daddy lepaskan Myra. Kahwin dengan Aunty"

Taehyung terkejut. "Hyung gila?" soal Taehyung dengan nada yang menahan marah. Hyunjin pula hanya menatap ayahnya datar. Entah kenapa, sejak berita pemerkosaan lelaki ini terhadap isteri orang yang tak lain tak bukan adalah isteri kawan baiknya sendiri, Hyunjin terus hilang rasa hormat dengan lelaki yang menggelarkan diri sebagai daddy nya itu.

"ㅡdaddy rogol dia. Rosakkan rumah tangga dia. Jadi, daddy ingat daddy boleh terlepas? Bertanggungjawab atau Hyung sendiri yang buat report polis"

Taehyung tersenyum sinis mendengar ucapan anaknya. "BILA DADDY KATA TAK BUAT. MAKSUDNYA DADDY TAK BUAT! KENAPA KORANG SUSAH SANGAT NAK PERCAYA?! KORANG LEBIH PERCAYA KAN BETINA TU DARI DADDY? APA SALAH DADDY!"

Hyunjin terdiam, tetapi dia masih menatap ayahnya dengan tatapan datar.

"Nenek pon benci Daddy. Orang tak kan benci sesuatu tu tanpa sebab. Rasanya itu dah cukup jelas"

Taehyung mengusap rambutnya kasar. "Dengar siniㅡ perempuan tu memang dah lama suka kat daddy. Dia cuma berdendam sebab daddy tak pilih dia. Ini semua trick dia untuk dapatkan daddy"

"Pasal nenek pula, itu semua salah faham. Dia ingat daddy yang bunuh mommy, sebab mommy mati kat dalam rumah dan kebetulan daddy ada kat rumah masa tu"

Hyunjin mendengus. "Bukan ke tu dah jelas? Daddy la pembunuhnya"

Taehyung mengeluh. "Daddy rasa aunty Gyumin. Tapi bila disoal siasat, dia tak mengaku. Sebab tu daddy cuba buat pelbagai cara untuk buat dia mengaku memandangkan kita tak ada bukti" terang Taehyung

Sudah 14 tahun isterinya meninggal dunia, tetapi pembunuh sebenar masih tidak ditangkap sehingga polis membuat keputusan untuk menamatkan sahaja kes tersebut. Taehyung mesti lah tak puas hati, nasib baik ada Jungkook yang sudi menolongnya.

"Aunty? Macam mana pulak?" Dahi Hyunjin berkerut. Tadi kata mati dalam rumah. Kalau mati dalam rumah, tak kan lah tak ada sebarang bukti yang ada orang pecah masuk rumah ke?

"Ini bukan kes bunuh tikam menikam, sayang. Mommy mati sebab minum racun, sebab tu polis tutup kes dan beranggapan sebenarnya ini kes bunuh diri"

─────── ·𖥸· ───────

Buk!

"Auchㅡ" Myra mengusap lututnya yang terasa perih, dan kemudian bunyi sekumpulan gadis ketawa menyapa gegendang telinganya.

"Hahaha sakit ke Myra? Nak saya tolong tak?" ejek Somi, gadis yang menjulurkan kakinya ditengah jalan sehingga Myra jatuh tersandung

Myra menatap gadis gadis itu geram. Ada Yeji, Somi, Yeri, Minju dan Shuhua

Apa ni? Kenapa dia kena serang dengan Ex girlfriends Hyunjin ni?

"Sorry, tapi saya tak ada apa apa urusan dengan korang semua"

"Tak de? Wey girls, disebabkan dia Hyunjin kita masuk hospital" Yeri mencebik manja, lalu diangguk setuju dengan yang lain.

"Benda tu tak ada kena mengena dengan saya" Myra geram. Minju tiba tiba bertindak menarik rambut Myra ganas

"ARH SAKIT, LEPASㅡ"

"Girls, perasan tak? Betina ni bukan dekat dengan Hyunjin je? Jaemin dengan Beomgyu pon dia dekat dekat"

"Betul tu!"

"Jalang!"

"Murah"

Kring!!!

Loceng tiba tiba berbunyi menandakan kelas pertama sudah bermula. Yeji mendengus "kau bernasib baik, jangan ingat kau dah lepas dari semua niㅡ okay girls, jom masuk kelas! " mereka berlima terus bergerak bersama sama seperti sekumpulan bestfriend menuju ke kelas.

Myra sedikit hairan. Bukan ke diaorang semua tu bermusuh antara satu sama lain? Jadi diaorang bekerjasama untuk kenakan Myra?

Patutke Myra rasa bangga? Gara gara dia, hubungan silaturrahim mereka terjalin. Pfftㅡ

Perlahan lahan Myra berdiri, dan menuju ke kelas sebelum terlambat

─────── ·𖥸· ───────

"Myra, awak kenapa?" Beomgyu menatap Myra yang masuk ke kelas dengan keadaan rambut yang tak teratur dan sedikit luka di lututnya.

"Jatuh" jawab Myra singkat dan terus duduk di bangkunya. Beomgyu mendekati Myra, lalu melabuhkan punggungnya di kerusi sebelah Myra yang kebetulan kosong. Mungkin Ryujin, rakan sebangku Myra tak hadir ke sekolah harini

"Myra awak betul tak apa apa? Jangan tipu saya"

"Betul lah" bagi Myra, selagi dia boleh atasi masalah tu sendiri, dia tak kan menyusahkan orang lain

"Hm kalau macam tuㅡ"

Belum sempat Beomgyu menghabiskan ayat, Cikgu Nayeon sudah pon melangkah masuk kedalam kelas. Daehwi terus mengambil alih tugasnya sebagai ketua kelas

"Bangun! Selamat pagi, cikgu"

"Selamat paㅡ ARGHHHH" Myra serta merta menjerit sebaik sahaja ada seekor katak keluar dari laci mejanya dan melompat keatas badannya

"PERGI PERGI!" Beomgyu ikut panik. Dia cuba untuk membantu Myra, tapi perempuan itu tiba tiba bertindak menarik rambutnya

"BEOMGYU TOLONG!!!"

"YA YA NAK TOLONG LA NI. LE-LEPAS DULU ARHHHㅡ" Beomgyu menahan rasa perit di bahagian kepalanya. Silap silap rambut dia boleh botak kejap lagi, memandangkan tarikan pada rambutnya itu boleh tahan kuat

Dan automatik kelas itu bertambah riuh sebaik sahaja katak itu melompat keatas kepala Cikgu Nayeon

"ARGHHHH KATAKKKKK!!"

─────── ·𖥸· ───────

Taehyung keluar dari Hospital lalu melangkah mendekati keretanya

Dia harap Hyunjin akan percayakan dia lepas ni. Tadi, lepas dia jelaskan apa yang sudah terjadi, anak sulungnya itu hanya diam. Taehyung tahu, mungkin susah untuk Hyunjin percaya benda tu. Tapi sekurang-kurangnya Taehyung dah bagitahu cerita sebenar

Terpulang untuk percaya atau tidak. Taehyung dah penat

Taehyung terus berhenti melangkah sebaik sahaja melihat ada contengan pada keretanya menggunakan spray bewarna merah.

"What theㅡ"

'Kalau saya tak boleh dapat awak, saya akan pastikan tiada siapa yang boleh dapat awak juga'

"Shit"

║▌│█║▌│ █║▌│█│║▌║

𝙨𝙘𝙖𝙣𝙣𝙞𝙣𝙜 𝙘𝙤𝙙𝙚...

━━━━━━━━━━━━━━━━━TBC━

a woman for daddy √Where stories live. Discover now