𑁍┊Family lebih penting ˎˊ˗

477 90 59
                                    

"Aku dengar perempuan tu accident"

"Padan muka, itulah karma sebab nak rebut Hyunjin dari kitaorang"

Dahi Hyunjin mengerut bingung mendengar gosip yang keluar dari bibir bibir bekas kekasihnya. Maklumlah, hampir semua pelajar perempuan kat sekolah itu adalah ex dia

"Hyunjin!"

Hyunjin berhenti melangkah, harini dia ke sekolah seorang diri memandangkan Jaemin dan Beomgyu masih tidak mempunyai mood untuk ke sekolah. Apabila menoleh, dia melihat lima orang ex girlfriend nya sedang melepak di bawah pondok berdekatan kantin.

Serta merta kelima lima gadis itu berlari menghampirinya.

"Oppa, are you okay? Mesti sakit kan?" soal Minju prihatin membuatkan Hyunjin tersenyum kaku lalu memegang bekas lukanya dikepala

"Dah baik" jawabnya singkat. Sebenarnya dia masih bingung, macam mana diaorang semua boleh berbaik dan menjadi bestfriend? Padahal sebelum ni, pantang berjumpa mesti akan terjadinya pergaduhan.

"Yeri ada bawakan bekal untuk Hyunjin. Ambil la"

Hyunjin tersenyum lalu menerima pemberian Yeri dengan senang hati. Jimat duit dia harini, tak payah nak beli kat kantin. "Thanks"

"Padan muka perempuan tu. Siapa suruh kacau oppa kitaorang. Kan dah kena bala" ucap Yeji tiba tiba, membuatkan yang lain ketawa setuju

Dahi Hyunjin berkerut. "Maksudnya apa?"

Mereka berlima berhenti ketawa. Shuhua menatap Hyunjin dengan keluhan berat, "tak kan you tak tahu yang Myra accident?"

Hyunjin mengangguk, Mestilah dia tahu. "So?"

"Itulah balasan untuk perempuan murah macam dia. Biar dia tahu langit tu tinggi ke rendah" jelas Somi. Hyunjin terkejut, dia memandang gadis gadis itu tajam

"Kalau Myra murah, maksudnya awak semua percuma. Sekurang kurangnya, 'murah' masih perlu dibayarㅡ"

"ㅡambil la bekal ni. Saya tak nak" Hyunjin menyerahkan balik bekas berisi makanan itu kepada Yeri yang masih mematung mendengar ucapan Hyunjin

"Hyunjin!" jerit Yeji geram sebaik sahaja melihat Hyunjin berjalan pergi meninggalkan mereka. "APA ISTIMEWANYA DIA SAMPAI AWAK TINGGALKAN SAYA?!"

Hyunjin berhenti melangkah, dia terus menoleh dan menatap Yeji sinis. "Sebab saya rasa tak ada makna untuk teruskan hubungan kalau awak ada masalah dengan keluarga saya"

"Saya baru sedar keluarga tu lebih penting dari segalanya. Saya tak perlukan awak, tapi saya perlukan diaorang. Jadi kalau awak suruh pilih antara kekasih dan keluarga, jelas saya akan pilih keluarga"

Dahi mereka berlima berkerut, tak faham dengan apa yang cuba Hyunjin sampaikan. Seingatnya, mereka tak pernah cari masalah dengan Jaemin ataupun Beomgyu.

"ㅡkalau awak nak saya, awak kena dapatkan restu dari 5 orang ni dulu. Restu dari daddy saya, Jaemin, Beomgyu, nenek dan mak saudara saya iaitu Myra. So erm goodluck"

Sempat jugak Hyunjin menghadiahkan wink kepada gadis gadis yang masih terkejut mendengar pengakuan Hyunjin. Hyunjin ketawa geli melihat reaksi mereka.

Hyung janji, hyung tak kan kecewakan daddy lagi

─────── ·𖥸· ───────

Beomgyu menolak perlahan kerusi roda neneknya masuk kedalam wad Taehyung. Dia tersenyum kelat melihat daddynya terbaring tak sedarkan diri di atas katil pesakit.

a woman for daddy √Where stories live. Discover now