Bab 32: Fight with me!!

7.9K 473 3
                                    

Krang...

Bomm...

Dushh...

Raykal tercungap cungap lelah. Sudah lima belas minit Raykal bertarung dengan gergasi besar itu tetapi, raksaksa itu tiada tanda tanda untuk kalah langsung. Setiap kali menyerang, pasti luka itu akan sembuh kembali dalam masa dua saat sahaja. Bagaimana dia dapat mengalahkan demon ini kalau begitu keadaannya?

"Uncle.. uncle kena cari kelemahan diaa". Jerit Exraf. Raykal memerhati raksaksa itu.

"Pergi cari mama dan Kak Dhia.. kita dalam bahaya". Arah Raykal tegas. Exraf mengangguk laju lalu berlari pergi.

'Aku dapat rasakan yang banyak lagi raksaksa yang mendekati. Demon takkan menyerang musuhnya ramai ramai begini tapi ini pelik. Pasti ada sesuatu yang tak kena'. Getus hati Raykal sambil mengelak serangan raksaksa itu.

Guargggg!!

Jeritan lolongan raksaksa lain membuatkan Raykal tersentak. Burung burung habis lari akibat jeritan itu.

"Apa dah berlaku sebenarnya. Kenapa aku tak dapat gunakan kuasa hitam ke atas raksaksa iniii". Marah Raykal apabila kuasa kegelapannya langsung tidak memberi kesan kepada tubuh raksaksa itu.

"Raykalllll". Panggil Andra. Raykal tersentak. Andra menggunakan kuasa tumbuhannya lalu mengikat raksaksa itu dengan akar pokok.

"Apa yang berlakuu?" Soal Rafaral.

"Aku tak tahu. Yang aku tahu sekarang banyak lagi raksaksa akan datang. Kak, aku pelik sekarang ni. Kuasa hitam aku tak memberi apa apa kesan pun bila aku serang raksaksa tu dan satu lagi, demon jenis menyerang musuh dengan seorang diri tapi sekarang apa? Makin ramai tauu". Cerita Raykal. Wajah Andra berkerut kerut.

"Demon tu sudah dipukau oleh kuasa kegelapan lain. Sebab itu kuasa kau tak memberi kesan. Kita sama sama kuasa kegelapan. Dan kuasa kegelapan tak dapat melawan kuasa sesama sendiri. Kuasa cahaya kau kuat Raykal. Kau kena berlatih gunakan kuasa cahaya berbanding kuasa kegelapan". Terang Rafaral.

"Loudes hru grsssy". Jerit Andra. Itu adalah mantra spirit. Raksaksa yang telah diikat itu menggelupur kesakitan. Semua di situ hanya mampu melihat.

"Peastt.. Dhia masih tak dapat buka kuasa cahaya dia?" Bisik Rafaral. Raykal mengeleng kepala. Teringat dia tentang tulisan bunian purba itu.

'Mungkin kakak aku boleh tolong.. ermm, dia kan bijak'. Fikir Raykal. Setelah beberap minit, raksaksa itu hilang menjadi debu. Andra mengeluh lega.

"Raykal.. kita kena laporkan pasal ni kepada King Qyba. Aku rasa ini ada kena mengena dengan Karlos". Ujar Andra. Raykal mngangguk sahaja.

"Kak.. kau pandai tak baca tulisan purba?" Soal Raykal. Rafaral mengangkat keningnya.

"Sikit.. kenapa?" Soal Rafaral pelik. Andra faham kata kata Raykal lalu mengeluarkan satu buku.

"Ini peninggalan keturunan Ndra. Tapi tulisannya dalam bahasa purba. Aku tak pandai sangat". Terang Raykal. Andra mengangguk. Rafaral membelek buku itu.

"Aku dapat baca sikit sikit jee.. kalau muka depan ni aku dapat baca tapi yang lain maaf la, aku tak berapa faham". Ujar Rafaral.

"Cakap je apa yang akak tahu". Ujar Andra. Rafaral mengangguk.

Sepuluh kuasa bersatu...

Lahirlah seorang bayi yang mempunyai 9 kuasa dan dia dikenali sebagai JAMANDRA PRIVILENT.

Lahirnya bayi tersebut, maka.. satu keturunan tercipta yang diberi nama, KETURUNAN NDRA.

1 pantang larang dibuat...

Tanah disumpah..

Apabila melanggarnya.....

Rafaral terhenti membaca. Andra menantinya dengan sabar.

"Itu saja yang aku dapat baca. Yang lain aku tak berapa faham". Ujar Rafaral setelah beberapa minit mendiamkan diri. Andra tersengeh hambar. Sia sia dia menanti dengan sabar tadi.

'Apa terjadi? Tanah disumpah? Adakah ini ramalan yang diramal setelah berjuta juta tahun dahulu?'. Bisik hati Andra. Dia ingin
tahu selanjutnya. Dia harus berjumpa orang yang dikatakan Raykal itu secepatnya.

KING Qyba mengusap janggutnya. 14 orang keturunan bangsawan berada di dalam bilik tersebut.

"Satu daripada kamu telah terbunuh dengan kejam. Nampaknya karlos telah menjalankan misinya." Semua yang berada di dalam bilik kembali bising.

"King.. tadi aku dan Dhia berjumpa dengan kakak aku di Hutan Holloy.. di sana ada satu demon menyerang hutan itu dan aku dapat rasakan yang banyak lagi demon di sana." Kata Raykal.

"Kumpulan? Pelik". Terkejut King Qyba mendengarnya.

"Ada yang lagi pelik. Seperti yang kita tahu, Demon adalah raksaksa merah. Ketika aku melawannya, kuasa hitamku tidak memberi kesan kepadan demon itu. Sepertinya ada kuasa hitam lain yang memukau demon demon itu". Tambah Raykal lagi.

"Aku juga berasa begitu King." Ujar Andra. King Qyba termenung.

Nampaknya Karlos sudah mulakan misinya!!!

Pada masa yang sama juga...

"Aku akan kembali wahai keturunan Ndra". Kata seseorang lalu ketawa jahat.

Hai guysss.. pendek kan hari ni? Haha.. ini last update untuk hari ni. Sis banyak sangat homework nak kena buat. Tahun sis nii paling susahh T_T sedihhh.. dah la masa darjah 6 kena repeat UPSR. Sekarang kena buat PISA pulak.. huh.. 70 80 modul kena buat.. apa la nasib.. pape punn, thanks baca.. sorry kalau ada salah silap. Kalau ada masa sis update ya.. thanks yang sudi support dan kepada batch 02.. hope tabah.. haha.. comment and votee... thnks againn yng sudi comment dan vote cerita mengarut sis ni..

#abaikan typo

Diandra Advilent: A True Self Of Princess Diandra✔Where stories live. Discover now