Bab 34: Bunuh dia!!

7.5K 443 9
                                    

"Memang ada kena mengena. Satu satunya cara untuk menyembuhkannya pembukaan kuasa. Keturunan Ndra merupakan keturunan sejarah terhebat malah keturunan yang paling hebat di Stelantra World. Dan keturunan ke 100 diantara yang pertama terkuat. Keturunan ini pasti ada sebuah buku sejarah keturunannya kan? Aku rasa, hanya dengan pembukaan kuasa itu lah yang dapat menyembuhkan dia. Apabila dia mendapat kuasa terakhirnya, maka 10 elimen akan bergabung dan penglahiran akan berlaku. Dia akan menjadi seperti orang baru selepas mendapat kuasa itu. Dan itu akan menyembuhkan luka itu." Terang Valega.

"Maksud kau, buku tu dapat membantu nanti?" Soal Raykal. Valega mengangguk.

"Ada satu orang yang telah ditakdirkan untuk mengajarnya membuka kuasa terakhirnya itu. Kamu pergilah berjumpa dengan wira sejarah. Dan dia akan membantumu". Ujar Valega.

Percakapannya dengan Valega tadi membuatkan Raykal tidak senang duduk. Sekarang, satu lagi masalah yang perlu dia hadapi. Iaitu Ayahnda nya..

"Malangnya aku hari ni". Bebelnya sendirian. Andra masih lagi tidur. Valega sudah memberi posyel untuk melambatkan racun untuk merebak ke tubuh dan sekarang tinggal mencari wira sejarah dan orang yang ditakdirkan sahaja.

Beberapa minit, Raykal sampai di istananya. Dia menarik nafas dan kemudiannya menghembus perlahan. Apabila melangkah sahaja masuk, semua pegawai tunduk dengannya.

"Ayahnda ada di dalam?" Soal Raykal kepada orang kanan ayahnya iaitu Klifrin.

"Ada.. mereka sedang menunggu tuan putera. Siapakah gerangan gadis di belakang tuan hamba. Bukankah orang asing tidak dapat dibawa masuk ke istana?" Tegur Klifrin apabila menyedari seorang gadis berhood digendong oleh Raykal. Wajah gadis itu tidak dapat dilihat kerana terlindung dengan hood yang dipakai.

"Bukan urusanmu.. aku ingin masuk sekarang". Tegas Raykal. Sebenarnya Raykal tidak menyukai sikap Klifrin yang suka menyibuk halnya sehingga mandi pun dia ingin bertanya. Membuatkan dia rimas.

Pintu dibuka dan Raykal dapat melihat ayahndanya dan bondanya sedang duduk di kerusi pemerintah. Raykal memberi tunduk hormat kepada ayahnda dan bondanya.

"Balik pun anak bertuah ini.. siapa yang di belakang kamu itu?" Soal ayahnda nya. Raykal membuka hood yang menutupi kepalanya. Jelas kelihatan rambutnya yang berwarna putih. Riak wajah bonda dan ayahnda nya bertukar.

"Perempuan inilah yang menyebabkan anaknda datang ke sini. Dia sakit dan anaknda baru sahaja berjumpa dengan Valega". Ujar Raykal.

"Siapa dia anaknda?" Tanya bondanya tidak sabar. Wajahnya memancarkan yang dia sedang gembira manakala riak wajah ayahnda nya kelihatan tegang sahaja.

"Keturunan Ndra ke 100". Ujar Raykal. Bonda dan ayahnda nya bangun dari duduknya. Jelas kelihatan riak terkejutnya.

"Apa ni Raykalll... Keturunan Ndra telah disumpahh.. Raykal nak kalau sumpahan tu kena kat Raykal?" Marah ayahnda nya.

"Ayahnda.. bondaa.. Raykal cintakan diaa.. kalau Raykal tak bersama dia, Raykal boleh gilaa". Kata Raykal. Bonda mendekati Raykal. Rambut Raykal diusap sebelum memeluk erat Raykal.

"Bonda tak halang tapii bonda takut jika sumpahan itu akan kena pada Raykal." Ujar bonda.

"Satu satunya cara nak pisahkan kau dengan dia adalah bunuhhh diaaa". Jerit Ayahnda nya lalu mengeluarkan sebilah pedang. Raykal tersentak.

"Ayahndaa.. dia cinta hati Raykal. Bonda". Muka Raykal mula merah.

"Bonda juga setuju dengan ayahnda". Ujar bonda lalu mengeluarkan pedang. Raykal melepaskan pelukan lalu mnjauhkan diri dari bonda dan ayahnda nya.

Krangg!!! Ayahnda nya menyerangnya tetapi dielak oleh Raykal.

'Arhh.. aku tak dapat berlawan jika Dhia di belakang aku'. Degus Raykal lalu meletakkan Andra di satu sudut.

"I will be back". Bisik Raykal lalu pergi berdepan dengan ayahnda dan bondanya.

"Ayahnda, bondaa.. please tolong jangan macam niii". Rayu Raykal malah langsung tidak dihiraukan oleh bonda dan ayahndanya iaitu King Frast dan Quien Klra

"Dia patut dimusnahkann Raykalll". Marah Quien Klra. King Frast memegang Raykal. Raykal cuba melepaskannya tetapi hampa. Tenaga ayahnya kuat. Quien Klra mendekati Andra.

"Takkkk bondaaa.. bonda tak boleh buat Raykal macam nii". Jerit Rykal cuba melepaskan diri. Tetapi pergerakannya dikunci oleh King Frast. Jeritan Raykal langsung tidak menghentikan Quien Klra malah...

Pisau diangkat oleh Quien Klra.

"Bondaa.. jangan lakukan itu.. dia jantung Raykal". Jerit Raykal.

"Raykal.. dia patut dihapuskan dari hidup Raykal". Kata King Frast.

Dan pisau diacukan ke dada Andra. Raykal mnjeritttt.

Bersambungg.. apa jadi agaknya? Andra terbunuh ke? Haha.. next update ada jawapan.. thnks baca. Vote and comment..

#abaikan typo.

Diandra Advilent: A True Self Of Princess Diandra✔Where stories live. Discover now