Bab 56: Gelang

6.6K 424 6
                                    

"Whatttt?" Terjerit Rafaral apabila mendengar cerita Raykal. Ezyiril mengusap belakang badan Rafaral untuk menenangkan isterinya itu. Dia tahu Rafaral terkejut dengan cerita itu.

Raykal mmandang sayu gelang ditangannya itu. Gelang itu menghalang kuasanya. Selagi Andra tidak membukanya, selagi itu kuasanya terkunci. Dan, jika Andra mati.. gelang itu akan hancur dengan sendirinya.

Warna gelang itu akan terang dan pudar mengikut tenaga Andra. Raykal tahu Andra memasang gelang ini untuk dua sebab. Supaya Raykal tidak merisaukan Andra dan tidak mahu Raykal mngikutinya.

'Kau silap Andra. Kau ingat tanpa kuasa aku, aku takkan pergi?'.. Bisik hati Raykal sendirian.

"Bang Ezy, bukakan potral ke sana". Ezyiril tersentak.

"Raykal.. kamu nak ke sana tanpa kuasa? Tak, bonda tak benarkann". Bantah Quien Klra.

"Betul cakap bonda kamu Raykal.. di sana bahaya". Raykal terdiam. Rambutnya tiba tiba ada jalur hitam. Mereka semua tersentak.

"Raykal.. rambut kamu". Rafaral menekup mulutnya. Raykal tersenyum.

"Kalau Raykal berjauhan dengan Andra, Raykal akan mati setelah semua rambut Raykal kembali kepada hitam. And now, semua masih nak larang Raykal pergi ikut Andra?" Quien Klra terduduk.

"Tapi aku tak punya apa apa sekarang. Bagaimana kamu ingin menjejak Andra. Pasti dia sudah jauh". Baru Raykal teringat akan sesuatu. Dia tersenyum.

"Raykal akan dapat jejak Andra.. jangan risau". Kata Raykal. Semua di situ memandang sayu ke arah Raykal.

"Kalau begitu, bonda izinkan. Tapi, jaga diri. Dan, Ezyiril, Rafaral?" Panggil Quien Klra.

"Ya". Jawab mereka serentak.

"Bonda tahu ini berbahaya tapi bonda harap kamu berdua dapat jaga Raykal di sana. Bonda nak kamu berdua pergi bersama Raykal ke sana. Pasal Exraf, jangan risau.. bonda dan Adreald pasti akan menjaganya". Ujar Quien Klra sayu. Rafaral dan Ezyiril memandang sesama sendiri sebelum memndang ke arah Quien Klra.

"Baik bonda.. kami setuju. Kami akan pulang bonda. Kami janji". Ujar Rafaral. Quien Klra tersenyum tawar.

'Apa kamu dah buat ni Andra.. kamu tak sedar apabila kamu pergi, ada orang yang sakit'. Bisik hati Adreald.

KING Qyba yang mendengar bahawa Andra ke Istana Kegelapan terkejut besar. Kini, semua anak bangsawan ada 10 sahaja lagi. Yang lain sudah terbunuh. Dia risau jika Keturunan Ndra juga akan terbunuh.

"Kenapa tuanku kelihatan gelisah sahaja?" Soal Amyl. King Qyba memandang 10 orang di hadapannya itu. Mereka ini dikatakan sudah banyak menyertai pengembaraan.

"Keturunan Ndra... dia ke dunia kegelapan. Istana kegelapan. Beta risau jika berlaku apa apa yang tidak diinginkan". Ujar King Qyba sayu.

Amyl, Carimely, Harry, Haryial dan Syilly terkejut mendengar hal itu. Keturunan Ndra adalah Diandra. Apa dia buat di sana?

"Maafkan patik, boleh patik tahu knapa dia ke sana? Adakah dia bersendirian?" Soal Syilly.

"Ya, dia bersendirian. Tetapi, beta dengar.. keturunan cahaya hitam akan mengekorinya." Ujar King Qyba.

"Nampaknya keturunan cahaya hitam amat rapat dengan Andra. Tenang saja tuanku, mereka pasti akan selamat. Kalau tuanku izinkan, kami akan ikut mereka ke sana". Ujar Haryial.

"Kami tak nak". Ujar lima orang lagi. Amyl menjeling ke arah lima anak bangsawan di belakangnya.

"Aku pun tak ingin ajak kamu berlima". Kata Amyl. Jayls ketawa kecil.

"Beta rasa tak perlu. Kamu boleh beredar ke bilik masing masing. Dan, kamu berlima, ada orang ingin berjumpa di ruang berita". Ujar King Qyba.

"Kami?" Soal Carimely. King Qyba mengangguk.

"Siapa agaknya ya?" Soal Amyl. Harry mengangkat bahu tanda tidak tahu. Pintu ruang berita ditolak dan muncul seorang lelaki dengan muka....

Bengis? What?

"Korang pergi mana hah? Korang tahu tak aku kat rumah tu duk risaukan korang jeee.. Haryial, perkahwinan kita dah nak dekat dan kau? Menghilangg." Marah Rezza. Haryial terkebil kebil sebelum tersenyum.

"Awak nak kahwin dengan saya?" Soal Haryial gembira. Rezza mengeluh. Dulu memang dia tak terima Haryial kerana masih berharap pada Andra dan sekarang dia tahu, Andra dah ada orang lain dan dia patut move on.

"Ya, aku akan kahwin dengan kau". Ujar Rezza. Haryial terlompat lompat gembira lalu memeluk erat Rezza. Rezza terkejut. Matanya membulat. Tak sangka Haryial akan memeluknya sebegini erat. Yang lain hanya ketawa.

"Oii, adik aku tuu". Jerit Harry. Rezza mengusap belakang lehernya. Malu kut.

1 bab untuk hari ni.. btw, next bab akan di publish mlm or ptng nanti. Sorry, bab ni tak ade scene Andra. Next bab nanti ada. Thanks yg sudi baca. Dan yang vote and comment tu.. thnks. Abaikan typo. Vote and comment..

Diandra Advilent: A True Self Of Princess Diandra✔On viuen les histories. Descobreix ara