Bab 96: Pertarungan sebenar

6.7K 366 34
                                    

Tolong buka music dekat atas. Baru ada felling hehe. Sebab author buat bab ni pun sambil dengar lagu ni. Sorry, author x dapat nak buat voice dia sje sbb ada maslh sikit. Sorry. Hope enjoy bab ni.

Andra membuka matanya. Dia tersenyum. Jawapan segalanya sudah terjawab.

"Ferris.. mutiara yang aku suruh kau simpan tu mana?" Soal Andra. Ferris yang bersandar di dinding tersentak.

"Kau dah sedar? Err, nah". Mutiara itu diberikan kepada Andra. Andra hanya tersenyum. Semuanya akan berakhir.

"Wahai jiwa sejati.. aku Diandra Advilent, Keturunan Penyambung Sang Permaisuri Celidra... yang memerintah Stellandra World sudah sekian lama... menyerumuuuuuu!! Kembalilah ke diriku." Seru Andra sambil mengangkat mutiara itu. Kilat memancar mengenai mutiara itu.

Cahaya mula mengelilingi Andra. Pakaian Andra sudah berubah bentuk. Sama seperti Ferris. Mereka berdua memandang sesama sendiri.

"Mari mulakan Ferris. Jika nyawa yang berganti, aku relaa". Kata Andra. Ferris mengangguk.

"Ferrisss... bertukarlahh". Ferris bertukar menjadi naga. Lain dan berbeza berbanding dulu.

"Demi keamanan". Jerit Andra di atas Ferris, sang naga. Ferris terbang ke arah peperangan. Andra memandang sayu. Ramai yang terkorban.

Andra segera melompat turun. Ferris mula berubah pedang.

Bommm...

Sringgg...

"Arhhhh". Jerit Andra lalu membelah badan raksaksa berkepala dua itu. Sekelip mata menjadi debu.

Andra berlari dengan senyuman ke arah Karlos. Makhluk yang menghalangnya habis dibunuh.

Karlos tersentak.

"T.. tak mungkin. Bagaimana jiwa itu kembali". Karlos mengeleng kepala. Melihat Andra dari jauh membuatkan dirinya terketar.

"Serang la bodohhh". Jerit Karlos kepada puaknya.

Sring!!

Sekelip mata Andra berada di hadapan Karlos. Semuanya mati!!

Pedang dihalakan ke arah Karlos. Senyuman tak pernah lengkang dari wajahnya.

"Karlos.. aku bukanlah Andra. Tetapi Dhia. Aku bukanlah seperti yang dulu. Arhh..." Andra menghayunkan pedangnya ke arah Karlos. Tetapi dihalang oleh pedang gergasi milik Karlos.

"Kau jangan ingat kau dapat jiwa kau, kau dapat kalahkan aku. Aku penguasa kegelapannnn". Jerit Karlos lalu ingin menusuk dada Andra tetapi pantas dielak oleh Andra. Sekelip mata Andra sudah berada di belakang Karlos.

"Miss me?" Sinis kata kata Andra.

Srakkkk!!! Pedang tertusuk di bahu Karlos.

"Ini adalah kuasa sejati. Takkan melukakan orang yang tidak bersalah." Karlos memegang bahunya yang tertusuk pedang. Senyuman sinis terukir. Karlos menghilang menjadi debu.

Andra tersentak sebelum tersenyum.

"Aku tertipu ya?" Soal Andra. Kedengaran tawa Karlos. Sekarang dia berada di ilusi rekaan Karlos. Lebih tepat lagi, dunia rekaan Karlos.

"Kau bodoh.. Tertipu dengan kepalsuan. Aku bergerak dalam kegelapan. Tak mungkin aku akan bertindak bodoh seperti kau". Suara itu bergema. Andra tertunduk. Wajahnya masih terhias senyuman.

"Tapi aku tak pengecut seperti kau. Yang tidak berani keluar berlawan di hadapan aku". Kata Andra disambut ketawa Karlos.

"Aku bukan pengecut tapi aku nak kau terseksa. Satu per satu anggota tubuh kau akan cedera. Bermula dengan paha kiri". Kata Karlos seraya dengan itu satu pahanan menembusi paha kiri milik Andra. Andra meringis kesakitan. Darah memercik keluar banyak.

"Jadi ini maksudnya permainan kau Karlos. Permainanan kau sejak keturunan pertama kau". Kata Andra. Karlos ketawa.

Kuasa Karlos adalah menyerang jarak jauh. Dia bergerak dalam kegelapan dan memburu mangsanya dari jauh. Hilaian tawa Karlos bergema.

"Kenapa huhh.. kau takut? Kini tangn kiri kauu". Seraya dengan itu juga panahan terkena pada tangan kiri Andra.

"Inikahhh pahlawan naga yang dikatakan berkuasa.. hahaha. Lemahhhh. Dan nah ambil di bahagian dada kau". Jerit Karlos lalu satu tusukan panah menusuk ke dalam dada Andra. Andra ternganga menahan sakit. Dia rebah.

Tawa Karlos mula bergema. Andra cuba untuk bangun tetapi dia lemah.

"Bangunnn Andraa.. jangan jadi lemah. Kau dah janji bukan untuk sentiasa kuat". Mata Andra yang tertutup itu terbuka perlahan lahan. Itu suara Raykal.

"R.. raykal?" Mata Andra mula menitiskan air mata.

"Shuu.. tamatkan semua ini. Selamatkan segala galanya. Ma.. maafkan aku sebab tak dapat tolong kau. Maaf. Tapi ingat janji kita Andra untuk terus bersama. Bangun dan lawan Andra. Jangan ulangi kesilapan kedua". Kata Raykal lagi. Andra menggenggam erat rantainya. Rantai yang sentiasa berada bersamanya.

"A.. aku takkan lupa Raykal". Bisik Andra lalu bangkit perlahan lahan.

"Masih mahu bangun lemahhh.. rasakan di kaki kanan kauuu". Jerit Karlos dan memanah kaki kanan Andra. Andra terjatuh tetapi terus ingin bangkit.

"Aku takkan mengalah dengan orang macam kauu. Semua reader inginkan kematian kauu. Semuanyaaa". Jerit Andra.

"Sepatutnya aku yang jadi watak utama bukan kauuuu". Jerit Karlos dan melepaskan panah di bahu kanan Andra.

Author mula mengarut.. back to the story.

"Walau apa pun terjadi.. semuanya akan berakhir dengan kmatian kau". Kata Andra. Panahan yang ingin mengenai kepalanya ditangkap pantas. Digenggam kuat panah itu sehingga menjadi debu.

"Arhhh.. rasakan inii". Jerit Karlos lalu melepaskan beratus ratus panah tetapi ditepis pantas oleh Andra dengan pedangnya. Andra yang tadinya tertunduk memandang tepat ke arah Karlos yang berada di dalam kegelapan.

Karlos tersentak lalu melarikan diri ke tempat lain.

"Kau hanya dapat menyerang aku dari jauh saja Karlos. Tapi semua serangan kau takkan berjaya ke atas aku. Setiap pergerakan kau aku tahuu". Kata Andra lalu berlari ke arah Karlos. Setiap panahan yang menghalang ditepis laju. Karlos mengeleng kepala apabila melihat Andra beberapa meter darinya.

"Tidakk.. jangannn. Aku mengalahh. Jangan bunuh akuu". Jerit Karlos apabila melihat pedang milik Andra.

"Aku takkan percaya kata kata kau yang penuh dengan sandiwara. Rasakan iniiii". Jerit Andra.

"Takk.. jangann!! Aku akan bunuh kawan kawan kau semuanya sekaliii". Kata kata Karlos membuatkan Andra terhenti. Hujung pedang Andra hanya berada beberapa inci sahaja daripada dada Karlos. 

Macam mana bab pertarungan ni? Baca sambil dengar lagu tu lagi felling btul tk? Hehe.. abaikn typo. Thnks yg sudi baca. Vote and comment guys.

Agak agak Karlos terbunuh tk bab seterusnya nanti. Ya la kan, dia tu licik orangnya. Enjoy guys!

Siapa nak next chap malam ni jugak??? Say "me".

Diandra Advilent: A True Self Of Princess Diandra✔Where stories live. Discover now