Bab 73:Flashback 2

6K 347 5
                                    

Kanak kanak berumur 15 tahun ke bawah dilarang membaca.. haha, author gurau je. Okey, bab ni ada aksi kejam. Haha.. tak la kejam sangat pun. Tapi kalau korang bayangkan tu kejam jugak sikit. Pape pun, ENJOY ^_^

Genap sudah 10 tahun Karlos dan Adreald berteman. Pada masa yang sama juga Karlos sudah jatuh cinta dengan temannya itu.

"Hai Ad.. kamu senang sekali hari ini. Ada apa apa yang ingin kamu kongsikan bersama aku?" Soal Karlos. Adreald tersenyum sendiri.

"Tak ada apa apa.. aku tahu kalau aku memberitahumu pasti kau akan menghebohkannya nanti". Ujar Adreald.

"Kamu sepertinya tidak kenal lagi aku ya... kita sudah 10 tahun berteman. Segala rahsia kamu tak pernah aku hebohkan. Cepat la Ad, ceritakan pada aku". Gesa Karlos. Bahu Adreald digoncang perlahan.

"Okey okeyy.. aku cerita ni. Tadi, waktu perjalanan aku ke sini.. aku bertemua dengan seorang gadis ni. Serius aku katakan, dia amatt canti. Baik budi bahasa, lemah lembut dan paling best nya.. dia bagi aku nii". Sehelai sapu tangan dikeluarkan. Karlos tersenyum tipis.

"K.. kamu suka dia?" Soal Karlos ketar. Laju saja Adreald mengangguk. Adreald tersenyum seketika apabila teringat wajah gadis yang menambat hatinya itu. Dia tertarik dengan sikap gadis itu yang lembut. Selesa dia berbual dengan gadis itu.

"Yaaa... aku jatuh cinta pandang pertama dengan dia. Aku dengan dia akan berjumpa esok. Aku pun sudah bagitahunya yang aku akan membawa mu bersama. Boleh kann?" Matanya dikelip kelipkan beberapa kali. Karlos terdiam.

"Errr.. esok aku sibuk". Ujar Karlos. Jelas kelihatan riak hampa pada wajah Adreald. Bahu Karlos digoncang perlahan.

"Tolong la aku Arl.. aku dah janji dengan dia nak bawa kawan sebab dia cakap dia tak suka berjumpa sendiri sendiri. Lagipun, kami baru sahaja kenal. Nanti boleh la aku kenalkan dia dekat kau. Pleasee". Rayu Adreald. Karlos serba salah. Hatinya panas mendengar rayuan dan pujian Adreald itu.

'Arhh.. apa aku nak buat. Aku takut kalau aku cederakan gadis itu huh. Arhh, gadis itu memang cari nahas denganku. Aku harus menghapuskan gadis itu." Bisik hati Karlos.

"Ya ya.. baiklah.. aku akan ikut kamu. Apa nama gadis itu? Keturunan raja atau apa?" Soal Karlos. Adreald melonjat kegembiraan.

"Namanya Pirsha.. keturunan biasa biasa saja.. janji ya esok kamu datang. Tempatnya di tepi tasik ya. Sayang kauu". Ujar Adreald gembira lalu meninggalkan Karlos. Karlos tersenyum sinis. Ini gadis ke 10 yang menjadi mangsanya. Dia akan pastikan gadis itu lenyap.

'Hanya aku yang dapat bersama Adreald'. Bisik hati Karlos sinis.

Keesokan harinya...

Adreald mundar mandir di tepi tasik. Karlos pula hanya dengan riak selambanya.

"Arl.. aku takut la kalau gadis kali ni sama macam gadis gadis sebelum ni. First meet aku je mesti mengerikan. Gadis yang aku cintai itu akan terbunuh kejam. Aku takut la Karlos kalau yang ni pun sama". Jelas kelihatan riak wajahnya risau. Semua gadis yang dia cintai akan dibunuh kejam seperti sumpahan tetapi apabila berjumpa orang orang yang handal, mereka semua mengatakan semuanya karut. Langsung tak ada sumpahan dalam dirinya.

"Relex la Ad.. pasti okey la". Ujar Karlos sinis. Adreald mengangguk perlahan. Hatinya masih risau.

"Adreald". Sapa seorang gadis ceria. Karlos dan Adreald memandang serentak ke arah gadis yang menyapa mereka itu.

"Pirsha.. ohh, Pirsha.. kenalkan ini la kawan aku yang aku ceritakan itu. Namanya Karlos". Pirsha dan Karlos bersalam. Pirsha memberi senyuman manis kepada Karlos. Karlos pula membalas dengan senyuman penuh kejahatan.

'Senyum la kau selagi kau mampu senyum dan sebelum kau mati atau boleh dikatakan pergi dari dunia ni.'. Bisik hati Karlos jahat.

"Pirsha.. duduk laa. Ni ada makanan yang dibawa oleh Arl.. sedap punya. Comferm". Ujar Adreald. Pirsha tersenyum lalu duduk di atas tikar yang terbentang.

"Nah.. ni kek yang saya bawa. Rasa la". Ujar Karlos. Pirsha makan tanpa ragu ragu. Karlos tersenyum. Kek itu telah diletakkan satu jenis potral gila.

Apabila orang makan sahaja campuran potral itu, ia akan menjadi tidak keruan. Gelisah seperti orang gila. Dan akan ikut semua kata hati tuan yang memberi makannya. Dan saat itu la peluangnya untuk membunuh Pirsha.

"Sedap". Puji Pirsha. Adreald berbual mesra dengan Pirsha.

'Tiba masanya'. Bisik hati Karlos jahat.

Dup dap.. dup dap.. potral itu sudah menunjukkan kesannya. Seperti yang dijangka, Pirsha gelisah tak tentu hala.

"Pirsha? Kenapa awak nampak gelisah semacam je?" Soal Adreald.

'Tak.. saya okey'. Bisik hati Karlos.

"Tak saya okey". Ujar Pirsha. Karlos tersenyum sinis.

"Err.. okey". Kata Adreald lalu menikmati makanannya.

'Aku nak kau ambil pisau dan cucuk cucuk beberapa kali kat dada kau sehingga kau mati'. Bisik hati Karlos lagi. Pirsha yang bagai hilang kewarasan hanya menurut.

"Erhh.. Pirsha.. nak buat apa dengan pis.... Takkk". Adreald terkejut apabila Pirsha menikam dadanya dengan pisau sendiri. Adreald merampas pisau itu. Karlos pula memulakan lakonannya.

"Pirsha.. bangun. Ad, macam mana ni". Darah sudah keluar dari mulut Pirsha. Adreald kaku tidak bergerak. Jasad tidak bernyawa itu dipandang sayu. Semuanys hilang. Gelak tawa gadis itu hilang dan penamatnya adalah kematian yang mengerikan.

"A.. ak.. aku... Pir.. Pirshaa". Jerit Adreald menitiskan air mata. Dia serba salah. Semua gadis yang dia jatuh cinta hilang dan pergi selama lamanya dengan sekelip mata. Semua kenangan hilang. Yang tinggal tangisan pemergian.

Karlos tersenyum kemenangan dalam hati. Langsung tiada erti kesian dalam hatinya walaupun melihat Adreald orang yang dia sayang itu menangis. Jiwanya sudah sebati dengan kejahatan. Sejak dahulu lagi, semua gadis yang Adreald sayang dibunuhnya dengan kejam. Pelbagai cara berbeza beza digunakan untuk membunuhnya. Yang hanya ada dalam jiwanya adalah satu. MEMILIKI ADREALD.

Kejam kan Karlos.. memang Si Karlos nii jahat dari dulu lagi.. Next update sambungan flashback. Bila nak keluar Celidra? Haha.. next update kut.. who want to read next update now? Okey,... abaikan typo. Vote and comment. Thnks for reading..

Diandra Advilent: A True Self Of Princess Diandra✔Where stories live. Discover now