Kehadirannya

224 26 0
                                    

Hari Ketiga

Paginya itu, polis telah berkumpul di hadapan homestay mereka untuk membuat soal siasat kepada mereka ber enam. Wan yg hanya mampu terduduk di sofa dan terkilan tentang kematian Aisyah tanpa sebab "aku pun tak tahu kenapa Aisyah bunuh diri padahal pagi itu dia baik2 je" kata Nazira kepada Nabila sambil mengelap air mata nya.

Setelah Hirvan dan Fara di soal siasat mereka terus menghampiri Wan yg sedang kesedihan. Semuanya terus sedih atas kematian Aisyah.

Malam itu, Nazira,Nabila,Fara dan Daus telah berkemas2 untuk pulang ke malaysia kerana mereka tidak mampu tinggal di sana lagi namun Hirvan tidak berasa itu perkara yg betul, "korang kita tak boleh pergi begitu je" kata Hirvan namun mereka menerus kn mengemas pakaian mereka tiba2 Fara teringat akan Wan lantas dia pergi ke bilik Wan dan ternyata Wan sedang menangis atas kematian Aisyah "Wan dh lah tu semua nya dh berlaku" kata Fara sambil memegang bahu Wan "tapi kenapa dia nk bunuh diri tanpa sebab" kata Wan yg sedang mengalir kn air mata nya "kita pun tak tahu apa yg terjadi tapi apa yg aku pasti mungkin Aisyah ada hal yg tidak dapat yg dia atasi" kata Fara.

Mereka pun telah bersiap untuk pulang namun tiba2 Hirvan berdiri di hadapan mereka sambil memegang papan Ouija "kita tak tahu apa masalah Aisyah tapi mungkin kita dapat berhubung dengan roh Aisyah" kata Hirvan "apa kau merepak ni" kata Nazira. Lalu Hirvan,Daus,Nabila dan Nazira pun duduk di meja makan untuk bermain Ouija lalu Fara dan Wan pun turut keluar dari bilik untuk menyertai permainan.

Seperti biase mereka bersama2 memusing kn alat tersebut lalu Hirvan bertanya "Aisyah adakah roh kamu berada di sini?" "jika ada boleh kau tunjuk kn tanda2 kehadiran kamu" kata Nazira sambil mengigil. Tiba2 kerusi  yg slalu Aisyah duduk terbuka sendiri seolah2 roh Aisyah duduk di situ namun mereka mula berasa ketakutan namun memreka tetap menerus kn permainan lalu Nazira bertanya "kenapa awak bunuh diri tanpa sebab Aisyah?" Namun tiada apa2 pergerak kn berlaku kepada alat penunjuk huruf itu. Skali lagi Nazira bertanya "Aisyah adakah kau di sini tiba2 alat tersebut bergerak ke perkataan menunujuk kn ke arah perkataan NO "habis tu siapa yg berada di sini?" Tanya Nazira sambil ketakutan lalu alat itu pun bergerak ke huruf S,A,R,E,l,l,Y "apa? Siapa kau?" Kata Nazira sambil menjerit. Sekali lagi alat itu bergerak W,E,C,O,M,I,N,G "apa? Kalian datang siapa?" Tiba2 papan ouija terpelanting dan terjatuh ke atas lantai membuat kn mereka berjerit ketakutan lalu tiba2 bekalan elektirik rumah mereka terputus membuat kn mereka berlari ketakutan lalu berpecah.

Nazira dan Wan berlari keluar dari rumah menuju jalan besar. Fara dan Nabila pula lari ke belakang rumah manakala Daus dan Hirvan berlari menuju ke store yg gelap.

Nazira dan Wan yg sedang dalam keadaan yg ketakutan berlari di pertengahanan jalan raya yg agak kelihatan sunyi namun yg aneh nya jalan itu tidak ada kenderaan yg melalui.

Arahan Dari OUIJA 4: The Last Series (Complete)Where stories live. Discover now