Perjalanan Kedua

61 10 1
                                    

Pagi itu matahari belum sempat menerangi bumi, namun Wanna sudah bangun dari tidur lena nya. Dengan segera Wanna mengemas segala pakaian nya untuk percutian ke thailand. Selesai sahaja dia mengemas pakaian nya, dia terus mandi lalu bersiap2 untuk bergerak.

Dalam masa yg sama, Daus pun bangun awal untuk bersiap, selesai Daus bersiap Daus mengambil papan Ouija itu "Hirvan pernah cakap ada sebuah kedai antik yg berikan dia papan Ouija ini secara percuma semasa bercuti dekat thailand, jadi kali ni aku tak kn biar kn lagi orang yg berhampiran aku mati sebab permainan bodo ini, aku akan pulang kn semula papan ini kepada orang itu" kata Daus lalu dia pun menyimpan papan itu ke dalam bagasi nya.

Beberapa jam kemudian, Pintu rumah Wanna pun di ketuk oleh Daus, dengan pantas Wanna menarik bagasi lalu membukan pintu "sorry lambat" lata Daus sambil tersenyum pada Wanna. Wanna melihat ke langit yg gelap membuat kn Wanna terasa segar "haaa awal nya kita keluar hari ni, rasa macam lari rumah pulak dengan bawak bagasi macam ni" gurau Wanna lalu Daus pun ketawa, Wanna yg tergumang melihat Daus yg ketawa membuat kn Wanna terpikir sesuatu "lagi2 aku keluar malam2 ni dengan lelaki macam tengah nk kawin lari pulak" bisik hati Wanna, "Wanna jom lahh kita gerak lagi" kata Daus lalu menarik bagasi Wanna, namun bagasi itu terasa berat membuat kn Daus terasa pelik "kau bawak apa dalam bagasi ni?" Tanya Daus "ohh kita kn dekat thailand kn selama tujuh hari so mesti lahh kena bawak baju banyak" kata Wanna yg tersenyum "yerr lahh asal tak bawak almari tu jerr skali, lepas tu dapur tu tak nk bawak?" Sentap Daus.

Seperti 7 tahun lepas ketika Daus bercuti bersama2 kawan nya yg lama, kini begitu lahh permulaan perjalanan mereka ke thailand. Ketika dalam kapal terbang Daus sempat membawa kamera nya lalu mengambil gambar Wanna yg bersebelah dengan tingkap kapal terbang itu. Setelah kapal terbang berlepas, Daus melihat semula gambar Wanna yg dia ambil itu

FlashBack

"Wiee korang apa kata kalau kita ambil gambar beramai2 untuk kenangan kita dalam kapal terbang ni" kata Daus "ok juga jom" jawab Wan lalu mereka pun mengambil gambar di dalam kapal terbang, mereka semua terlihat begitu bergembira ketika berada di dalam kapal terbang.

FlashEnd

Days melihat setiap gambar itu dengan senyum "walau sampai mati pun alu tak kn lupa kn setiap perjalanan yg pernuh dengan pelbagai dugaan ini termasuk dengan kematian kawan2 aku" kata Daus. Kapal terbang itu pun terbang semakin jauh sehinggalah kapal terbang itu mendarat di landasan.

Arahan Dari OUIJA 4: The Last Series (Complete)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن