Pertarungan Nyawa (bhg 5)

67 10 0
                                    

"ya allah adakah ini jalan yg betul buat hamba mu dalam saat2 macam ini? Adakah aku masih mempunyai masa untuk merasa saat bahagia? Kata Daus sambil melihat kotak kecik itu di Cafe sementara kehadiran Wanna. kedengaran bunyi tapak kaki berlari itu membuat kn Daus segera menyimpan kotak kecik itu ke dalam poket nya, Daus yg masih lagi menunggu kehadiran Wanna menyangka Wanna yg berlari menghampiri nya, ternyata benar tekaan Daus "sorry Cikgu, saya lambat bangun tidur" kata Wanna yg kepenatan lalu duduk di kerusi berhadapan Daus "semalam Cikgu cakap nk bagi tahu seauatu?" kata Wanna lagi "sebenarnya....." kata Daus yg terhenti setelah fon Wanna berbunyi "sorry Cikgu ada panggilan sekejap" kata Wanna lalu menjawab panggilan itu

"Wanna kau ada dekat mana?" Tanya Kara dengan nada sedih "aku dekat cafe, kenapa? Kau ok Kara?" Tanya Wanna yg kerisauan "se-semalam Kai-kaila kena serang dengan ha-hantu tu" kata Kara "apaaaa, sekarang korang dekat mana" jerit Wanna yg kerisauan "aku dekat hospital" balas Kara "ok kau tunggu sana aku datang sekarang" kata Wanna

"Apa yg berlaku?" Tanya Cikgu Daus "Ka-Kaila masuk hospital, so sekarang kita kena pergi hospital" kata Wanna lalu mereka pun segera ke hospital.

Di hospital, Kaila masih lagi belum sedar kn diri "Mula2 Karsha, lepas tu Sara, Alqish, dalam masa terdekat Danish pulak, dan aku tak sangka dalam masa satu hari Azmi, Aira dan Jimin mati dengan mudah nya" kata Kara yg termenung di tepi katil Kaila "adakah lepas ni aku atau Kailakan tinggal kn dunia ni" kata Kara dengan nada sedih, tiba2 tangan nya yg berada di tangan Kaila, di pegang oleh Kaila "ka-kakak" kata Kaila yg baru sedar kn diri "Kai-kaila kau dh sedar dh" jerit Kara yg kegembiraan. Setelah Wanna di periksa oleh Doktor, Kara segera memberi kn segelas air "ka-kakak saya de-dekat mana" kata Kaila dengan lemah "kau kt hospital" balas Kara "semalam kau kena langgar dengan lori, tapi aku sure benda ni berlaku dengan di sengaja kn" kata Kara lagi "mesti sebab permainan Ouij....." kata Kaila yg terhenti "dh aku tak nk tahu pasal benda bodo itu" kata Kara "Ka-kakak, adakah adik menyusah kn kakak?" Kata Kaila sambil mengalir kn air mata, turut membuat hati Kara berasa sakit menahan kesedihan "yerr kau lahh orang yg menyusah kn aku dalam masa satu hari ini" kata Kara "dh sekarang kau rehat" kata Kara lagi, lalu Kaila pun menlelap kn mata.

Malam pun tiba, Kara yg terlena seketika sambil memegang tangan Kaila, tiba2 fon nya mendapat panggilan dari Wanna "kau dekat mana sekarang" tanya Wanna "ohh Wanna kau dh sampai, tak apa biar aku ambik kau dekat tingkat bawah" kata Kara lalu beranjak pergi mengambil Wanna di tingkat bawah.

Setelah Wanna terlihat Kara dengan segera dia menghampiri Kara "macam mana dengan adik kau?, dia ok kerr? Dia dh sedar kn diri?" Soal Wanna dengan nada serius "yerr dia ok, dia dh sedar kn diri" kata Kara "guys jom lahh naik atas" ajak Kara, tiba2 satu bangunan di hospital itu terputus bekalan elektirik membuat kn Kara, Wanna dan Daus mula berasa cemas "apa berlaku ni" kata Wanna "wiee adik aku ada dalam wad" kata Kara lalu segera berlari menuju ke tingkat atas. Wanna dan Daus turut menyusuli Kara dalam keadaan gelap ke wad Kaila.

Setelah Kara masuk ke dalam wad Kaila, Kara terkejut melihat Kaila yg tidak ada di dalam wad nya "Kailaaaaaa" jerit Kara sambil menglempar kn kain selimut yg berada di atas katil Kaila.

Tiba2, perlihatan Kara teralih ke tingkap, lalu Kara menghampiri tingkap itu lalu terkejut melihat Kaila yg berada di bumbung hospital block sebelah, "ya allah adikkkk" jerit Kara lalu segera berlari keluar dari wad itu untuk menuju ke bumbung blo...

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tiba2, perlihatan Kara teralih ke tingkap, lalu Kara menghampiri tingkap itu lalu terkejut melihat Kaila yg berada di bumbung hospital block sebelah, "ya allah adikkkk" jerit Kara lalu segera berlari keluar dari wad itu untuk menuju ke bumbung block sebelah itu.

Wanna yg cuba mengekori Kara, gagal kerana keadaan hospital yg gelap lalu Wanna cuba mencari Wad Kaila satu per satu namun, Wanna terkejut setelah melihat satu wad yg bernama Laikha.

Kara lari dengan sempantas nya ke arah Kaila, setelah sampai ke bumbung lalu Kara menarik tangan Kaila menjauhi dari tebing bumbung itu

Arahan Dari OUIJA 4: The Last Series (Complete)Where stories live. Discover now