Permainan Bermula (bhg 3)

173 23 1
                                    

"Daus buka pintu ni" jerit Nabila sambil mengetuk pintu bilik Daus. Hirvan pun tiba dan membawa tungkul untuk memecah kn pintu bilik Daus "Hirvan kau dari mana bukan kau denga kiteorang ke tadi?" Kata Wan yg kehairanan "aku dari kedai antik tempat aku belik permainan Ouija ni" jawab Hirvan. Wan hanya terkaku mendengar yg Hirvan tidak bersama mereka dari tadi. Lalu pintu bilik itu pun berjaya di pecah kn namun kelihatan yg Daus terbarik pengsan lalu.

Hari Kelapan

Jam menunjuk kn pukul 1 pagi lalu Daus pun tersadar "kau tak apa2" tanya Hirvan lalu Daus pun berjerit dan menolak Hirvan "siapa kau" jerit Daus "ni Hirvan lahh Daus" kata Wan "dh kita tak ada masa sekarang ni cepat berkemas, aku dh tak sanggup tinggal dekat sini lagi" kata Nabila "tak boleh" kata Hirvan "kenapa, macam mana kalau antara kita kena bunuh lagi" kata Wan yg sedang bergigil "hantu itu akan ikut kita kemana2 kalau kita tak selesai kn semua ni" jawab Hirvan "selesai kn apa?" Tanya Daus "kita kena selesai kn kes kematian Zurl" jawab Hirvan "Zurl? Siapa tu?" Tanya Daus "dialah yg kacau kita selama ni dan dia juga yg bunuh Aisyah, jahit mulut Nazira dan koyak kn kulit muka Fara" jawab Hirvan "apa?" Tanya Daus "apa2 pun malam esok kita kena selesai kn semua ini kalau tidak ada antara kita yg akan mati lagi" kata Hirvan yg memaksa mereka "kalau macam tu baiklah" tanya setuju Wan.

Hari kesembilan

Wan dengan membawa gunting meletak kn nya ke atas meja makan "okay apa lagi barang yg kita perlukan" kata Wan "jap aku lupa kita kena bawa tali" kata Nabila lalu mengambil tali dan meletak kn nya di atas meja "korang kita turun bawah tanah ni sebab nk selesai kn kematian budak Zurl tu" kata Hirvan " aku sedia kn je kalau ada apa2 berlaku macam mana" jawab Nabila "touch light, pemetik api, gunting, minyak tanah, tali lagi apa lagi ehhh?" Kata Daus sambil mengira barang yg di perlukan "lilin nk bawak tak?" Tanya Wan "aku rasa tu tak perlu kot" kata Daus "manalah tahu kalau touch light tiba2 rosak" kata Wan sambil mengambil lilin lalu meletak kn nya di atas meja "ok semua dh selesai malam ni kita akan masuk pintu kecil yg menuju ke bilik bawah tanah tu" kata Hirvan lalu mengambil papan Ouija dan alat penunujuk huruf "aku akan selesai kn semua ini" kata Hirvan.

Arahan Dari OUIJA 4: The Last Series (Complete)Where stories live. Discover now