Kehadiran Wanna

72 10 0
                                    

Setelah hujan berhenti mereka pun pulang ke rumah masing2. Dalam perjalannn Kara dan Kaila pulang ke rumah Kaila menegur Kara "kakak, betul ke papan Ouija itu boleh buat orang mati" kata Kaila "yerr" balas Kara dengan nada malas "macam mana kalau satu hari adik mati sebab permainan tu?" Kata Kaila "so? Kalau kau mati kau nk aku menangis demi kau" kata Kara lalu berjalan meninggal kn Kaila.

ketika di rumah, semua orang telah tidur kecuali Kaila yg berada di atas bumbung "apa yg aku buat? Sampai kakak benci aku? Betul ke aku adik dia?" Kata Kaila sambil mengalir kn air mata menahan kesedihan yg amat terasa di hati dia.

Ke esok kn nya, Kara berjalan dengan membawa beberapa buku di tangan nya, dalam masa yg sama Wanna yg baru tamat sekolah dan menyambung belajar di Universiti Harvest berjalan ke arah yg bertentangan dengan Kara, setelah Kara dan Wanna bertembung, Wanna tidak sengaja terlanggar buku yg berada di tangan Kara menyembab kn buku itu jatuh bersepah "sorry, saya tak sengaja" kata Wanna sambil mengutip buku2 yg bersepah "sokey, saya yg cuai" balas Kara "sokey biar saya tolong awak kemas buku ni" kata Wanna "awak studen baru dekat sini?" Tanya Kara "yerr" balas Wanna "ohh, ok lahh thanks sebab tolong saya kemas buku ni" kata Kara lalu beranjak pergi.

Ketika Aira sedang mengulang kaji di sebuah pondok berhampiran Universiti, Aira mendapat panggilan dari Kara "Aira Malam ni kita pergi ke station Kereta api" ajak Kara "kenapa kita nk pergi sana" tanya Aira "aku dh tahu apa yg buat Karsha mati" kata Kara "maksud kau?" Tanya Aira yg kebingungan "malam ni kau jumpa aku, nanti aku akan terang kn" kata Kara lalu memutus kn panggilan.

Malam itu Wanna mengulang kaji di perpustakan namun dia tidak sedar yg hari sudah lewat, setelah Wanna sedar dia pun bergegas untuk ke station kereta api untuk pulang ke rumah. Di station kereta api, Wanna menuggu kereta api berseorang dan kelihatan station kereta api itu menyeram kn, kebetulan pula station kereta api itu ialah station kereta api di mana Karsha mati akibat di gilis kereta api. Setelah Kereta api berhenti Wanna pun naik. keadaan dalam kereta api sangat sunyi membuat kn Wanna begitu berasa seram, namun ketika kereta api menutup pintu nya dan mula berlepas Wanna terlihat, lembaga wanita yg berada di luar kereta api dengan kulit nya yg terkoyak2 kerana di gilis kereta api, namun yg menghairan kn Wanna ialah lembaga itu memegang alat penunjuk huruf di tangan nya.

"Ya Allah apa benda tu" bisik hati Wanna yg betul ke takutan, lalu lembaga itu melangkah masuk ke dalam kereta api dan menuju ke Wanna, lalu dengan segera Wanna berlari ke bahagian train belakang, dalam hati Wanna tetap berdoa dalam keadaan yg begitu ketakutan, tambah pula keadaan dalam kereta api itu begitu sunyi kerana tengah malam.

Wanna menerus kn lari sehingga dia terlanggar seorang lelaki yg menyebab kn bunga yg berada di tangan lelaki itu terjatuh ke atas lantai "sorry, encik saya tak perasan" rayu Wanna lalu mengutip bunga yg terjatuh itu "Awak tahu tak tu untuk siapa" kata lelaki itu "untuk siapa?" tanya Wanna yg sibuk mengutip bunga yg bersepah itu tanpa memandang muka lelaki itu "bunga tu untuk Wan yg dh meniggal 7 tahun yg dulu" kata lelaki itu yg membuat kn Wanna yg sedang sibuk mengemas bunga itu berhenti.

Arahan Dari OUIJA 4: The Last Series (Complete)Where stories live. Discover now