Pertarungan Nyawa (bhg 1)

67 10 0
                                    

"Sorry guys lambat tadi" kata Kara "ehh Kaila pun ada" tegur Danish "ohh hii" sapa Kaila "dh lahh guys jom masuk kita nk start sekarang" kata Kara.

Di dalam rumah Karsha, mereka duduk di sebuah meja bulat dalam keadaan gelap dan hanya di temani cahaya yg datang dari tingkap. Setelah mereka semua bersedia Kara mengeluar kn papan Ouija dan alat penunjuk huruf lalu meletak kn di atas meja "Ouija? Kau nk buat apa dengan benda ni?" Tanya Jimin "Karsha mati kerana bunuh diri? Tapi korang rasa betul ke dia bunuh diri, atau dia di bunuh?" Kata Kara dengan nada menyeram kn "apa maksud kau Kara?" tanya Aira yg kebingungan "malam tu aku datang rumah Karsha tapi aku tengok riak wajah dia tak seperti orang nk bunuh diri, kn mustahil kalau dia tiba2 je nk bunuh diri" kata Kara "jadi aku nk siasat sendiri apa yg berlaku dengan menggunakan permainan ni" kata Kara lagi lalu mengeluar kn satu gambar saat Karsha bersama2 mereka semua.

Mereka memulakan permainan Ouija dengan memusing kn alat penunjuk huruf itu dan berhenti di perkataan GOOD BYE "Karsha adakah kau berada di sini?" Soal Kara, namun alat penunjuk tidak menunjuk kn sebarang kehadiran. "Guys, Karsha dh mati mustahil dia nk datang sini kn?" Kata Sara yg mula ketakutan "dan tak mustahil kalau dia datang" kata Kara dengan nada yg mengeri kn "Karsha adakah kau berada di antara kami berlapan" soal Kara lagi, namun alat penunjuk huruf tetap tidak bergerak, keadaan menjadi semakin seram "guys apa kata kita balik" kata Azmi namun Kara masih berusaha untuk menyeru roh Karsha "Karsha adakah kau berada di antara kami" soal kami lagi namun alat penunjuk huruf tetap tidak bergerak. Mereka mula merasa kn sesuatu yg datang, mata mereka mula tertumpu ke arah alat penunjuk huruf. Dalam keadaan situasi yg tegang dan ketakutan tiba2 fon Kaila berbunyi membuat kn mereka semua terkejut dan berjerit2 ketakutan "Kaila, boleh tak jangan kejut kn kiteorang" bentak Sara "sorry guys, mak call" kata Kaila lalu Kaila keluar untuk menjawab panggilan mak nya.

"Guys, hantu tu tak wujud lahh" kata Sara "bukan ke kau yg berjerit kuat tadi" perli Jimin "ehh tu bukan aku ehh tu Alqish" kata Sara. "aku rasa betul lahh Karsha tak kn datang" kata Kara yg kecewa.

"Kaila, Kara dengan kamu pergi mana" bentak Mak Kara "mak kiteorang berdua keluar sekejap jerr nanti kita orang balik" kata Kaila "balik cepat dh malam ni, jangan lama2 sangat" kata Mak Kara lalu memutus kn panggilan.

"Dh lahh Sara muka kau nampak takut tadi hahahaha" kata Jimin sambil ketawa "mana ada" balas Sara "kau pun sama Aira" kata Azmi "mana ada aku duduk jerr baik2 ni hahaha" gurau Aira. Dalam keadaan yg heboh tiba2 mereka terdengar bunyi seseorang berbisik di terlinga mereka. Selesai Kaila menjawab panggilan dari mak nya dia masuk semula ke rumah Karsha dan terkejut dengan kedengaran suara itu "Kaila kau dengar apa yg kiteorang dengar" kata Jimin "yerr" balas Kaila yg ketakutan. Kara segera mengambil papan Ouija dan alat penunjuk huruf untuk beredar tempat itu namun saat Kara hendak mengangkat tiba2 papan Ouija itu jatuh ke atas lantai dan alat penunjuk itu jatuh di atas papa Ouija dan menunjuk ke perkataan YES 

Arahan Dari OUIJA 4: The Last Series (Complete)Where stories live. Discover now