Pertarungan Nyawa (bhg 12)

69 11 2
                                    

Daus segera melepas kn diri nya dari tangan2 yg menarik nya lalu, dengan segera dia menghampiri mayat yg berada di atas meja itu lantas dia mendukung mayat itu lalu memasuk kn nya ke dalam tong yg berisi minyak tanah itu.

Dalam masa yg sama, Pak Cik itu cuba untuk menghalang Wanna dengan mencekik nya, namun perbuatan nya itu terhenti setelah dia melihat ke arah isteri nya yg melihat ke arah dia dengah wajah yg kelihatan sedih sambil mengalir kn air mata darah nya, namun tangan dia tetap mengegam tangan Wanna bersama alat penunjuk huruf itu

FlashBack
1994
Malaysia

"Mak berapa hari kita nk bercuti dekat situ" kata Zurl sambil menghulur kn baju kepada mak nya "sebenarnya, ini plan ayah tapi mak rasa 10 hari lahh kot kita bercuti dekat Thailand" kata mak nya iaitu Wansha, Zurl pun kelihatan gembira mendengar jawapan ibu nya.

Ke esok kn nya mereka semua, telah bersiap dengan beg bagasi mereka masing2, "so dh sedia untuk bercuti?" Tanya ayah nya iaitu Firdaus kepada Zurl. Perjalanan mereka di mulai dengan menaiki kapal terbang, "hensem suami puan ni" puji seorang pramugari itu "ohh, suami saya ni kacukan orang Australia, Korea, Bangla, Pakistan semua lahh macam2 negara ada" perli Wansha "ohh yer ker, nampak macam orang maksaleh tapiiii tak sangka pulak campur bangla tak apa lahh" kata pramugari itu lalu berjalan pergi. "gatal betul perempuan tu" perli Wansha namun Firdaus hanya tersenyum.

Thailand

Sampai sahaja mereka sekeluarga di thailand, mereka bermalam di sebuah homestay iaitu homestay yg pernah di sewa oleh Hirvan dan kawan2 nya. Malam itu mak ayah Zurl telah pun tidur lena namun Zurl belum lagi terlelap, oleh itu Zurl mengambil keputusan untuk melihat2 homestay itu, sehingga lahh Zurl terjumpa sebuah pintu kecil, lalu Zurl masuk ke dalam laluan tanah itu hinggalah ke penghujung laluan bawah tanah Zurl menemui sebuah papan iaitu papan Ouija beserta alat penunjuk huruf.

Zurl cuba membawa papan itu keluar dari laluan bawah tanah namun gagal setelah Zurl berasa sesak nafas dan terkurung di bawah tanah kerana pintu kecil itu tiba2 tidak dapat di buka. Namun pagi itu Wansha menjumpai papan Ouija itu bersama alat penunjuk huruf di atas katil Zurl sedang kn Zurl masih lagi berada di laluan bawah tanah. Wansha mencari2 Zurl di ruang tamu kerana mula berasa hairan namun tidak di jumpai sehingga lahh Wansha terjumpa sebuah pintu kecil, Wansha cuba menghampiri pintu ite dengan sedikit curiga lalu perlahan2 Wansha membuka pintu itu, "mak Zu-zurl a-ada dekat si-sini mak" jerit Zurl yg begitu perlahan dan lemah namun tidak di dengari oleh Wansha, akhirnya Wansha pun menutup semula pintu kecil itu lalu mengunci nya kerana takut jika Zurl di dalam itu "mak ja-jangan tu-tutup" kata Zurl yg semakin lemah sambil mengalir kn air mata dan akhirnya Zurl mati di dalam laluan bawah tanah itu kerana sesak nafas

Arahan Dari OUIJA 4: The Last Series (Complete)Where stories live. Discover now