Permainan Bermula (bhg 4)

160 21 0
                                    

Hirvan membuka kain yg menutupi mayat Zurl dan cuba untuk mendukung nya untuk di campak ke dalam api namun ketika hendak mendukung tiba2 touch light Hirvan terpadam lalu Hirvan menyalakan lilin.

"Tapi Hirvan dekat mana aku nk bakar mayat ni" tanya Daus namun pertanyaan Daus terhenti setelah nampak sebuah perigi yg kering lalu Daus mengambil minyak tanah namun tiba2 Daus ternampak roh Zurl dengan pandangan yg ganas lalu Daus tercampak ke dinding lalu rot Zurl merangkak menghampiri Daus. Daus semakin ketakutan melihat Zurl yg merangkak menghampiri nya. Tanpa berfikir panjang Hirvan mengeluar kn papan Ouija nya dan menyeru roh Zurl. Zurl yg sedang merangkak terhenti apabila rohnya di seru oleh Hirvan. "Wahai roh Zurl datang lah kepada ku" seru Hirvan lalu dengan pergerak kn pantas Zurl berhadapan Hirvan dan memegang tangan Hirvan yg sedang memegang alat penunujuk huruf lalu menunujuk kn ke huruf Y,O,U,M,U,S,T,D,E,A,T,H Daus yg terkaku terus menyadar kn dirinya lalu menuang kn minyak tanah itu ke dalam perigi dan membuka mancis lalu melempar kn nya ke dalam perigi, api pun turut menyala dengan marak. Hirvan yg sedang berdepan dengan roh Zurl masih lagi tidak dapat melaku kn apa2 lalu Daus mengendong mayat Zurl dan melempar kn nya ke dalam api yg marak roh Zurl yg berhadapan dengan Hirvan turut berjerit dan membuat kn Hirvan tercampak ke dinding lantas Hirvan berlari mengambil papan Ouija lalu melemparkan nya ke dalam api, Roh Zurl pun turut hilang.

"Akhirnya kita berjaya" kata Daus yg sedang berasa gembira Hirvan juga turut gembira "aku harap semua ini dapat membalas jasa baik kau terhadap aku selama ni" kata Hirvan sambil mengalir kn air mata gembira

FlashBack

"Sebenarnya kenapa kau nk sangat ajak mereka pergi bercuti ke Thailand" tanya lelaki itu setelah memberi kn tiket percutian ke thailand di kafe itu "aku nk balas jasa dieorang lagi pun dieorang banyak tolong aku selama ni jadi aku harap percutian ni dapat buat dieorang gembira" jawab Hirvan "terutama Daus dia banyak sangat tolong aku selama ni cuma aku je yg tidak pernah tolong dia" jawab Hirvan lagi "kau memang satu2 nya kawan yg setia Hirva dengan Daus aku bangga dapat kawan dengan kau" kata lelaki itu.

FlashEnd

"Terima kasih, Hirvan kau lahh satu2 nya kawan yg aku ada sekarang" kata Daus namun tiba2 satu tangan menarik Hirvan ke dalam perigi yg berisi api yg marak namun Hirvan sempat memegang tangan Daus

Arahan Dari OUIJA 4: The Last Series (Complete)Where stories live. Discover now