Permulaan Dalam Suatu Permainan

60 10 3
                                    

Jam loceng Wanna berbunyi, menunjuk kn pukul 9.30 pagi, Wanna segera bersiap untuk berjumpa dengan Daus pagi itu. Dalam masa yg sama, Daus juga turut bersiap untuk berjumpa dengan Wanna. Ketika Daus sedang bersiap, tiba2 Daus berasa seperti sesuatu hilang "wait mana seluar aku" kata Daus yg kebingungan mencari seluar nya. Saat dia mencari seluar nya dia terkenang semula kenangan nya ketika dia di thailand bersama2 kawan dia 7 tahun lepas

FlashBack

"Wieee Daus cepat lahh, aku dh nk siap ni" kata Nazira sambil membetul kn make up nya "jap aku tengah cari seluar aku hilang tadi, aku baru jerr letak atas katil" kata Daus sambil mencari2 seluar nya "seluar pun boleh hilang? Teruk nya Daus" kata Nabila sambil ketawa "ok guys kalau semua dh siap, kita dh boleh gerak ni" kata Hirvan "but Daus tengah cari seluar dia kena tunggu jap" kata Fara "ok dh jumpa" kata Daus sambil memakai seluar nya itu dengan segera, lalu Nabila, Hirvan, Nazira dan Fara tergelak dengan perbuatan Daus.

FlashEnd

Lalu Daus memandang ke arah gambar yg pernah mereka bertujuh ambil di dalam kapal terbang menambah kn lagi rasa sedih Daus.

"Apa plan Cikgu?" Tanya Wanna sambil menghentak meja cafe tu "saya ingat...." kata Daus yg di potong oleh Wanna "ingat ape" kata Wanna sambil menghentak meja itu lagi "saya ingat nk ajak awak pergi bercuti" kata Daus sambil tersenyum "bercuti kt mana" kata Wanna dengan menghentak meja lagi kerana gembira

"Dekat Thailand" kata Daus "aappaaaa" jerit Wanna membuat kn seorang mak cik yg sedang makan terus memuntah kn makanan nya kerana terkejut. "Thailand serius ahhh" kata Wanna yg tidak percaya "tapi kenapa tiba2 nk pergi bercuti?" Tanya Wanna lagi "bukan hanya bercuti tapi sebab permainan Ouija itu" bisik hati Daus, "ntah tapi saya rasa nk bercuti, awak nk ikut tak?" Kata Daus "mestilahhhh" jerit Wanna lagi membuat kn mak cik itu termuntah kerana terkejut.

Kara yg berada di dalam bilik Kaila, tiba2 dia terjumpa gambar2 mereka berdua bersama di atas meja dengan keaadan yg bersepah. Kara melihat setiap gambar itu dengan penuh rasa menyesal bercampur rasa sedih, tiba2 pintu almari di bilik Kaila terbuka sendiri, lantas Kara memandang almari itu dengan rasa hairan, namun Kara hanya mengabai kn.

Di saat Kara hendak berpaling, tiba2 terdapat seperti sesuatu yg bergerak di dalam almari itu membuat kn Kara terkejut, lalu Kara cuba menghampiri almari itu untuk melihat dengan teliti, namun saat Kara menghampiri almari itu, kepala Kara di tarik masuk ke dalam almari itu oleh sepasang tangan lalu pintu almari itu tertutup.

Arahan Dari OUIJA 4: The Last Series (Complete)Où les histoires vivent. Découvrez maintenant