Gangguan Bermula

65 10 0
                                    

Kedengaran itu membuat kn Wanna teringat terhadap Cikgu Daus lalu Wanna memandang ke arah lelaki itu, ternyata betul sangkaan Wanna lelaki yg berada di hadapan nya ialah Cikgu Daus "ehhh Cikgu lama tak jumpa" sapa Wanna "tapi kenapa cikgu nk pergi ke perkuburan kakak saya" kata Wanna "Cikgu pun tak pasti apa yg cikgu mimpi, tapi cikgu rasa kalau cikgu ziarah perkuburan kakak kamu mungkin cikgu akan tenang" kata Daus "Cikgu pergi seorang? Boleh saya ikut" kata Wanna, lalu Daus pun menarik tangan Wanna keluar dari kereta api.

Aira pun berjumpa dengan Kara di station kereta api namun semua ini membuat kn Aira hairan "kenapa kita nk datang sini?" Tanya Aira "aku datang sebab aku nk tengok cctv, betul ke yg di lompat sendiri dekat landasan tu" kata Kara "kau gila kerr? Macam mana nk tengok" tanya Aira "kita kene pergi kt tempat tu" kata Kara sambil menunding jari ke arah sebuah Jabatan.

"Boleh lahh encik saya nk tengok cctv tu" rayu Kara pada pekerja lelaki itu "kn saya kat tak boleh" bentak pekerja lelaki itu sambil menunjuk kn kayu yg berada di tangan nya "pak cik, saya nk tengok bahagian kawan saya tu terjatuh jerrr" rayu Aira "jadi tu kawan awak lahh? korang tahu tak di sebab kn kawan korang tu bunuh diri kt sini ramai yg mengadu perempuan tu jadi hantu, banyak2 tempat dekat sini jugak nk mati, tak ada tempat lain kerr" bentak Pekerja lelaki itu "pak cik, jaga mulut sikit, dia mati sebab ada benda yg tolak dia" sentap Kara "tolak? Hahaha korang berdua ni mesti dh kena rasuk dengan hantu perempuan tu, heii dengar sini tiada siapa lahh yg ambik kesah tentang kematian kawan kamu tu, perempuan tu hanya menyusah kn tempat awam tahu tak? Kalau nk bunuh diri pun pergi lahh tempat lain, kena tolak konon" kata Pekerja itu yg menyebab kn Kara mula marah "pak cik, kalau tak tahu apa2 jangan nk tuduh2 ehh" bentak Kara "budak tak guna" sentap pekerja itu lalu pekerja itu menarik tangan Kara dan Aira ke landasan iaitu tempat Karsha di gilis "ni tempat kawan kamu mati sekarang suruh kawan kamu ni jangan ganggu orang awam" kata pekerja itu "pak cik dh giler?" Bentak Kara yg membuat kn pekerja itu marah lalu menampar muka Kara yg menyebab kn Kara jatuh ke lantai "heiii perempuan jangan biadap dengan saya, budak remaja ni memang pandai lawan saya" bentak pekerja itu "pak cik tak guna" bentak Aira lalu menarik tangan Kara keluar dari station kereta api.

"Hahaha heii budak nk pergi mana masih tak nk mengaku yg kawan kamu tu mati bunuh diri" kata pekerja itu namun diabai kn Kara dan Aira. kedengaran bunyi kereta api membuat kn pekerja lelaki itu yg berdiri berhampiran landasan itu berasa tidak selesa lalu dia segera beredar dari tepi landasan itu, namun belum sempat dia menggerak kn kaki nya tiba2 badan nya seolah2 di tolak ke atas landasan lalu dia pun jatuh ke atas landasan, belum sempat dia ingin bergerak kereta api itu pun mengilis badan lelaki itu seperti kereta api itu mengigilis Karsha.

Arahan Dari OUIJA 4: The Last Series (Complete)Where stories live. Discover now