Gangguan Dari OUIJA (bhg 2)

108 14 3
                                    

Hari kedua
(Tinggal 5 hari lagi)

"Kamu semua tak faham bahasa ke haaa?" Bentak Cikgu Daus "kn Cikgu dh cakap jangan keluar dari tempat no, tempat ni bahaya" bentak Cikgu Daus lagi membuat kn mereka semua terdiam lalu Cikgu Daus pun keluar dari kelas.

"Ni kau lahhh ni aku dh cakap jangan keluar" bentak Zihan "kau diam lahh Zihan ni sebab mulut kau sebab tu cikgu marah kn" bentak Syam lalu menghampiri Zihan lalu memegang koler baju Zihan. Dalam keadaan yg kecoh Wanna mengambil buku nya lalu melempar tepat di muka Syam dan Zihan "korang datang sini nk gaduh ke nk belajar haaa" jerit Wanna membuat kn mereka semua terdiam lalu Wanna mengambil beg nya lalu beranjak keluar dari kelas.

Jam menunjuk kn pukul 12 malam, dalam keadaan mengantuk tiba2 pintu bilik Wanna di ketuk oleh Anthena "Anthena, apa kau buat dekat sini" tanya Wanna "aku nk pulang kn ni" kata Anthena lalu memberikan alat penunjuk huruf dan Papan Ouija "jadi kau lahh yg curi benda ni" marah Wanna "aku mintak maaf" kata Anthena "tapi masa aku main tu benda tu bergerak ke huruf W,A,N aku rasa maksud dia tu Wan, tapi nama siapa tu" kata Anthena

"Yg tu nama Kakak aku" kata Wanna "apa maksud kau?" Tanya Anthena lalu Wanna membawa Anthena masuk ke bilik nya lalu menutup pintu bilik nya. Dengan pantas Wanna meletak Alat Penunjuk huruf itu di atas papan Ouija "kau nk buat apa ni?" tanya Anthena yg ketakutan "kakak Wan betul ke Kakak ada dekat sini" kata Wanna lalu alat penunjuk huruf itu bergerak ke perkataan Yes membuat kn Anthena terkejut "ja-jadi selama ni kakak ada dengan adik" tanya Wanna dengan kesedihan, sekali lagi alat penunjuk huruf itu bergerak ke perkataan Yes "ka-kakak ja-jadi selama ni ka-kakak ada den-dengan adik" kata Wanna sambil mengalir kn air mata lalu Anthena memeluk Wanna.

Dalam keadaan bilik yg gelap, tiba2 Daus tersentak setelah melihat bayang2 orang yg dia pernah jumpa, lalu dengan pantas Daus menghampiri bayang itu "Wan kau ke tu?" Panggil Daus, namun rupa Wan yg kelihatan sedih dan pucat pula bertukar menjadi seram setelah pusing menghadap Daus  "Arghhhh" jerit Daus lalu tersentak dari tidur nya, ternyata semua itu hanya mimpi.

Hari Ketiga
(Tinggal 4 hari lagi)

seperti biasa mereka memulakan kelas mereka seperti biasa namun kelas mereka kali ini terasa sedikit janggal kerana pergaduhan semalam.

"Zihan, Zurina, Syam Lalinda, Syafiqah gan Anthena, malam ni datang bilik aku tauu" ajak Wanna

Jam menunjuk kn tepat pukul 11 malam, namun mereka masih belum berada di bilik masing2. Di bawah cahaya lampu yg menyinari mereka yg duduk di keliling papan Ouija "apa kita nk buat ni" tanya Zihan "hari ni aku nk jumpa kn korang dengan kakak aku" kata Wanna dengan teruja "bukan ke kakak kau dh mening..." kata Syafiqah yg belum sempat di habis kn lalu di potong oleh Wanna "kali ni korang akan jumpa dengan dia" kata Wanna dengan tersenyum sinis

Arahan Dari OUIJA 4: The Last Series (Complete)Where stories live. Discover now