Papan Ouija

68 9 0
                                    

Di sebuah cafe yg sunyi menjadi bising setelah masuk nya Wanna bersama Daus

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Di sebuah cafe yg sunyi menjadi bising setelah masuk nya Wanna bersama Daus. "ada kerrr muka saya ni dia cakap macam pencuri? Geram pulak saya, kacau saya jumpa dia lagi memang saya gonyoh muka dia dengan mop" sentap Wanna, Daus tidak membalas apa2 yg di kata kn oleh Wanna melain kn Daus tersenyum melihat Wanna yg sedang marah itu "cikgu ni ok kerr?" Tanya Wanna sambil melihat Daus yg tersenyum kepada nya, lalu Daus pun sedar dengan tindak kn nya "ok lahh jom pergi beli hadiah untuk Laikha dengan Kara, nanti time balik tu kita bagi kt dieorang" kata Daus yg terasa malu dengan perbuatan nya.

Dalam perjalanan itu, Wanna dan Daus terpaksa menyeberangi jalan untuk ke kedai hadiah itu, tanpa memandang kiri dan kanan Wanna mengangkat langkah nya meninggal kn Daus di belakang nya lalu merentasi jalan itu, namun terdapat sebuah motor yg berjalan dengan pantas ke arah Wanna, Daus mula berasa seperti akan ada sesuatu yg berlaku. Lantas Daus menarik lengan Wanna membuat kn Wanna terjatuh di badan Daus, manakala motor itu pula hampir melanggar Wanna, mujur Daus sempat menarik lengan Wanna, lalu Wanna pun jatuh ke dada Daus "cikgu buat apa ni" sentap Wanna dengan riaksi muka nya yg malu  "ta-tadi ad-ada mo-motor yg la-lalu" kata Daus yg turut berasa sedikit malu.

Hari Ketiga

Jam menunjuk kn pukul 1.30 pagi, namun Daus masih belum terlena lagi, lalu Daus menghampiri bagasi nya lantas mengeluar kn papan Ouija "adakah papan ni yg buat hubungan aku dengan Wanna semakin rapat?" Bisik hati Daus "ahhh bodo nya aku tak kn lahh benda ni yg buat aku bertemu dengan Wanna, itu takdir lahh" kata Daus lalu dia mencapak papan itu ke lantai.

Setelah Daus mencampak papan itu tepat2 papan itu jatuh di tepi sepasang kaki, Daus mula perasan terdapat seseorang yg berdiri di sebelah nya namun Daus tidak mengendah kn nya, Dari sepasang kaki itu pula tiba2 terdapat darah yg mengalir dengan banyak, namun Daus tetap mengendah kn nya. Tidak cukup itu lembaga itu menggangkat langkah nya menghampiri Daus dengan wajah nya yg mengerikan serta kelihatan mulut nya yg berjahit itu mengalir kn darah yg begitu banyak "tidak cukup kerr kau bunuh kawan2 aku" kata Daus tanpa memandang ke arah lembaga itu "walaupun kau mempunyai wajah seperti Wanna tapi aku tetap tidak tahu siapa kau, adakah aku kenal kau?" Tanya Daus, tiba2 bayangan itu menghilang sendiri.

Daus mula berasa lega lalu dia melihat ke arah papan Ouija itu dan dia terkejut melihat kehadiran alat penunjuk huruf yg menunjuk kn di perkataan YES pada papan Ouija itu "jadi siapa perempuan yg mempunyai wajah seperti Wanna itu?" Bisik hati Daus.

Arahan Dari OUIJA 4: The Last Series (Complete)Where stories live. Discover now