Kembali Nya Kenangan

63 8 2
                                    

Hari Keenam

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

Hari Keenam

Jam telah menunjuk kn pukul 7.30 pagi, Daus mula mengemas pakaian2 nya lalu memasuk kn pakaian nya ke dalam bagasi. Selesai sahaja dia mengemas pakaian nya, lantas dia meninggal kn bilik nya itu. 

Dalam masa yg sama, Wanna yg berada di wad tidak dapat memejam kn mata kerana teringat kn lelaki yg memberikan dia hadian itu. Hadiah yg di beri Daus itu masih lagi terletak di atas meja tanpa di sentuh oleh Wanna. "agak nya apa yg berada dalam kotak tu?" Bisik hati Wanna, lalu menghampiri meja itu.

Perlahan2 tangan nya mencapai kotak hadiah tu lalu membuka penutup kotak hadiah itu "ap-apa" Kata Wanna yg tidak mampu di habis kn.

Daus berdiri di sebelah jalan untuk melintasi jalan. Trafic light menunjuk kn lampu hijau lantas Daus menghenti kn langkah nya sebelum melintasi jalan itu.

Wanna membawa keluar barang yg berada di dalam kotak itu dengan berasa terkejut sekali

Bertukar sahaja warna lampu trafic light itu. Daus mengangkat langkah nya melintasi jalan itu dan saat itu pula terdapat sebuah kereta yg berjalan dengan laju

"Ak-aku rasa....." kata Wanna yg terhenti kerana terkejut melihat yg di beri oleh Daus itu ialah sebuah lukisan yg pernah Daus beli pada 7 tahun lepas di saat itu mereka sedang shoping. "Ben-benda ni ak-aku ra-rasa, ak-aku pernah mintak dari se-seorang siapa lelaki tu" kata Wanna sambil mengenggam rambut nya "ak-aku ra-rasa aku tahu tentang semua ni ta-tapi si-siapa le-lelaki ta-tadi tu" kata Wanna lagi.

Belum sempat Daus mengelak Daus di langgar oleh kereta tersebut lalu Daus tercampak jatuh ke atas lantai. Darah Daus mula mengalir dengan banyak di atas jalan raya dan orang awam mula mengelilingi Daus. Daus hanya mengalir kn air mata sambil melihat ke langit "jadi memang betul permainan Ouija betul2 berakhir, tiada siapa yg tidak terkesan setelah menempuh perminan kejam ini, tapi aku bersyukur sebab aku sempat bertahan sehingga ke hari ini"-DAUS Pandangan Daus mula gelap dan akhir nya Daus memejam kn mata nya sambil air mata nya yg mengalir.

"Le-lelaki tu.....Cik-Cikgu....." kata Wanna yg terhenti2 memikir kn siapa lelaki itu. Di sebab kn Wanna yg banyak berpikir dia mula berasa salit pada kepala nya "aaarrgghhh" jerit Wanna yg kesakitan, lalu beberapa doktor masuk ke dalam Wad Wanna lalu memberikan Wanna satu suntikan agar Wanna berasa sedikit tenang. Akhirnya Wanna tertidur dengan keadaan air mata nya yg turut mengalir.

Nantikan Chapter terakhir dalam Arahan Dari OUIJA: the last series, apakah yg akan berlaku kepada mereka?

Arahan Dari OUIJA 4: The Last Series (Complete)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang