Pertarungan Nyawa (bhg 3)

80 10 0
                                    

Malam pun tiba, jam menunjuk kn pukul 11.30 malam. Di meja makan rumah Karsha, Wanna, Daus, Kara, Kaila, Sara, Alqish, Azmi Aira dan Jimin duduk di situ dan dalam keadaan gelap.

Kara meletak kn papan Ouija dan alat penunjuk huruf itu di tengah2 meja, "mustahil, bukan ke tu papan yg Cikgu bakar 2 tahun lepas" kata Wanna "macam mana Karsha boleh dapat papan ni" soal Daus "Karsha pernah cakap ada seorang pak cik yg hadiah kn kepada nya ketika dia bercuti di Thailand tahun lepas" kata Kara "Adakah Pak Cik tu ialah Pak Cik yg berikan aku papan Ouija ni dekat kedai antik tu 7 tahun lepas" bisik hati Daus "tapi kenapa kalian pilih permainan ni?" Tanya Wanna "Karsha mati di gilis kereta api, jadi kakak pilih permainan ni untuk tanya tentang sendiri dengan roh itu" kata Kaila "tapi..." bentak Kara lalu di potong Kaila "Karsha main Ouija sejak dari dulu, tapi saya tak sangka di sbebb kn Karsha kita semua akan terlibat" kata Kaila "adikkkk" bentak Kaila "dan di sebab kn Karsha lahhh kakak banyak berubah tahu tak" kata Kaila "apa maksud kau ni" kata Kara "korang dh lahh kita datang sini bukan nk gaduh" bentak Wanna yg membuat kn Kara dan Kaila terdiam "ok guys boleh kita mula sekarang?" tanya Aira.

Mereka semua meletak kn tangan mereka di alat penunjuk huruf lalu memutar kn di atas papan Ouija lalu berhenti di perkataan GOOD BYE "ok kita mula kn" kata Kara "ada sesiap di sini selain kita bersembilan?" Tanya Wanna, tiba2 alat penunjuk huruf bergerak ke perkataan YES "guys korang tak main2 kn" kata Sara kerana terkejut melihat alat penunjuk huruf itu yg bergerak "Karsha kau berada di sini ke?" Tanya Kara namun alat penunjuk huruf tidak bergerak, ketika Kara sedang bertanya kn soalan tadi Daus terperasan seperti nya ada seorang kanak2 di belakang Wanna. "Wan kau ada dekat sini ke?" tanya Wanna pula, namun alat penunjuk huruf masih lagi tidak bergerak "benda tu tak kn bergerak" kata Daus yg membuat kn mereka semua tertanya lalu Daus bertanya kn soalan "Zurl adakah kamu berada di sini?" Tanya Daus lalu alat penunjuk huruf bergerak ke perkataan YES yg membuat kn mereka semua terkejut

"Apa maksud Cikgu?" Tanya Wanna yg kehairanan "roh yg berada dengan kita sekarang ialah roh yg bunuh kawan2 saya" kata Cikgu Daus dengan nada sedih "ok sekarang semua fokus dan jangan sesiapa yg lepas kn tangan dari alat penunjuk huruf" kata Daus.

"Zurl apa yg kau nk dari kiteorang" tanya Daus, namun alat penunjuk huruf tidak bergerak. Tiba2 kedengaran bunyi pintu terengang membuat kn mereka semua mula rasa ketakutan. Sara yg ingin tahu punca bunyi itu, dia pun cuba untuk melihat ke belakang namun di halang oleh Daus "Sara fokus" tegur Daus. Tiba2 kedengaran bunyi tapak kaki yg berjalan pada tingkat atas membuat kn mereka betul2 ketakutan

Arahan Dari OUIJA 4: The Last Series (Complete)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن