Gangguan Ngeri

62 9 4
                                    

Pagi itu, Wanna dan Daus melawat Laikha di hospital, tepat Wann hendak membuka pintu wad Laikha, dia terkejut melihat ramai nurse yg berada di sekeliling katil "ada apa ni nurse?" tanya Wanna pada seorang nurse, namun tidak di jawab oleh nurse itu lalu nurse di situ keluar dari wad Laikha.

"Kenapa ni Laikha?" Tanya Wanna namun tidak di balas oleh Laikha "kau ok?" Tanya Wanna lagi sambil memegang bahu Laikha, lalu Laikha menolak tangan Wanna "siapa kau sebenarnya?" Tanya Laikha dengan riaksi wajah nya yg serius "apa maksud kau?" Kata Wanna yg kebingungan "keluar dari sini" kata Laikha "Laikha apa yg dh berlaku?" Tanya Wanna yg kecewa "keluarrrrrr" jerit Laikha, lalu Wanna dan Daus pun segera keluar dari hospital itu.

Balik dari hospital, Wanna dan Daus pun singgah di sebuah Cafe yg berhampiran. "Kenapa Laikha apa yg berlaku?" Tanya Wanna "mungkin ada sesuatu yg berlaku dengan dia malam itu" kata Daus "tapi, apa yg dh berlaku kenapa tiba2 dia benci aku" sentap Wanna.

Jam menunjuk kn pukul 12.30 malam namun Dr. Denny masih lagi berada di hospital sambil menyemak beberapa kertas "haaa penat nya" kata Dr. Denny sambil meletak kn kertas2 yg berada di tangan nya, Dr. Denny mengambil keputusan berjalan di luar hospital untuk mengambil angin, dalam masa yg sama Wanna yg hendak berjumpa dengan Laikha turut melalui jalan yg sama di mana Dr. Denny jalan.

Dr. Denny yg sedang berjalan tiba2 dia terlihat bayangan seorang budak perempuan yg duduk bersendirian di tempat gelap, Dr. Denny cuba untuk menghampiri budak itu "adik buat apa dekat sini?" tegur Dr. Denny sambil menghampiri budak itu perlahan2, namun budak itu tidak menjawab panggilan nya "adik mana mak adik? Cepat balik lagi pun hari dh malam dh ni" kata Dr. Denny lagi, namun budak itu tetap tidak menjawab panggilan nya.

Tiba2 mata Dr. Denny teralih ke tangan budak itu yg memegang alat penunjuk huruf yg berlumuran darah, membuat kn Dr. Denny terdentak lalu berhenti dari memanggil budak itu. Dr. Denny perlahan2 berjalan menuju ke hospital semula namun langkah nya terhenti setelah budak itu memanggil Dr. Denny "abang nk pergi mana?" Tanya budak itu dengan nada mengeri kn, namun Dr. Denny tidak menjawab lalu segera beranjak dari dengan segera "abang tahu cara bermain benda ini" kata budak itu sambil menunjuk kn alat penunjuk huruf yg berlumuran darah itu ke pada Dr. Denny, namun Dr. Denny tetap berjalan dengan pantas beredar dari situ.

Tiba2 bayangan Wanna dengan keadaan mulut yg berjahit nya dan mata nya yg berwarna putih itu mengalir kn darah membuat kn Dr. Denny terkejut dan berasa takut. Lagi mengeri kn terdapat papan Ouija yg di pegang bayangan Wanna yg mengeri kn itu "Wa-wanna it-itu ka-kau kerr?" Tanya Dr. Denny yg tergetar2

Arahan Dari OUIJA 4: The Last Series (Complete)Where stories live. Discover now