Pertarungan Nyawa (bhg 2)

60 9 0
                                    

"Tak guna betul" sentap Kara "dh lahh tu Kara jom balik, dh lewat malam dh ni" kata Aira lalu menarik tangan Kara pergi namun langkah nya terhenti setelah kedengaran bunyi suara orang ramai berjerit dari dalam station kereta api "bunyi apa tu?" Soal Kara, orang yg berada di luar station turut berlari masuk semula ke dalam station. Kara dan Aira pun turut bergegas masuk ke dalam station itu untuk melihat apa yg berlaku, "ya allah apa berlaku" kata Kara yg terkejut setelah melihat mayat pekerja lelaki itu di gilis dengan kereta api.

Malam itu, ketika Alqis berada di kafe iaitu tempat kerja separu masa nya Alqish mula terasa sesuatu yg aneh "kenapa tiba2 rasa tak sedap hati pulak ni" bisik hati Alqis lalu Alqis melihat jam yg menunjuk kn 11.30 malam. "Alqish dah siap kemas meja?" Kata boss Alqish "belum boss, boss? Boleh tak saya balik awal hri ni"? Tanya Alqish "haa pergi lahh" balas boss Alqish. Dengan segera Alqish mengemas meja lalu pulang kerumah.

Ketika Alqis jalan menuju ke kereta nya, dia seolah2 melihat sesuatu duduk di dalam kereta nya dengan keadaan mulut nya yg berjahit "apa benda tu?" Bisik hati Alqish lalu Alqish berjalan menghampiri kereta nya dengan perasaan ingin tahu, namun setelah sampai di hadapan kereta nya bayangan itu menghilang, yg tinggal di dalam kereta nya ialah alat penunjuk huruf yg membuat kn Alqish terkejut "a-apa ben-benda tu, ma-macam mana benda tu ada dekat si-sini" kata Alqish yg ketakutan lalu ketika Alqish hendak membuka pintu kereta nya Alqish terlihat bayangan lembaga dalam keadaan kulit badan nya yg terkoyak seperti nya lembaga itu ialah Fara yg berada di belakang Alqish membuat kn Aqish berjerit ketakutan lalu berlari dari tempat itu.

Ketika Danish masuk ke bilik nya dia terlihat komputer nya yg memapar kn laman web Arahan Dari Ouija yg di translate kn dari bahasa thailand, "apa benda ni" bisik hati Danish tiba2 dia mendapat panggilan "Da-danish to-tolong ak-aku ada benda ka-kacau aku" kata Alqish yg ketakutan "ok, aku datang sekarang" balas Danish lalu beranjak pergi.

Setelah Danish sampai di tempat kerja Alqish, Danish terkejut melihat Alqish sedang ketakutan "Danish tolong bawak aku pergi dari tempat ni" rayu Alqish lalu Danish menarik tangan Alqish beredar dari situ "Alqish apa yg kau nampak tadi?" Soal Danish namun tidak di balas dengan Alqish yg menunduk kn kepala nya "ni semua salah Kara, kalau dia tak ajak kita main Ouija tu mesti kita tak kena ganggu macam ni" kata Danish nanun tidak di balas oleh Alqish. Dalam perjalanan Danish dan Alqish, mereka bertembung dengan satu lorong yg gelap. Danish mula berasa tidak selesa dengan Alqish yg hanya mendiam kn diri dari tadi "Alqish kau ok?" Soal Danish namun tidak di balas oleh Alqish.

Ketika mereka sedang berjalan tiba2 Tiba2 Danish mendapat panggilan dari Alqish "hello Danish kau kt mana aku dh 30 minit tunggu dekat sini tapi kau tak sampai2 pun?" Kata Alqish yg membuat kn Danish mula berasa seram "kalau kau kt sana siap di sebelah aku ni?" Kata Danish melalui panggilan "apa maksud kau?" Balas Alqish yg kehairanan, Tiba2 Alqish yg berada di sebelah nya memberhenti kn langkah nya, lalu Alqish mengangkat muka nya menghadap Danish membuat kn Danish terkejut melihat jahitan di mulut Alqish dan mata nya yg berwarna putih.

Arahan Dari OUIJA 4: The Last Series (Complete)Where stories live. Discover now