Kematian Aira

61 9 0
                                    

"Akhirnya, semua nya selesai tiada lagi kematian yg akan melanda kawan2 aku" kata Aira yg gembira setelah membakar papan Ouija, saat Aira hendak beranjak dari tempat itu dia terlihat bayangan Wanna yg berdiri di hadapan nya dengan wajah nya yg pucat "Ehhh Wanna aku dh berjaya selesai kn semua nya, aku dh berjaya bakar papan Ouija tu, so korang tak akan di ganggu oleh hantu lagi" kata Aira dengan wajah nya yg tersenyum lebar, namun Wanna hanya mendiam sahaja "Wanna kau ok?" Soal Aira yg mula berasa hairan, tiba2 bibir Wanna mula bertukar menjadi bibir yg berjahit membuat kn Aira berjerit ketakutan "arghhhhhh" jerit Aira lalu mengjauhi Wanna.

Kedengaran bunyi jeritan itu di dengari oleh Kara yg berada di luar rumah banglo itu, dengan segera berlari masuk ke dalam banglo itu "Aira, Jimin, Azmi mana korang" jerit Kara "Kara tolong" jerit Aira yg ketakutan lalu berlari menghampiri Kara namun belum sempat dia mengangkat langkah nya Lembaga yg berwajah Wanna itu mengigit leher Aira sehingga separuh bahagian leher nya terputus lalu lembaga itu menghilang "Airaaaaaaaaaaaa" jerit Kara kesedihan lalu.

Kaila yg menyusuli Kara turut dengar jeritan itu lalu dia segera masuk ke dalam banglo itu namun belum sempat dia masuk satu lori yg tiada pemandu itu berjalan dengan laju lalu memijak Kaila. Kedengaran bunyi Kaila di langgar di dengari oleh Kara lalu Kara segera berlari keluar melihat apa yg berlaku "Kailaaaaa" jerit Kara lalu memeluk Kaila sambil mengalir kn air mata "Kaila apa yg berlaku kenapa boleh jadi macam ni" kata Kara sambil mengalir kn air mata tiba2 Kara terlihat bayangan Wanna di hujung jalan dengan keadaan mata nya yg berwarna putih dan mulut nya yg di penuhi darah yg mengalir, lalu bayangan itu hilang.

Ambulans pun sampai di bahagian kecemasan di hospital lalu Kaila yg terbaring di katil itu segera di keluar kn lalu di bawak ke wad nya Kara yg tidak dapat menahan kesedihan turut mengekori nurse2 yg membawa Kaila ke wad nya.

Di wad Kaila, Kara hanya mampu berdoa untuk kebai kn Kaila. Malam itu Kara membuat solat hajat dan berdoa agar Kaila sedar dan segera sembuh, "ya allah, bertapa menyesal nya aku ya allah, kenapa aku boleh benci dengan adik aku demi hal kecik itu ya allah, ya allah maaf kn lahh aku ya allah kerana aku telah tanam sifat ke bencian di hati aku terhadap adik aku sendiri ya allah" doa Kara.

Pagi itu, Wanna mendapat mesej dari Daus "dh gerak kerr dari rumah?" Soal Daus, mesej itu membuat kn Wanna teringat tentang malam tadi

FlashBack

Malam semalam, Daus dan Wanna berjalan bersama di sebuah lorong "Wanna, saya rasa dh lama saya tak pergi ziarah kubur kawan2 saya, termasuk kakak kamu" kata Daus "saya pun, esok nk tak kita ziarah?" Tanya Wanna "betul jugak tu, so alang2 esok dh jumpa saya nk cakap sesuatu" kata Daus "cakap apa?" tanya Wanna yg berie2 "esok saya bagi tahu so esok jangan lupe bangun awal pagi, jumpa saya dekat cafe" kata Daus.

FalshEnd

"Habis lahhh, dh lambat" kata Wanna lalu dengan segera dia beranjak dari katil nya, lalu bersiap dan segera keluar dari rumah nya. Tanpa mengendah kn orang di sekeliling nya Wanna berlari dengan seboleh nya.

Arahan Dari OUIJA 4: The Last Series (Complete)Where stories live. Discover now