Permainan Bermula (bhg 2)

170 20 3
                                    

"Aku rasa baik kita secepat nya balik ke Malaysia aku tak nk ada apa2 beralaku lagi dekat kita berempat" kata Daus setelah keluar dari bilik siasatan "tapi barang2 kita ada dekat rumah tu" kata Nabila "jangan risau Nabila mayat Fara dh di kemas jadi rmuah tu dh bersih" jawab Daus "tapi bekalan elektrik masih belum bersambung jadi kita kena sedia kn touch light" kata Hirvan.

Jam menunjuk kn pukul 11.30, mereka pun telah sampai ke Homestay mereka lalu Daus dan Wan menghidup kn touch light mereka lalu beranjak masuk Nabila dan Wan masuk ke bilik mereka untuk mengemas kn pakaian mereka.

Dalam keadaan yg gelap dan hanya di terangi cahaya touch light Daus mengemas pakaian nya dan masuk ke dalam bagasi nya namun ketika berkemas dia terdengan bunyi geseran tapi Daus hanya mengabai kn nya. Sekali lagi Daus terdengar bunyi geseran lalu Daus mengambil touch light dan mengarah kn ke arah Hirvan yg sedang bermain Ouija dan bunyi geseran itu kedengaran daripada geseran antara papan Ouija dan alat penunujuk huruf "kau buat apa tu Hirvan" tegur Daus namun Hirvan mengabaikan nya "Hirvan cepat lah berkemas ni bukan masa bermain Ouija lahh" sekali lagi jerit Daus lalu Hirvan berdiri dan memusing kn badan nya lalu daus mengarah kn touch light nya ke muka nya lalu Daus berjerit melihat bahagian mulut Hirvan yg seperti nya dikoyak kn dan banyak mengalir kn darah.

Wan dan Nabila yg sedang mengemas baju pun turut terhenti selepas kedengaran bunyi jeritan Daus.

Ternyata Hirvan yg sebenarnya sedang pergi ke kedai antik di mana tempat nya membeli permainan Ouija itu. "Pak cik apa yg dh berlaku ni semua kawan saya mati sebab bermain permainan Ouija tu" jerit Hirvan namun pak cik itu hanya tersenyum sinis "sekarang benda tu dh mula mengganas" kata Pak cik itu "apa? Apa pak cik cakap ni" kata Hirvan "kamu yg tinggal di Homestay lama tu kn? tapi awak tak tahu apa yg berlaku di homestay itu sebelum ni" kata pak cik itu "apa yg berlaku" kata Hirvan yg semakin kehairanan "dulu di Homestay itu pernah berlaku kes kematian satu keluarga" kata pak cik itu "apa yg berlaku dengan keluarga itu?" Tanya Hirvan

FlashBack
1994

keluarga itu terdiri daripada isteri, suami dan seorang anak yg berumur 8 tahun, keluarga itu dari keturunan mak saleh. Anak nya yg bernama Zurl amat gembira ketika masuk ke bilik nya namun dia terlihat sebuah papan Ouija yg terletak di atas meja namun dia berasa curiga tentang permainan Ouija itu. Suatu hari anak nya mengajak ibu dan bapa nya bermain Ouija itu pada malam kedua mereka bercuti namun semua nya mula berubah setelah anak mereka bermain dan masuki sebuah pintu kecil yg berada di dalam store di Homestay itu namun ibu dan bapa nya tidak menemui anak nya lalu suatu hari mereka berdua terbau bangkai dari bilik store lalu pasangan suami isteri iti pun memasuki pintu kecil itu dan ternampak anak nya yg telah mati. Ibu nya amat sedih sehingga memeluk bangkai anak nya dan suami nya pulak terlihat alat penunjuk huruh itu berada di tangan anak nya.

FlashEnd

"jadi itu yg berlaku kepada keluarga tu" kata pak cik itu "jadi apa yg ada dekat dalam pintu kecil itu" tanya Hirvan "itu apa yg perlu awak selesai kn" kata pak cik itu lalu memberi kn Hirvan touch light lalu Hirvan pun beralari menuju Homestay nya.

Arahan Dari OUIJA 4: The Last Series (Complete)Where stories live. Discover now