Gangguan Dari OUIJA (bhg 3)

105 14 1
                                    

Nas Ira, Anthena, Laikha, Lalinda, Syafiqah, Zihan, Wafely dan Akid yg berada di kelas mula bergegas untuk mencari lampu suluh. Walaupun jam menunjuk kn pukul 7 malam namun di sebab kn tempat itu di kelilingi dengan membuat kn tempat itu menjadi lebih gelap.

"Apa yg berlaku" kata Cikgu Daus yg bergegas ke kelas dalam keadaan panik "mana yg lain?" Tanya Cikgu Daus lagi "Zurina, Jihn, Syam dan Wanna tak ada dalam kelas Cikgu" kata Wafely "Laikha dengan Zihan pergi cari yg lain, Wafely dengan Akid cari lampu suluh dekat bilik" arah Cikgu Daus.

Setelah beberapa minit mereka belum pulang lagi lalu Cikgu Daus mengambil keputusan untuk keluar mencari mereka "korang semua tunggu sini Cikgu nk cari yg lain" kata Cikgu Daus lalu beranjak pergi. Suasana menjadi bertambah seram setelah Cikgu Daus keluar dan mereka pula duduk dalam keadaan gelap.

"Macam mana ni" kata Wanna yg ketakutan "be-betul ke ta-tadi tu Syam" kata Jihn dengan ketakutan, tiba2 Wanna mengalir kn air mata "apa dh berlaku kenapa Syam mati" kata Wanna dengan kesedihan lalu Jihn menghampiri Wanna "sekarang aku tak tahu apa dh berlaku tapi kalau kita duduk dekat sini semua nya takkan berkahir" kata Jihn lalu memapah Wanna keluar dari tandas itu.

Sementara Laikha, Zihan, Wafely dan Akid keluar hanya tinggal Nas Ira, Syafiqah, Lalinda dan Anthena tiba2 mereka terdengar bunyi pelik dari luar kelas namun mereka mengabai kn nya tetapi bunyi itu membuat kn Anthena tidak selesa lalu dia keluar dari kelas itu "Anthena kau nk pergi mana tu" tanya Syafiqah "aku nk keluar sekejap" balas Anthena lalu keluar dari kelas mencari punca bunyi itu.

"Kau dh cari dekat sana?" Tanya Laikha "dh tapi tak ada pun lampu suluh tu" balas Zihan yg sedang mencari lampu suluh lalu Laikha keluar dari bilik itu lalu dia terlihat pintu bilik Zurina yg terbuka perlahan2 dengan sendiri lalu Laikha pun masuk kedalam bilik itu untuk mencari lampu suluh.

Selepas dia menyelongkah bilik Zurina akhir nya dia menemui lampu suluh lalu dia mengambil dan membuka nya. Tepat dia membuka lampu suluh itu cahaya lampu suluh itu tertuju ke sebuah novel yg bertajuk KP lalu Laikha pun membuka buku itu "hmm cerita pembunuhan best tapi sayang nya pembunuh ni bodo sebab tak ada sebab untuk membunuh lagi pun cara pembunuhan dia adalah cara yg mudah" kata Laikha sambil menyelak2 muka surah buku itu lalu menyampak buku itu ke tong sampah "Zurian tak patut baca buku itu" kata Laikha lalu keluar dari bilik itu.

Arahan Dari OUIJA 4: The Last Series (Complete)Where stories live. Discover now