Keychain

70 9 2
                                    

"Macam mana ni, apa yg berlaku tadi tu" kata Wanna yg ketakutan "dh2 jangan risau" kata Daus yg cuba menenang kn Wanna. Daus yg berdiri di hadapan Wanna tiba2 terjatuh ke dalam kolam seolah2 ada seseorang yg menolak nya. Daus pun cuba berenang ke atas namun kaki nya seperti di tarik masuk ke dalam membuat kn Daus mula lemas lalu Wanna melompat ke dalam untuk menyelamt kn Daus.

Wanna yg berenang untuk menyelamat kn Daus tiba2 turut di tarik ke dalam, Daus berusaha untuk mencapai tangan Wanna namun usaha nya sia2 setelah Wanna di tarik semakin dalam, akhirnya Wanna pun cuba tidak sedar kn diri, Lalu Daus berenang ke dalam untuk mencapai tangan Wanna, namun tidak berjaya. Tiba2 Daus seolah2 terlihat bayangan Nazira yg menarik badan Wanna turut bayangan Wan, Nabila, Fara, Hirvan dan Aisyah yg berada di dalam kolam itu "a-apa yg kalian ma-mahu kn a-aku tahu ka-kalian tak kn buat ma-macam ni tan-tanpa sebab kn?" Bisik hati Daus sambil mencapai Wanna yg tidak sedar kn diri.

Daus cuba mencapai Wanna tiba2 lengan nya di pegang oleh Hirvan "Hirvan?" Bisik hati Daus lagi

FlashBack

"Wiee Hirvan kau boleh tolong tak?" Kata Daus sambil menunding jari ke arah buku yg terletak di rak bahagian atas sekali "tu lahh kau tak sampai" riak Hirvan lalu mengambil buku itu lalu memberi kepada Daus "ok thanks" balas Daus lalu beranjak pergi namun langkah nya terhenti setelah terfikir sesuatu "ehh jap kenapa kau ada dekat sini Hirvan?" Tanya Daus "hari ni kn hari jadi kau jadi aku datang sini nk bagi kau hadiah ni" kata Hirvan lalu mengeluar kn Keycahin di dalam poket nya lalu memberi kepada Daus "keychain jerr?" Kata Daus "haa ok lahh tu" kata Hirvan "keychain? Aku ingat kn kau nk bagi yg mahal2" kata Daus lalu memberikan semula Keychain itu kepada Hirvan yg membuat kn Hirvan sedikit kecewa.

FlashEnd

Setelah Daus sedar sumula, bayangan kawan2 nya telah mati itu pun hilang. Dengan segera Daus mencapai tangan Wanna lalu menarik nya ke atas permukaan

"Wanna bangun" kata Daus sambil mengoyang kn badan Wanna agar Wanna sedar kn diri namun usaha nya sia2 lalu Daus mengeluar kn fon nya dari poket, dengan segera dia membuat panggilan ambulans namun ketika Daus sedang mendail dia terasa seperti ada sesuatu barang di dalam poket nya lalu dia mengeluar kn nya ternyata barang itu ialah keychain yg pernah di beri oleh Hirvan "keychain ni kn....." kata Daus yg terhenti kerana tidak dapat menahan kesedihan "bodo nya aku kenapa aku tak pernah hargai kau time kau masih hidup" kata hati Daus sambil menangis teresak2.

Arahan Dari OUIJA 4: The Last Series (Complete)Where stories live. Discover now