"You bawa kereta elok-elok jangan nak lane kanan je. Dah sampai bagitahu I tau" pesan Sophea pada Aqil, bukan dia tak tahu lelaki itu kalau bawa kereta macam orang gila.
"I tahu la, I bukan bawa laju pun. Paling tak tudung budak berdua ni kebelakang" jawab Aqil lantas tertawa mengejek.
"Aku tak kahwin lagi kau jangan macam-macam" Lya memberikan jelingan yang tajam.
"Ada ke orang nak kahwin dengan kau? Kalau ada sumpah jantan tu malang" balas Aqil dengan kata-kata Alya tadi.
"Cakap orang kau pun sama" sampuk Tya backup Lya.
"Aku kalau jadi jantan korang bertiga ni semua rebutkan aku tau" jawab Aqil berlagak dengan tangan memeluk tubuh.
"Nak balik pun sempat bergaduh korang ni. Dah pergi balik sana nanti sampai lambat pula" Sophea menolak Tya dan Alya masuk ke dalam kereta.
"Amboi halau nak video call dengan boyfriend la tu" ujar Aqil dengan nada sedikit mengusik.
"Sejak bila I ada boyfriend" jeling Sophea, kerja nak usik orang je.
"Abang Fahim kau la" terus berubah muka Sophea.
Tya yang perasan air muka Sophea sudah terdiam.
"I kawan je dengan dia. Dah la pergi masuk kereta sana, I pun dah nak masuk dalam" dalih Sophea terlebih dahulu.
"Dari kawan la jadi cik suami" Aqil masih tak perasan dengan situasi yang janggal itu tadi.
"Aqil! Cepat la!" Tya cuba menghentikan Aqil daripada bercakap tentang hal tersebut.
"Eee ye la! Bye Sophea, kirim salam pada cik abang you" Aqil melambaikan tangan lalu masuk ke dalam kereta.
Sophea senyum tawar dan balas lambaian Aqil tadi. Dia nak salahkan Aqil pun tidak boleh, lelaki itu mana tahu apa yang jadi antara dia dengan Fahim.
"Bye Sophea! Jumpa lagi dua minggu time aku graduate" ujar Tya sebelum Aqil memulakan perjalanan.
Sophea masuk semula ke dalam rumah setelah kereta yang dipandu Aqil hilang daripada pandangan.
"Kau ni Aqil! Kenapa cakap macam tu dekat Sophea!" Tya memukul peha Aqil menggunakan phone nya.
"Adoi! Sakit la tenuk!" Aqil menggosok peha yang dipukul tadi.
"Aku cakap apa? Aku usik dia dengan Fahim je" ujar Aqil lagi.
"Memang la masalahnya dia dengan Fahim mana ada apa-apa. Kau tak payah la nak usik dia macam tu" Tya memberikan alasan yang lain pada Aqil.
"Dah kalau abang kau tu duk sayang baby dengan dia tak kan la kawan. Kalau macam tu aku pun panggil kau sayang la" jawab Aqil dengan nada geram.
Tya sudah menayang wajah geli, berani nyah ni nak panggil dia sayang. Tempah 7 kaki ke bawah!
"Betul kan apa yang aku cakap, tonggek?" Aqil pinta sokongan dari Alya yang berada di belakang.
"Aku tak nak masuk campur" balas Alya lalu sumbat earphone pada telinga nya.
"Lepas ni tak payah nak usik Sophea berkenaan dengan Fahim lagi" ujar Tya tegas sejurus memejamkan matanya.
Aqil di sebelah sudah buat mimik muka mengolok cara Tya bercakap. Suka hati dia la nak usik ke tidak!
YOU ARE READING
His Bambina
RomanceAbang, sebenarnya kan Sophea nak bagitahu abang yang Sophea suka kan abang - Aryanna Sophea Tch! kau tu budak lagi sebaya dengan adik aku, apa je yang kau tahu? Belajar pun belum habis lagi nak borak benda bodoh macam ni. Kau ni betul atau tidak? La...