DUA PULUH SEMBILAN - Ibu Angkat

50.4K 1.8K 23
                                    

Suami sementara belum tamat lagi 😱 HAHAHAHAHA Sukati je bunga cakap dah tamat 😂

--------

Rasya dan Firash kelihatan sungguh bahagia. Jalan berpimpin tangan dan senyuman tak lekang dibibir. Berjalan di taman bunga, dikelilingi dengan bunga yang cukup cantik membuatkan Rasya betul-betul merasa bahagia. Lagi-lagi bersama suami tercinta.

Tiba-tiba ada seorang lelaki datang. Kurang pasti siapa lelaki itu kerana penglihatan Rasya tiba-tiba menjadi kabur. Gaya macam Shah Rukh Khan tapi tak mungkin dia. Tiba-tiba lelaki itu datang dekat pada Rasya dan menarik tangan Rasya supaya mengikutnya. Rasya meronta-ronta meminta dilepaskan. Dia mahu bersama dengan Firash bukan lelaki yang dia tidak kenali ini.

" Abang !! Tolong Asya, dia tarik Asyaa!!!! " Teriak Rasya. Tangan Firash terlepas dari genggaman Rasya. Kuat sungguh lelaki itu menariknya.

Firash cuba mencapai tangan Rasya semula, namun gagal. Lelaki itu lebih kuat dari Firash. Lelaki itu membawa Rasya pergi dari situ. Rasya menjerit memanggil suaminya. Tetapi suaminya sudah hilang dari pandangan Rasya. Dia menangis tanpa henti.

" Siapa kau ? kenapa kau pisahkan aku dari suami aku?! " soal Rasya, suaranya mula meninggi akibat terlalu marah pada lelaki itu. Berani dia pisahkan Rasya dengan Firash.

Lelaki itu memandang wajah Rasya lama. Rasya mengerutkan dahinya dan mengosok matanya berkali-kali. Dia tak nampak jelas wajah lelaki itu. Rasya menutup rapat matanya. Dalam hati dia berharap, dia dapat melihat wajah lelaki itu dengan jelas. Rasya menarik nafas panjang. Perlahan-lahan dia membuka matanya. Terlihat wajah seorang lelaki yang dia cukup kenali. Perasaan marah, benci, sedih, terkejut dan bermacam-macam lagi perasaan sudah mula bertandang di hatinya.

" Daniel ?! Aku benci kau Daniel! " itu saja yang dia mampu ucapkan sebelum..........












Sebelum dia tersedar dari tidur.

" Sayang bangun dah subuh. " Firash mengejutkan Rasya. Tidur Rasya sedikit terganggu. Tapi dalam masa yang sama Rasya merasa sedikit pelik. Kenapa ada suara suaminya? Bukan ke suaminya tadi sudah hilang?

Hati Rasya ingin tahu apa yang jadi sebenarnya. Dia membuka matanya dengan perlahan. Terlihat Firash yang sedang menatap wajahnya sambil tersenyum. Terus Rasya memeluk tubuh Firash dengan erat dan dia tidak mahu melepaskan pelukan itu. Dia takut Firash hilang lagi. Dia takut apa yang dia mimpi tadi menjadi kenyataan. Ya tadi itu adalah mimpi. Entah kenapa boleh mimpi Daniel saat-saat macam ni. Macam takde orang lain je.

" Kuatnya sayang peluk abang. Sampai abang tak boleh bernafas dah ni. " Ujar Firash sambil tertawa kecil.

Rasya merenggangkan pelukan itu. Dia memandang wajah Firash.
" Sorry.... " ucap Rasya pendek.

" Dah subuh ni, bangunlah mandi pastu solat subuh sama-sama ya. " Ajak Firash. Rasya hanya membalas dengan anggukan. Dia mula bangun dari pembaringannya. Baru dia tersedar yang dia tidak berpakaian walaupun seurat benang.

Selimut putih dililitkan dibadan dan dia terus menuju ke dalam bilik mandi. Sebenarnya tadi dia teragak-agak juga untuk bangun dari katil tapi dia sudah tiada pilihan subuh dah nak habis waktu dah.

" Sayang taknak mandi sama-sama ke? Nanti cepat siap. Waktu pun dah nak habis ni. " Kata Firash sambil mengangkat kedua-dua keningnya.

" Mengada! Ada lagi setengah jam kan. " balas Rasya. Terus dia masuk ke bilik mandi. Sebelum masuk tadi sempat dia memberikan Firash satu jelingan tajam. Gatal!

Suami Sementara © ✔️Where stories live. Discover now