11

7.2K 365 8
                                    


" Zara."

Zara menoleh seraya bangkit daripada baring. Jari telunjuknya yang digenggam bayi perempuan tersebut digoyang-goyangkan. Tertawa suka bayi kecil itu.

" Khai datang."

" Oh. Suruh dia masuk." Tudung sarung disebelah dicapai dan disarungkan ke kepala. Pipi bayi perempuan tersebut dicium. Wangi.

" Baby..."

Kelibat Khai menghampiri mereka berdua Zara pandang sekilas. Lelaki itu melabuhkan punggung bertentangan dengannya sebelum bayi tersebut didukung. Tanpa sedar bibir terukir senyuman. Senyuman yang tersirat. Cara Khai dukung baby tu macam dah pro.

Omaigod ciri-ciri bakal suami.

Gehehehe.

" Ala come come." Pipi tembam anak kecil tersebut digomol-gomol membuatkan baby itu tertawa. Saffia yang baru tiba dengan air minuman turut tertawa gembira.

Khai mengangkat wajah memandang Zara. "Dah bagi susu?"

Zara mengangguk."Pagi tadi dia meragam. Menangis tak berhenti."

" Dia rindu aku lah tu."

Zara menjuih bibir. Perasannya.

" Dah bagi nama?" Khai mengerling Zara sekilas sebelum menyambung bermain dengan baby. Suka dia dengan baby.

" Belum. Aku tak tahu nak bagi nama apa."

Saffia melabuhkan punggung di sisi. Suka dia tengok Zara dengan Khai. Seperti pasangan suami isteri je kalau tengok. Tak adalah hari-hari berperang mulut gaduh benda yang tak berfaedah. Boleh pekak telinga dengar pum prang pum prang.

" Gabungkan lah nama korang berdua. Korang yang jumpa baby ni. Korang juga yang nak ambil baby ni jadi anak angkat. Apa salahnya?"

Zara dan Khai berpandangan. Ada betulnya jugak. Tapi tak berebut ke? Nak bagi nama apa?

" Mellyna?"

Khai diam. Otaknya cuba diperah untuk menghasilkan nama terbaik untuk bayi perempuan tersebut.

" Err..Edyana?"

Berkerut dahi Saffia. Dua figura tersebut dipandangnya aneh."Apa ke pelik nama korang berdua suggest ni? Tak payah nak acah orang putih sangat lah."

Zara mengeluh. Pipi bayi tersebut diusap perlahan. Sesekali Khai dikerlingnya. "Habistu?"

Jari telunjuk diketuk pada dagu. Masing-masing mencurah idea untuk menghasilkan nama yang sesuai dan tak melampau seperti tadi. Ada ke patut bagi nama ala-ala orang putih?

" Khayra?"

Statik Khai dan Zara menumpukan perhatian pada Saffia. " Khayra Syafiah?"

" Wow." Khai tertawa."Sedap nama."

Zara tersenyum." Yelah kan?"

Khayra Syafiah. Pandai Saffia pilih nama. Memang padan dengan bayi perempuan tu. Comel.

" So..Bila korang nak daftarkan baby ni?"

Baby Khayra bertukar tangan apabila Zara memintanya sebelum dibaringkan di tilam kecil itu. Baru satu hari jadi mak angkat dah Baby Khayra suka dengan dia. Tambah-tambah bila Khai ada sekali. Like perfect family..Woo..

" Kitaorang nak pergilah ni. Tunggu Zara siap lepas tu nak shopping barang Baby.Sian dia tak ada baju ye." Khai mengagah baby Khaira. Bibir kecil itu dimain-mainnya dengan jari telunjuk.

" Kau belanja baju Khayra."

" Small matterlah. Kau pun kalau nak aku belikan."

Zara menjeling. Kesian betul Khayra dari malam tadi yang hanya berbalut dengan tuala mini dia. Sebab tak ada baju punya pasal. Kedai pula tak bukak tengah-tengah malam.

Book 1:The Faith's [C]✓Where stories live. Discover now