34

6.7K 334 4
                                    



" Fina."

Saffina yang sedang melantak kerepek pisang sambil menonton televisyen menoleh. Bibir tersenyum sungging melihat wajah tampan abang iparnya.

" Ye abang Nufail?"

Tengku Farhan tersenyum nipis."Kak Pia mana?"

Saffina memutarkan bebola matanya ke sekeliling. Kosong. Pandangannya kembali berpusat pada abang iparnya."Tadi Fina nampak dia tengah sidai kain. Mungkin sekarang dalam bilik?"

Tengku Farhan mengangguk."Terima kasih."

Kaki diatur ke bilik tidurnya. Tombol pintu dipulas lalu ditolak ke dalam. Kelihatan Saffia memandang sekilas ke arahnya sebelum kembali melipat pakaiannya. Pintu kembali ditutup lalu kaki diatur ke meja solek. Dompet dan kunci kereta diletakkan di atas meja lalu dia melabuhkan punggung di atas katil. Kaki dinaikkan lalu dia duduk bersila menghadap Saffia yang sibuk melipat pakaian.

" Awalnya awak lipat baju. Kita balik besok kan?"

Diam. Gadis itu tidak menghiraukan soalannya malah dia bangkit dan menyimpan baju-bajunya ke dalam almari. Tengku Farhan yang memandang dengan ekor mata mengeluh kecil.

" Saffia. Tadi saya ada lalu dekat kawasan air terjun. Petang sikit nanti kita pergi eh?" Tengku Farhan cuba memancing Saffia agar berbual dengannya namun sekali lagi keluhan kecil meniti di bibirnya.

Kaki dijejakkan di atas lantai. Kaki diatur menghampiri gadis itu lalu tubuh Saffia dipeluk dari belakang. Saffia tersentak kuat apabila terasa ada tangan kekar yang melingkar di pinggangnya. Serta merta pakaian yang berada di tangannya terlepas.

" Eh Tengku buat apa ni?" Sepantas kilat tangan Tengku Farhan dileraikan lalu dia menjarakkan tubuhnya. Riak wajahnya bertukar serius.

" Awak marahkan saya ke Saffia?"

Saffia mendengus kecil. Kaki diatur semula ke almari kayu itu apabila Tengku Farhan berdiri di tepi katil. Pakaian yang sudah bersepah di atas lantai dikutip dan dibetulkan semula lalu disimpan di dalam almari. Pintu almari ditutup lalu dia memusingkan tubuh. Sekali lagi tersentak kuat tubuhnya apabila tubuh lelaki itu berdiri betul-betul dihadapannya. Sikit lagi nak terhantuk.

" Tengku ni kenapa?"

Tanpa amaran, Tengku Farhan pantas memeluk pinggang Saffia dan menarik tubuh gadis itu rapat dengan tubuhnya. Meronta-ronta Saffia minta lepas namun kedua-dua tangannya dipegang Tengku Farhan. Wajah serius lelaki itu membuat Saffia diam tak berkutik.

" Awak marahkan saya lagi ke Saffia?" Soalnya lagi. Anak matanya menentang anak mata Saffia. Gugup gadis itu seraya cuba melarikan pandangan.

" Pandang suami awak Saffia." Tegasnya. Takut-takut Saffia menurut dan bersabung tepat dengan mata lelaki itu.

" Jawab soalan saya."

Saffia menghela nafas. Kelopak mata dipejam sesaat lalu kembali menatap sepasang mata itu. Tangannya yang dilepaskan pantas memegang baju Tengku Farhan menahan tubuhnya daripada jatuh ke belakang walaupun pinggangnya ditahan dengan tangan kekar itu.

" Nak marah pun dah tak guna lah Tengku. Tengku tetap dah jadi suami saya."

" I am your husband. Jangan gunakan panggilan formal diluar pejabat." Tegasnya. Pautan tangannya dipinggang Saffia dikemaskan.

Saffia tertawa sinis."Habis tu? Tengku nak saya-" Belum sempat Saffia menghabiskan bicaranya,hidungnya pantas disambar Tengku Farhan. Dia tergamam.

Book 1:The Faith's [C]✓Where stories live. Discover now