POV Loïs
Langzaam word ik wakker en open ik mijn ogen. Ik rek me even uit en merk dat Diaz nog in coma ligt. Ik sta op en loop gelijk door naar de badkamer. Ik doe de douche aan en bekijk mezelf even in de spiegel. Ik gooi een plens koud water in mijn gezicht en ik voel mezelf al wat wakkerder worden. Als ik onder de douche stap voel ik mijn spieren gelijk ontspannen. Ik hou zo erg van douche, het geeft me de tijd om alles even rustig op een rijtje te zetten. Stiekem hoop ik dat Diaz een groot stuk van gister vergeten is. Ik heb haar allang vergeven maar Di kan er wel lang over door gaan. Ik sluit mijn ogen en geniet van de warmte.
Na dertig minuten besluit ik om de douche uit te gaan. Ik droog mezelf af en hijs me in mijn bh en string. Ik loop naar mijn kamer en doe mijn kast open. Ik besluit om een luchtige jumpsuit aan te trekken. Als ik aangekleed en opgemaakt ben ligt Diaz nog steeds te slapen, ik kan haar maar beter laten slapen. Ik weet dat ze niet te genieten is als je haar wakker maakt. Dus ik plof op mijn bureaustoel en pak mijn planner er bij. Ik scan over de pagina's en kom tot de conclusie dat ik aardig wat maakwerk heb. Ik pak mijn wiskunde boek en begin met de opgaven.
Na één uur ben ik het zat en duw ik mijn schoolspullen aan de kant. Ik kijk naar mijn handen, mijn moeder noemt ze altijd piano handen. Ik heb vroeger onwijs veel gespeeld en ik was ook best goed, al zeg ik het zelf. Maar ik heb de afgelopen jaren gewoon zo weinig tijd en misschien ook wel geen zin. Ergens mis ik het wel, ook vind ik het wel zonde. De piano staat daar maar te staan in mijn kamer. Gelukkig heb ik een ruime kamer dus staat hij niet in de weg. Ik ga op de kruk zitten die bij de piano hoort en ik laat mijn vingers over de toetsen glijden. Het lijkt automatisch te gaan en voor ik het weet speel ik mijn all time favoriete liedje. Plots schrik ik uit mijn trance als ik mijn naam hoor. "Je bent weer begonnen!" Roept Diaz vrolijk. "Ik wist dat deze dag ooit zou komen." En een schuine grijns ontstaat op haar gezicht. Ik grinnik en plof naast haar op bed. "Hoe lang ben je al wakker?" Vraagt ze terwijl ze in haar gezicht wrijft. Ik pak mijn telefoon om te kijken hoe laat het is. "Ik denk al zo'n twee uur." Geef ik als antwoord. En ze knikt. "Ik vind het echt kut dat ik vanavond alweer naar huis ga." Mompelt ze. "Hophop opstaan met je luie reet, dan kunnen we wat gaan doen." Grinnik ik en Diaz schiet in de lach. "Zullen we naar de bios gaan?" Vraag ik waarop ze enthousiast instemt. "Ik wil nog een keer naar A Star Is Born." Zegt ze en ik lach. "Neeee, ik wil naar iets anders kijken." Zeg ik en open de Pathé app. "Comedy, romcom, horror of iets anders?" Vraag ik. "Comedy." Zegt Diaz terwijl ze zich aankleed. Ik scroll langs de films en uiteindelijk hebben we er eentje die we beiden willen zien. Ik loop naar beneden en smeer gauw een boterham voor mij en Diaz. "Mam we gaan even de bioscoop hier uittesten." Deel ik mee. "Is goed meiden, maar Lo we gaan wel vanavond uit eten met de mensen van de kerk. Dus ben alsjeblieft op tijd thuis om je wat op te frissen." Zegt ze. "Jaja." Mompel ik en loop naar Diaz die al in de deuropening te wachten staat. "Lets go!" Zegt ze enthousiast en ik zet lachend mijn zonnebril voor mijn ogen.
Oké guys, i need your opinions. Moeten de hoofdstukken langer of zijn ze perfect zo? Of hebben jullie misschien nog ander kritiek waar ik iets mee kan? Dan hoor ik dat graag!
Lots of love xx
JE LEEST
Bad Boys Do It Better
Romance**VOLTOOID** "They say all good boys go to heaven, but bad boys brings heaven to you." Mijn eerste stap op het schoolplein van mijn nieuwe school is gezet. Ik kijk om me heen, ik zie waarschijnlijk het wespen meidengroepje al. Dat zijn de basic bit...