POV Loïs
Het is twee weken nadat Diaz is overleden, ik heb het er best zwaar mee gehad, maar nadat ik een droom heb gehad dat Diaz mij bezocht en zei dat ik door moest gaan, heb ik dat ook gedaan. Levi en de rest zorgde voor goede afleiding. Mijn ouders weten het nog steeds niet van mij en Levi, misschien moet ik het maar eens gaan vertellen. Ik sta op en pak mijn kleren, we hebben vandaag Kolderdag. (idk of jullie het ook Kolderdag noemen? Maar het is in iedergeval een examenstunt/senior prank 😊) We hebben om half 7 afgesproken op school om alles klaar te zetten, nu al spijt dat ik ja heb gezegd. We hebben als thema politie en ik heb besloten om samen met Romy en Maxim als gevangenen te gaan, Lev wilde een saai politie pak aan. Ik prop mijn gevangene outfit in mijn tas en doe snel mijn make-up en mijn haren. Als ik daar mee klaar ben ren ik naar beneden en smeer ik snel een boterham. "Dag mam, dag pap!" Zeg ik en trek mijn schoenen aan. "Veel plezier vandaag schat." Zegt mijn vader. "Danku danku." Zeg ik en loop naar buiten. Levi staat al op mij te wachten op zijn scooter. "Heey." Zeg ik en geef hem een snelle kus. "Hey." Zegt hij terug en ik klim achterop. "Veel te vroeg." Mompel ik en sla mijn armen om zijn middel. "Watje." Zegt hij grinnikend. "Rot op." Lach ik. "We moeten Hofmann echt kapot maken." Zegt hij en ik schiet in de lach. "Gelukkig heb ik hem nooit gehad." Zeg ik. "De bruggers gaan ook kapot vandaag, ik ga ze zo erg naaien dat ze spijt hebben dat ze naar deze school zijn gekomen." Zegt hij. "Ah." Lach ik. "Waar is je sexy gevangene pakje eigenlijk?" Vraagt hij. "In mijn tas, en jou sexy politiepak?" "Heb ik al aan." Zegt hij. "Zozo." Grinnik ik. "Handboeien en al, dus je bent niet veilig vandaag lieverd." Grinnikt hij. "Ga jij nou maar brugpiepers boeien." Zeg ik en hij schiet in de lach. "We zijn er madame." Zegt hij en ik stap van de scooter. Voor we het doorhebben worden we uit het niets bekogeld door water ballonen. Ik hoor Eli en Yannick keihard lachen, Levi steekt zijn middelvinger naar ze op en ik grinnik. Als we de school inlopen zien we al veel versieringen. "Ik ga me eerst even omkleden." Deel ik mee en loop naar Romy, die al op mij stond te wachten bij de kluisjes. "Olla chickiee!" Zegt ze vrolijk en ik lach. "Te vroeg Room." Zeg ik terug en we lopen samen naar de wc. Ik glip het hokje in en verwissel mijn kleren. "Jezus wat fout!" Lacht Romy vanuit het andere hokje, ik schiet ook in de lach. "Heel fout." Zeg ik teug. Ik loop het hokje uit en fixeer mijn haar nog wat. "Room schiet op." Zeg ik ongeduldig. "Jaja." Zegt ze terug en niet veel later stapt zij ook in haar oranje gevangene pak naar buiten. Ik schiet meteen in de lach als ik haar zie en zij moet weer om mij lachen. "Lets go." Zeg ik en loop de toiletten uit. Ik prop mijn tas in mijn kluisje en pak de cijferlijsten die we hebben gemaakt voor alle docenten. We lopen naar de aula en al snel zie ik Maxim, hij moet ook meteen lachen als hij ons ziet. "Heel fout." Lacht Levi en we lachen met zijn alle mee. "Lo, Max poseer ff." Zegt Romy en al snel wordt de foto genomen.
"Die nep tatoeages zijn echt vet Max." Zeg ik. "10 cent Aliexpress." Zegt hij en ik grinnik. Samen met Romy hang ik de cijferlijsten door school en we zijn al super melig. Als alles op de bovenverdiepingen klaar is gaan we met zijn alle de ingang versieren. Er wordt een groot bord opgehangen met de tekst
'For all the crap you've put us trough...
Love, the senior class.'Daarna vliegen de rollen wc papier door de lucht, de ballonen en de slierten. Ook besluiten we om in de ingang van de lerarenkamer plastic bekertjes neer te zetten met een klein laagje water, ze gaan ons echt intens haten. Levi loopt onwijs te klooien en voor ik het weet krijg ik een bekertje met water in mijn gezicht gegooid. Ik pak uit reflex de hele emmer, hij rent lachend weg en ik ren hem achterna. Als ik hem bijna heb ingehaald gooi ik de emmer leeg over hem heen en we schieten in de lach. "Jezus Loïs en Levi!" Schreeuwt Demy ineens. Ik kijk Levi aan die helemaal kapot gaat van het lachen. "Hoe kinderachtig zijn jullie." En ze grist de emmer uit mijn handen. Ik kijk haar met een dodenblik aan maar schiet gelijk weer in de lach door Levi die haar nadoet. Ze loopt stampvoetend weg en we kijken haar lachend na.
Het is inmiddels al half 8 en de eerste docenten willen al naar binnen, maar de deuren hebben we nog op slot gelaten. De boxen worden aangezet en al snel klinkt door de hele school muziek. Het is nu al aan het escaleren en het is nog niet eens 8 uur.
Om kwart over 8 zijn de eerste leerlingen ook al op school aangekomen, we laten ze voor de hoofdingang wachten. Er zijn al een paar leerlingen uit mijn leerjaar naar buiten gegaan, bewapend met waterpistolen en verfspray. Als het drukker wordt gaan we allemaal naar buiten en de eerste bruggers zitten al met tie-wraps vast aan t hek, puur leedvermaak dit. Samen met Romy sta ik voor de deur om de gene te pakken die nog normaal zijn overgekomen qua verfspray in hun haren en stift op hun gezicht. Daarna sturen we ze terug om het gebouw heen om daar een obstakel parcours te doen. Er waren serieus docenten die dachten dat blok 1 gewoon een normaal blok zou zijn, nou niet dus. Dan zie ik het broertje van Romy, ik tik haar aan en samen rennen we achter hem aan. Hij rent zowat voor zijn leven maar we krijgen hem toch te pakken. Romy tilt hem op en loopt naar een boom, Tom my schreeuwt lachend om hulp en ik krijg van Levi een rol tape naar me toegegooid. Terwijl Romy hem vasthoudt, tape ik hem vast aan de boom. Een paar vrienden van Tommy komen er lachend bij staan, Maxim en Levi pakken hun ook en zetten ze naast Tommy bij de boom. Ik tape vrolijk verder en kijk lachend naar het eind resultaat. "Tot over een uurtje Tom." Zegt Romy lachend en maakt een foto van hem. "Room!" Lacht hij. Romy stuurt de foto door naar haar ouders en haar ouders reageren meteen, ze moeten er om lachen. We lopen een stukje verder, zodat Tommy en zijn vrienden echt gaan stressen. Ik leun tegen Levi aan die aan het roken is. Ik kijk om me heen. "Blok 1 is geslaagd." Grinnik ik en Levi grinnikt mee. "Blok 2 doen we rustig aan maar vanaf blok 3 gaat het escaleren." Zegt hij en ik lach. "Ben benieuwd." "Lev, Juul is er." Zegt Maxim en meteen wordt de achtervolging ingezet op het zusje van Maxim. Ik kijk ze na. "Lo, we gaan ze los maken." Zegt Romy en ik grinnik. Samen bevrijden we de jongens en ze rennen gelijk naar binnen. "Sukkels." Zegt Romy en ik lach. Ik zie hoe Maxim zijn zusje in de houdgreep heeft en Levi tekent allemaal dingen op haar gezicht. Ook wordt ze met tie-wraps vast gemaakt aan een vriendin van haar. "Ah." Zeg ik en Romy grinnikt. "Wat ben ik blij dat ik de oudste ben." Zegt ze en we lopen lachend naar binnen.
JE LEEST
Bad Boys Do It Better
Romance**VOLTOOID** "They say all good boys go to heaven, but bad boys brings heaven to you." Mijn eerste stap op het schoolplein van mijn nieuwe school is gezet. Ik kijk om me heen, ik zie waarschijnlijk het wespen meidengroepje al. Dat zijn de basic bit...