¿ 60 ?

9.8K 154 14
                                    

Oeps sorry guys voor wie al 61 hebben gelezen, verkeerde deel geüpload. Dit is de goede!

POV Loïs

"Nou guys dit is dus de welbekende Koopgoot." Zeg ik tegen Romeo, Elena, Nicolai, Rosie en Jesse als we het metrostation uitstappen. "Het openbaar vervoer is hier echt chaos gewoon." Zegt Jesse en ik grinnik even. "Wat willen jullie doen? Er zijn genoeg eetdingetjes maar we kunnen ook gewoon shoppen." Zeg ik. "Shoppen!" Roepen Elena en Rosie in koor. "Dan gaan Nico, Jesse en ik opzoek naar een coffeeshop." Zegt Romeo. "Sukkels." Zeg ik lachend. "Bel Lev maar, die weet wel naar welke je moet." Zeg ik terwijl ik mijn telefoon geef.

"Heb je zin in morgen?" Vraagt Elena terwijl we door een rek met jurken spitten. "Ja, heel veel zelfs. Vind het wel nog steeds vervelend dat Lev niet wilt meespelen." Zeg ik. "Hoezo wilt hij dat niet dan?" Vraagt Rosie. "Hm, er is wat gebeurd vroeger en daarna heeft hij zichzelf verboden om op de piano te spelen. Bij mij thuis doet hij het weleens maar in het openbaar zul je hem niet zo snel zien spelen, laat staan praten erover." Zeg ik met een zucht. "Maar ik heb soort van in het geheim nog een liedje geschreven, wat misschien ook een beetje voor mij en Lev geldt." Een glimlach siert mijn gezicht als ik nadenk over het liedje. "Wel iemand regelen die het filmt he." Zegt Rosie en ik moet lachen. "Ja!" Roept Elena enthousiast.

Na misschien wel twintig jurken passen ben ik er uit, deze gaat het worden. Ik bekijk mezelf met een glimlach op mijn gezicht in de spiegel. "Hij is facking gaaf." Zegt Rosie met een glimlach. "I love it." Zegt Elena en ik krijg een kleur op mijn wangen van de complimentjes. Ik loop terug mijn pashokje in en trek de jurk uit. Daarna glip ik weer in mijn kleren en loop ik naar de kassa. Eenmaal afgerekend loop ik naar buiten. Ik slenter nog wat door de koopgoot en geniet van de verhalen van Elena en Rosie als plots mijn telefoon afgaat. Ik zie dat Gwen mij belt en snel neem ik op. "Heey." Klinkt de stem van Gwen. "Hola." Zeg ik terug. "Waar zijn jullie? Wij zitten bij Ter March, Romeo, Nico en Jesse hebben Noah en ik van de bar geplukt bij de Witte de With. Niet meer te vervoeren." Zegt ze en ik moet even grinniken. "Wat een kneuzen. We komen er zo aan." Zeg ik. "Oké, tot zo Lootje." Zegt ze. "Tot zo Gwennie." En niet veel later hang ik op. "De jongens zijn hartstikke stoned." Deel ik mee aan Rosie en Elena. "Wat een sukkels." Zucht Elena.

Zodra we uit geshopt zijn nemen we de tram naar de Witte de Withstraat. Het is overvol in de tram en ik walg van alle verschillende lichaamsgeuren door elkaar heen. Ik kan me nog net vasthouden aan een paal maar overal staan mensen. Plots voel ik een hand over mijn rug glijden naar mijn bil. Ik hou mijn adem in en durf me amper te bewegen. De hand gaat verder en gaat nu onder mijn shirt, meteen voel ik dat het Levi is en opgelucht durf ik weer adem te halen. Ik draai me om en zie daar een grijnzende Levi staan. "Sukkel." Grinnik ik en hij moet ook lachen. "Duurde wel even hoor voor dat je me door had." Zegt hij. "Ik dacht dat je een of andere vieze pedofiel was die aan me zat." "Ben ik toch ook?" Vraagt hij en ik schiet in de lach. "Nu ik het zeg eigenlijk wel he." Lach ik en ik geef hem een zoen.

We lopen Ter March naar binnen en ik zie het groepje al zitten. Zodra Elena Nicolai ziet zegt ze allemaal dingen op een boze toon in het Italiaans. "Lei è un idiota Nico, Lei sa quello che i Suoi genitori ci pensano ed io faccio. Io ebbi fiducia in Lei, ma Lei l'ha rovinato di nuovo. È Nico pronto, pronto." Zegt ze snel. Ik zie in Nicolai zijn ogen dat hij hiervan schrikt. Hij probeert het nog goed te maken, maar tevergeefs. Elena wilt niets meer van hem horen, ze blijft bij haar standpunt en wat haar betreft is het klaar. Romeo probeert de twee te sussen maar krijgt het niet voor elkaar. Vragend kijk ik Romeo aan, aangezien ik er geen snars begrijp van wat er zojuist gezegd wordt. "Lei lo ringrazierà, Romeo." Zegt Nicolai met een kille blik en al snel vliegen ze elkaar in de haren. Met moeite trekken Levi, Noah en Jesse de twee uit elkaar. De Italiaanse scheldwoorden vliegen door het restaurant heen. Gwen heeft ondertussen Elena opgevangen, die huilend tegen Gwen aanleunt. Het is een grote chaos in het restaurant en de werknemers hebben geen idee wat ze moeten doen. Uiteindelijk lukt het Levi om Romeo van Nicolai te trekken en hij duwt hem naar buiten. Ik loop achter Levi aan en help hem met Romeo te kalmeren. "Nicolai is zo'n schijnheilige klootzak, nu is het mijn schuld dat de relatie tussen hem en Elena voorbij is terwijl hij zelf met het idee kwam om daadwerkelijk wiet te gaan roken. Vanaf mijn kant was het maar een grapje." Zegt hij. Nu wordt het logisch waarom Elena zo tekeer ging en Nicolai zijn woede meteen af reageerde op Romeo. Ik zucht even. "Ik weet ook niet zo goed wat je hier mee moet Ro." Zeg ik schouderophalend. "Misschien even weer nuchter worden voordat je naar ze toe gaat. Laat Elena en Nicolai hun eigen bullshit maar oplossen en ga jij maar ff ontnuchteren." Zegt Levi met een strenge toon in zijn stem. Romeo knikt en kijkt beschaamd naar de grond. Levi springt op een muurtje en gaat erop zitten. Ik kijk naar hem hoe hij zijn sigaret opsteekt en het rook uitblaast. Als hij doorheeft dat ik naar hem kijk klopt hij naast zich op het muurtje. Ik snap de hint en kom naast hem zitten. Ik leun tegen hem aan en leg mijn hoofd op zijn schouder. "Beloof je me nooit meer te laten schrikken zoals je deed in de tram? Ik vond het niet zo fijn hoe je me aanraakte." Fluister ik. "Sorry en beloofd." Fluistert hij terug. Door zijn warme adem in mijn oor krijg ik overal kippenvel en gaan mijn nekharen rechtovereind staan.

Ik wil die jongen en wel nu meteen.

Bad Boys Do It Better Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu