POV Levi
Ik stap van mijn scooter en loop bij Maxim naar binnen. "Heey." Begroet ik iedereen terwijl ik mijn schoenen uittrap en mijn jas over de kapstok heen gooi. "Hee, heb je al ontbeten?" Vraagt Petra en ik schud mijn hoofd. "Dan ontbijt je lekker mee." Zegt ze terwijl ze de afbakbroodjes uit de oven haalt. Ik grinnik en plof naast Maxim op de bank, die nog met een halve kater languit op de bank ligt. "Hoe gaat het met jou dan, ouwe pikkentrekker?" Ik geef hem een klap op zijn been en hij gooit als zelfverdediging gelijk een kussen naar mijn hoofd. "Fantastisch." Zegt hij sarcastisch. Ik grinnik en pak mijn telefoon uit mijn zak. Ik klik wat door snapchat heen en zucht, het boeit me zo weinig wat al die mensen delen in hun verhaal. "We gaan wat leuks doen vandaag, of je wilt of niet." Zeg ik en Maxim kreunt als teken dat hij het er niet mee eens is. Ik lach om hem en gooi het kussen naar zijn hoofd. "Het ontbijt is geopend." Zegt Petra en ik sta op.
Met een slaperig hoofd komt uiteindelijk dan ook Julia aan tafel zitten. Ik grinnik bij het zien van haar slaperige gezicht en ze geeft me een schop onder de tafel. "Sorry." Lach ik en ze steekt haar tong naar me uit. "Why the fack ben jij al zo actief man?" Zegt Maxim terwijl hij zijn broodje open snijd. "Omdat ik voor de verandering geen kater heb op zondag." Zeg ik en neem een slok van mijn koffie. "Je was toch bij je biologische ouders geweest?" Vraagt Petra en ik knik. "Silvia en Don, super aardige mensen met een bizar groot huis. Zwembad en alles. Ze heeft uitgelegd waarom ik dan weg ben gegaan en ik heb er respect voor hoe ze dat allemaal op haar zeventiende heeft gedaan." Zeg ik en Petra knikt. "Maar het was toch een geld probleem?" Vraagt ze en ik knik. "Maar Don heeft nu een bizar goed lopend bedrijf en kon eigenlijk al op zijn dertigste met pensioen als hij dat had gewild." Zeg ik. "En hoe is Noah?" Vraagt Maxim. "Super relaxed, het is echt net alsof ik tegen mezelf praat." Zeg ik grinnikend. "Gwen, de vriendin van No, kan het ook super goed met Loïs vinden dus we gaan volgende week met zijn vieren naar het tweede huis van Silvia en Don op Curaçao." Zeg ik. "Ik wil mee." Zegt Julia, die al die tijd niks heeft gezegd en ik grinnik. "Dan moet je ook een rijke man gaan zoeken Juul." Zegt Petra. "Heeft Noah nog een broertje dan?" Vraagt Julia en ik moet lachen. "Nee." Zeg ik. "Shit." Zegt Julia en we moeten met zijn allen om haar lachen.
Ik stap van mijn scooter en kijk even naar het uitzicht wat we op het strand hebben. Ik pak mijn sigaretten en steek er eentje op. Naast me hoor ik Maxim schelden die het slot niet op zijn scooter krijgt en ik moet lachen. "Rot op Lev." Snauwt hij waardoor ik alleen maar meer moet lachen. Plots hoor ik een scooter achter me en ik draai me snel om. Een centimeter van mij vandaan stopt de scooter en al snel klinken de luide lachen van Eli en Yannick. "Gast." Grinnik ik terwijl ik mijn sigaret uit trap. "We hebben de good stuff bij ons." Zegt Yannick terwijl hij naar het Jumbo tasje wijst en ik moet lachen. "Je bent geweldig." Zegt Maxim en met zijn vieren lopen we het strand op.
Ik plof op mijn handdoek en zet mijn zonnebril op. Yannick is druk bezig met de muziek en zet steeds wat anders op. "Jezus Yannick zet gewoon één lijst aan en laat het dan met rust." Klaag ik en hij kijkt verontwaardigd mijn kant op. Ik rol met mijn ogen en zucht dan. "Hoe heeft je chick het gehad in Italië dan? Zag een foto op d'r insta dat ze erg close was met zo'n gast daar." Zegt Eli. "Het is mijn chick niet, het is mijn vriendin en die gast heet Romeo en is hartstikke homo." Zeg ik chagrijnig. "Dude, calm your tits." Zegt Eli en ik kijk hem met een dodenblik aan. "Oké, sorry. Hoe heeft Loïs het gehad in Italië?" Vraagt hij opnieuw. "Ze heeft het onwijs naar haar zin gehad." Zeg ik. "Mooi." Zegt Eli en ik krijg van Maxim een blikje bier aangegooid, ik maak hem open en neem gulzig een slok. Ik kijk om me heen en mijn blik blijft hangen op een groepje meiden die schuin tegenover ons een potje beachvollybal aan het spelen zijn. "Dus kijken mag wel?" Zegt Eli. "Gast bemoei je niet zo met mij. Ik ga haast denken dat je verliefd op me bent." Zeg ik en Eli houdt wijs zijn mond weer.
Ik word wakker gemaakt door Maxim en ik kijk slaperig om me heen, het is al aan het schemeren en bijna iedereen is al weg. "Het leeft weer hoor." Zegt Eli bijdehand. "Hou je bek gewoon man." Zeg ik terwijl ik mijn spullen in mijn tas prop. "Duss, gaan we ergens wat eten?" Vragen Maxim en Yannick in koor om de stemming wat luchtiger te maken. "Is goed." Mompel ik en ik loop richting mijn scooter. Ik stap op mijn scooter en wacht op de rest, Eli is aardig aangeschoten zo te zien, hij kan niet meer helemaal recht lopen. "Ik ga niet met een dronken Eli in een restaurant zitten." Mompel ik. "Ik ben niet dronken!" Roept hij terug met een dubbele tong terwijl hij zijn scooter van het slot haalt. "Je gaat maar bij mij achterop El, we halen morgen je scooter wel op." Zegt Yannick en hij trekt Eli van zijn scooter vandaan. Eli protesteert hevig maar geeft zich al snel over. Ik zucht en start mijn scooter. "Waar gaan we naar toe dan?" Vraagt Maxim. "Ter March & Co!" Roept Yannick enthousiast. "Dat is helemaal op de Witte De Withstraat, gedraag je Nick." Klaag ik. "We gaan wel eerst naar huis en kleden ons om, dan kunnen we na Ter March gelijk naar Vie." Stelt Maxim voor en ik knik instemmend. "Dan kunnen we El gelijk thuis dumpen." Zeg ik daarna. "We gaan niemand dumpen." Zegt Yannick en ik zucht. Onze wegen naar huis starten en we spreken om negen uur af voor de deur bij Ter March.
JE LEEST
Bad Boys Do It Better
Romance**VOLTOOID** "They say all good boys go to heaven, but bad boys brings heaven to you." Mijn eerste stap op het schoolplein van mijn nieuwe school is gezet. Ik kijk om me heen, ik zie waarschijnlijk het wespen meidengroepje al. Dat zijn de basic bit...