MDL 14

11.5K 138 2
                                    

Rery Clayton's POV

"Kamu ibarat sebutir bintang terang yang bersinar di langit tinggi. Cahayamu memberi sinar pada dunia kecilku," - Rery Clayton

Aku memandang ke arah tingkap bilik tidur Beatarissa. Sejak pagi, aku aku belum melihat kelibatnya keluar menjemur kain. Aku mulai risau. Apa yang terjadi padanya? Mungkinkah dia sakit?

Sudah beberapa pesanan yang ku hantar kepadanya. Namun tidak ada satupun pesananku yang dibacanya.

"Apa yang terjadi padamu, Beatarissa," aku bertanya sendiri. Gadis itu membuatku risau, membuatku asyik memikirkan dirinya sepanjang hari ini.

Wajah pucat Beatarissa ketika keluar dari bilikku subuh tadi masih terbayang dengan jelas. Aku juga masih ingat bagaimana dia berjalan hampir terksngkang menuju ke jendela bilik tidurnya.

Aku memejamkan mata. Apa yang aku lakukan kepadanya semalam memang keterlaluan. Seharusnya aku tidak mendengar permintaan Beatarissa yang memintaku menyetubuhinya sampai tiga kali.

Seharusnya sekali sudah cukup. Aku lelaki barat dan dia gadis Asia yang berbadan kecil. Aku masih ingat bagaimana dia menangis terisak tika aku mengoyak selaput daranya.

Aku menoleh ke tempat Beatarissa berbaring semalam. Di atas cadar tilamku, masih ada bercak darah perawannya. Sengaja aku belum mencucinya. Biarlah ia di situ, sebagai bukti bahawa aku lelaki pertama untuknya.

"Aku mencintaimu, Beatarissa. Aku berjanji akan menikahimu, apapun caranya," aku berjanji kepada diriku sendiri.

Aku mengambil keputusan untuk menghubungi Beatarissa. Banyak kali aku menghubunginya, namun panggilanku tidak jawab. Aku hampir putus asa. Ku cuba mendail nombornya sekali lagi.

" Hello, " satu suara menjawab di hujung sana. Suara Beatarissa, gadis yang kini sudah menjadi wanita. Wanita yang sangat aku cintai meski dia mungkin tidak tahu sedalam apa cintaku terhadapnya.

"Beatarissa," aku menyunggingkan senyum mendengar suaranya.

"Clay," suaranya kedengaran lemah.

"Kamu sakit, sayang?" aku bertanya cemas. Aku tidak mendengar jawapannya melainkan bunyi isakan kecil yang tertahan.

"Beatarissa sayang.. kamu sakit?" aku bertanya lagi.

"Ya, Clay. Sakit dan pedih. Aku tak boleh berjalan," Beatarissa terisak kembali.

Aku meneguk ludah. Aku menyesal, sangat menyesal. Mungkin tubuhnya tidak dapat menyesuaikan diri dengan saizku. Atau mungkin juga aku terlaku kasar bermain dengannya malam tadi.

Aku dihantui pelbagai kemungkinan. Bagaimana kalau alat kelaminnya cedera atau bagaimana jika dia mengalami infeksi? Bagaimana aku harus merawatnya tanpa diketahui orang tuanya?

Aku berjalan mundar-mandir dengan telefon bimbitku masih menempel di telinga.

"Beatarissa.. dengar, sayang. Cuba kamu periksa, mungkin ada luka," kataku.

"Susie ada di sini, Clay," jawabnya.

"Oh, my god! Apakah dia tahu, Be?" aku bertanya dengan ragu. Sebolehnya apa yang terjadi antara aku dan Beatarissa biarlah menjadi rahsia kami berdua.

"Maafkan aku, Clay," dari jawapan ringkas Beatarissa aku tahu dia sudah menceritakan semuanya kepada sepupunya itu.

"Masuk ke bilik air, Be. Cuba periksa. Nanti aku call lagi," usulku lalu memutuskan panggilan.

Aku mengacak-acak rambutku yang memang masih kusut masai sejak aku bangun tidur pagi tadi. Fikiranku saat ini sangat kacau. Seharusnya semua ini tidak terjadi. Aku ingin menikahi Beatarissa, tetapi bukan melalui jalan pintas begini.

Setelah tiga minit, aku kembali menghubungi Beatarissa.

"Clay," diikuti isakan. Beatarissaku menangis lagi.

"Be, jangan menangis," aku memujuknya. Tetapi bukannya berhenti menangis, malah isakannya semakin kedengaran.

"Ada luka, Clay. Aku takut. Bagaimana kalau aku kena jangkitan kuman?"

Aku berfikir sejenak. Mungkin farmasilah jalan penyelesaiannya.

"Aku akan pergi membeli ubat di farmadi, sayang. Kamu rehat, ya. Kalau dapat, kamu tidur sebentar," kataku.

💕💕💕

Aku memandu kereta kancil menuju ke farmasi terdekat. Mujur aku berjaya memujuk pemilik bengkel di kampung Beatarissa agar mahu menyewakan kereta kancil ini kepadaku.

Memang terasa segan untuk bertanyakan ubat yang ku cari kepada pekerja farmasi tersebut. Tetapi mahu bagaimana lagi. Semuanya ku lakukan demi Beatarissa.

Akhirnya aku pulang dengan membawa ubat untuk Beatarissa. Krim antibakteria dan ubat pereda sakit.

Aku meminta Susie untuk memberikan ubat itu kepada Beatarissa kerana tidak mungkin aku datang ke rumahnya. Beatarissa sudah mengatakan papa dan mamanya tidak mahu melihatku merapati Beatarissa.

Siang sudah berganti malam. Dua jam yang lalu aku melihat Susie melenggang pulang meninggalkan rumah Beatarissa. Maksudnya kini Beatarissa bersendirian di dalam biliknya. Itupun kalau dia tidak ditemani mamanya.

" Sayang, sebentar lagi aku ke sana. Buka kunci tingkap, ya," satu pesanan ku hantar pada Beatarissa.

"Okey," balasan yang begitu singkat. Tapi aku yakin saat ini Beatarissa sedang tidak ditemani sesiapa di dalam biliknya.

Malam sudah begitu larut dan sunyi. Keadaan di luar rumah begitu pekat. Tubuh tinggiku keluar dari tingkap dengan sedikit payah. Dan kemudian berjalan terhendap-hendap seperti seorang pencuri. Nasib baik rumah Beatarissa terletak agak jauh dari jiran-jiran.

Aku menguak sedikit daun tingkap bilik Beatarissa. Ternyata tidak berkunci. Aku memanjat naik dan menutupnya kembali. Tingkap bilik Beatarissa memang dipasang geriji, tetapi bukan dipasang secara mati.

Aku berjingkit menuju ke pintu untuk memastikan pintu sudah berkunci. Setelah memastikan semuanya selamat, aku membaringkan tubuhku di sebelah Beatarissa.

"Sayang," aku memanggil namanya perlahan. Dia memutar tubuh hingga hidung kami bersentuhan.

"Bagaimana? Masih sakit?" aku meraba daerah intimnya. Dia membiarkan jemariku mengelus bahagian itu.

"Sudah tidak sakit lagi, Clay," jawabnya membuat aku turut tersenyum senang. Aku mencium dan mengulum bibirnya.

"Aku sudah tidak sakit, Clay," katanya. Aku tahu apa maksud Beatarissa. Tetapi malam ini aku tidak akan melakukannya.

"Shhh.. tidur saja, Be. Malam ini aku cuma ingin memelukmu," kataku, kembali menariknya ke dalam pelukanku.

"Kamu tidak mahu 'bercinta' denganku, Clay?" dia bertanya dengan mata redupnya. Hujung bibirnya sudah turun ke bawah.

"Aku ingin sekali ' bercinta' denganmu, Be. Tapi aku tidak mahu menyakitimu, kerana aku sangat mencintaimu," ku geselkan hidung mancungku ke hidungnya yang juga mancung namun tidak semancung hidungku.

"Tunggu kamu benar-benar sembuh, Be. Kita akan 'bercinta' sebanyak yang kamu mahu," aku menggodanya. Dia memukul dadaku.

"I love you, Beatarissa. I really love you so much," ucapku sambil memeluknya kian erat.

"I love you too, Rery Clayton," ucapnya dengan perlahan. Aku tersenyum bahagia. Rasanya ini kali pertama Beatarissa mengatakan dia mencintaiku.

Aku dan Beatarissa berpelukan sepanjang malam. Aku mendengar Beatarissa sudah berdengkur halus. Sedangkan aku sedetik pun tidak melelapkan mata. Aku berjaga agar tidak kesiangan meninggalkan bilik Beatarissa. Semalaman aku hanya memeluk Beatarissa sambil menatap wajah cantiknya.

Vote dan komen.
Selamat membaca.

Tbc....

My Dear Lover ( ✔️ Complete ) Where stories live. Discover now