04- My heart

3.7K 191 25
                                    

Taekook
KookV

Jungkook×taehyung

Mature content
18+
Bahasa kasar
Abaikan typo

***

Taehyung menyiapkan makan malam. Sebenarnya dia tak tahu nak masak apa tapi dia dapat masak apa yang ada dekat dapur itu.

Menghidangkan makanan itu diatas meja makan. Jungkook masih lagi belum turun Dan taehyung membuat makanan malam.

Kebiasaanya jungkook akan makan luar dia tak pernah makan kat rumah sebab tu bahan masakan pun macam biskut. Ada kejap takde.

Taehyung tak kalah pandai memasak. Dia sangat pintar dalam memasak. Kalau masuk pertandingan Mastercafe pun silap-silap dia yang menang 

Taehyung hidup sendiran jadinya dia harus tahu memasak. Dia bukan orang kaya yang selalu boleh makan kat luar. Jadinya untuk makan bajet-bajet mestilah masak dekat rumah baru boleh berjimat.

Taehyung juga menyediakan beberapa minuman kopi untuk jungkook. Tiba saatnya untuk memanggil jungkook turun makan.

Dia menghampiri pintu bilik jungkook lalu mengetuknya perlahan.

Tok.. Tokk..

" Tuan.. Jom makan. Saya dah siapkan makan malam. " Kata taehyung dengan suara yang agak sopan. Walaupun sopan itu bukanlah sikap taehyung yang diamalkan. Taehyung itu kasar.

Tiada sahutan, Actually taehyung ni pantang kalau dia bercakap tak ada sahutan atau balasan. Dia cukup pantang sangat.

Taehyung cuba mengusap dadanya dan menahan kesabaran. Kalau boleh nak aja dia tendang pintu bilik kemudian buat Smack down pada jungkook. Tapi tak boleh.

" Tuan jungkook, Maaf menganggu tapi ini dah masuk makan malam saya dah masak sikit. Jom makan saya masak sedap tau. " Kata taehyung dan masih lagi tiada jawapan dari si didalam. Taehyung menghembus nafas kesabaran.

Tok.. Tok! Tok! Tok!

Tok! Tok!

Tok! Tok!

Tok! Tok!

Tok! To—

Pintu dibukak dan taehyung tak sengaja terketuk muka jungkook mengunakan tanganya. Dan Jungkook menatap taehyung dengan tajam. Taehyung terdiam

" Ah—maafkan saya tuan, Maaf sesangat. Saya cuma nak suruh tuan turun bawah makan. Maaf kalau menganggu tuan kat dalam. Cuma— er.. saya tak nak tuan lambat makan sebab ini dah masuk wakt—"

Belum sempat taehyung menghabiskan percakapan terlebih dahulu jungkook menghentikan percakapan taehyung dengan meletakan jari telunjuknya tepat pada bibir taehyung.

" Shhh—janganlah bising " katanya lalu meninggalkan taehyung terus menuju berjalan turun kebawah. Taehyung terdiam untuk sementara. Mungkin dia terlalu bising agaknya.

" Bodoh kau kim taehyung. Nasib baiklah dia tak marah tau. Kalau tak teruk kau kena. Fuh! Nasib baiklah dia tak marah. Takut aku tengok muka dia yang bengis tu. " Taehyung bercakap sendirian lalu mengelap peluh yang hampir menetes itu. Kemudian menyusuli jungkook dibawah.

[𝐂] 𝐌𝐲 𝐒𝐰𝐞𝐞𝐭𝐲 𝐌𝐚𝐢𝐝 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Where stories live. Discover now