06- Childish

3.4K 181 16
                                    

Taekook❤KookV

***

" Oh? Jungkook hyung? "
Jungkook memandang dengan lebih serius lantas mematikan senyuman kegembiraan taehyung.

" Hm " Jawab jungkook singkat. Dia sengaja bersikap dingin dengan taehyung. Dan Kini taehyung lebih takut untuk menatap mata kelam jungkook itu. Dia buat keputusan untuk menunduk terus-terusan.

" Jawab aku Kim Taehyung? " Kini Jungkook sedikit membentak lalu taehyung menghela nafasnya dan memberanikan dirinya untuk menatap jungkook.

" Iya tahulah, sepatutnya saya tak boleh ubah panggilan itu dengan sesuka hati. Tapi kalau saya berinteraksi dengan Tuan sama seperti diorang. Nanti mesti diorang fikir apa pulak. " Jelas taehyung dan jungkook mengerutkan dahinya. Hm dah nampak tua kalau jungkook mengerutkan dahinya.

" Kenapa pulak diorang mak fikir bukan-bukan pulak? " Jungkook menyoal taehyung dengan soalan yang bodoh bagi taehyung.

" Tuan saya ni lebih muda dari tuan tahu tak! Mungkin juga diorang fikir yang Tuan ialah Sugar daddy saya. " Jelas taehyung dan buatkan jungkook tersenyum

" kalau macam tu biarlah.. Kau jadi Baby sugar aku pun. Okey gak. "

" Yahh!?, tak naklah.. " taehyung protes dengan agak manja sedikit. Memuncungkan bibirnya berserta pipinya yang mengembung macam ikan buntal.

" Comel lah " Jungkook mencucuk pipi kembung taehyung dan pipi taehyung automatik terus bersemu merah. Merona habis pipinya. Taehyung mengalihkan pandangan.

" Makanlah tu.. Penat tau saya masak dan terpaksa bertarung dengan dua ekor syaitan kat luar tadi. " Kata taehyung dengan nada yang kesal. Jungkook menaikan keningnya.

" Syaitan mana? " Jungkook menyoalnya lagi. Taehyung berdengus malas.

" Siapa lagi kalau bukan, Secretary sir, Jeon jungkook-lah " Ujar taehyung seakam memerli jungkook. Dan Jungkook melipatkan kedua tanganya pada dada.

" Pandai kau berkata-kata ye. " Taehyung pura-pura tak pandang muka jungkook. Malas nak pandang lama-lama nanti Jatuh cinta Cia~ cia

Jungkook mengambil mangkuk tingkat yang berada diatas meja hadapan sofa itu lalu membukanya.

" Kau masak apa? " Jungkook bertanya pada taehyung sambil menghidu masakan taehyung.

" Sorrylah, Masakan saya ni masakan murah je. Basic je. Saya tak tahu nak masak masakan mahal. Jadinya saya masak Khas untuk awak iaitu diberikan namanya Nasi goreng Kimchi Pakcik Kookie " Kata taehyung  dengan penuh kehebatan. Jungkook sekarang sedang menahan tawanha dari pecah. Tak tahan dengan muka taehyung yang comel tu.

" Makanlah! " pelawa taehyung.

" Apasal nama dia Nask goreng Kimchi Pakcik Kookie? Siapa pakcik Kookie tu? " Jungkook tak faham dan taehyung tertawa terbahak-bahak.

" Pakcik Kookie tu ialah.. Tuanlah.. Comelkan namanya? Sesuai dengan Muka Tuan yang acah garang tapi dalam hati ada loji—Eh salah ada taman. " Kata taehyung yang mencuit dagu jungkook. Jungkook menaha dirinya dari menerima godaan taehyung itu. Semakin hari semakin nakal perangai taehyung.

[𝐂] 𝐌𝐲 𝐒𝐰𝐞𝐞𝐭𝐲 𝐌𝐚𝐢𝐝 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Where stories live. Discover now