05- Bad Moment

3.4K 194 21
                                    

Taekook

Taehyung menyiapkan dirinya untuk berjumpa jungkook dipejabat. Dan dia tak sabar nak melihat bagaimana suasana berada dipejabat.

Taehyung dahulu selalu menginginkan untuk menjadi orang yang berjaya. Berkerja ditempat yang selesa dan baik.

Itu selalu menjadi mimpi bagi Seorang Kim taehyung. Kim taehyunh seorang budak lelaki yang masih dikatakan bawah umur.

Kim taehyung itu ialah nama yang diberikan oleh Salah seorang dari Pusat Asuhan anak yatim yang menjaganya ketika berumur 10 tahun.

Taehyung mengalami lupa ingatan. Dan Dia tidak tahu sama ada dia ada ibu dan ayah. Dia berharap kalau dia dapat ingat muka ibu dan ayahnya.

Dan dapat berjumpa dengan kedua orang ibu bapanya. Kekadang diterfikir, Bilakah dia dapat merasa keuntungan mempunyai Ibu dan ayah seperti yang lain.

Iya, Taehyung hanyalah anak yatim piatu. Ketiadaan Ibu juga ayah. Taehyung diasuh dirumah anak yatim sehinggalah dia umurnya genap 18tahun.

Selepas 18tahun, Taehyung mengatakan kepada Wanita dalam Pusat anak yatim itu. Yang dipanggil Ibu kepadanya.

Dia berhasrat untuk mencari ibu dan ayahnya dengan hidup sendiri suatu hari nanti. Dia ingin bertemu dengan kedua ibu dan ayahnya. Menyatakan dia rindukan kedua ibu bapanya.

Taehyung seorang budak yang baik sebenarnya. Entah kenapa budak itu semakin menjadi keras kepala dan degil. Sejak dia mula berkerja di restoran dengan menjadi pekerja cuci pinggan.

Iya bagi orang lain itulah pekerjaan yang paling hina. Dia tidak tahu apa itu menjadi Kuli batak orang. Tetapi akhirnya dia tahu menjadi kuli itu sangat hina. Dipandang rendah dan serendah-rendah.

Taehyung selali dimarahi dan diherdik. Datang lewat kene marah dan dipotong gaji. Buat pekara kecil pun dia kene marah.

Taehyung tidak suka dimarah atau diherdik. Kerana semasa dia dirumah anak yatim, Dia tak pernah dimarahi mahupun di herdik.

Kerana dia ialah manusia yang paling manja sekali. Taehyung sangat manja dan mesra. Tapi taehyung yang sekarang tidak seperti itu.

Dia sering memberontak dan melawan. Dia bersikap keras kepala dan degil. Terkadang setiap pekerjaan yang di dapat tak pernah kekal.

Taehyung seringkali dibuang kerja. Dia terlalu banyak pengalaman dalam pekerjaan. Tapi tak pernah lama dan bertahan. Kerana salah satu puncalah ialah taehyung selalu dihina oleh rakan sekerja mahupun pelanggan atau majikanya sendiri.

Taehyung tak pernah hidup senang sampai sekarang. Dia rasa terseksa sangat. Sangat-sangat. Setiap kali dia dihina pasti mereka akan mengungkit soal ibu bapanya. Dan itu membuatkan dia merasa jatuh untuk seketika.

Ketika dia merasa sakit sebegitu tiada siapa yang datang membantunya ketika dia memerlukan. Taehyunh hidup sendirian dan meluahkan perasaanya atau kesakitanya hanyalah pada bulan dan bintang.

Yang menjadi penemanya selalu ialah Bulan dan bintang. Setiapkali dia mempunyai masalah dia akan meluahkan perasaanya pada bulan. Dan Bulan akan teranginya ketika dia menitiskan air matanya.

[𝐂] 𝐌𝐲 𝐒𝐰𝐞𝐞𝐭𝐲 𝐌𝐚𝐢𝐝 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Where stories live. Discover now