24 - Hyung?

3.4K 136 20
                                    

Taekook/KookV

.

.

.

.





Ting tong!

Bunyi Bell rumah jungkook berbunyi dan jungkook dengan tergesa-gesanya keluar dari bilik melihat siapa disebalik pagat rumahnya.

“Eh?” Jungkook mengeryit dia kenal lelaki yang berada dihadapan rumahnya. Dengan cepat jungkook membuka pintu pagar rumahnya dan membiarkan lelaki itu masuk kedalam.

Bukan sorang tapi dua. Sorang namja yang agak kacak dan juga seorang namja yang memang terlihat imut dan cantik.

“Jungkook-ah?”

“Hyung-ah??.”
Jungkook terkejut setelah sekian lama abangnya tidak ada dibumi seoul. Kini secara keajaiban yang berlaku abangnya berada tepat dihadapanya. Dia sangat merinduikan abangnya. iya sangat sangat.

“Wahh! jungkook kau dah besar ye. Maaflah hyung tak sempat nak tengok kamu membesar dengan baik.” Kata lelaki itu dan jungkook menyuruh mereka berdua untuk masuk kedalam. Manakala taehyung menghidangkan makanan untuk Tetamu jungkook. Taehyung tak ingin ikut campur urusan jungkook. Lebihan lagi iti adalah hyungnya jungkook.

“Jemput minum ye. Maaf ini sahaja yang mampu saya buat.” Kata taehyung dengan sopan, Sambil meletakan beberapa gelas yang berisikan air jus oren yang segar.

“Ah, jungkook maid? baru.”
Ujar namjoon iaitu abang kepada jungkook. Jeon Namjoon dan namja imut bersamanya ialah Kim seokjin lebih tepat lagi dia ialah tunangan namjoon.

“Ah, iya kenalkan dia kim taehyung. Berkerja sebagai pembantu peribadiku hyung.” Jungkook memperkenalkan taehyung kepada abangnya dan juga bakal iparnya.

Seokjin meneliti taehyung dari atas hingga bawah. Kenapa dia merasakan tidak asing untuk melihat taehyung. Terasa dia sangat mengenali taehyung.

“Anyyeonghaesayo, Kim taehyung imida. Saya baru berkerja dirumah Tuan jungkook. ” Kata taehyung dengan sopan sambil menunduk dihadapan namjoon dan juga seokjin.

“Taehyung?”
Kata seokjin yang melihat taehyung seperti ada sebuah makna yang tersirat.

“Nde?.”

“Kenalkan aku Kim seokjin.”
Ujarnya dan taehyung menyambut huluran salaman tangan itu dengan sebuah senyuman kegemaran jungkook. Iaitu Box smile taehyung.

“Ah, manisnya.”
Kata seokjin dia teringatkan
adik manisnya iaitu taeyong yang juga memiliki senyuman kotak itu juga.

“Tae, kau boleh panggil aku Hyung.” Ujar seokjin dan menampilkan senyuman cantiknya itu. Taehyung tak boleh menafikan bahawa seokjin memiliki rupa paras yang cukup menawan.

“Ah, baiklah seokjin-hyung.
Kata taehyung tetunduk malu dan sebelum pergi dia sempat memberikan tundukan hormat kepada Namjoon dan Seokjin.

“Jungkook! kenapa kau ada namja secantik itu? Dia maid kau ke? atai jangan-jangan dia Slave kau.” Ujar Namjoon selamber dan seokjin menatap tunanganya dengan tatapan yang tajam. Membuatkan namjoon menunduk, iya seokjin tu memang garang. Alah alah emak katakan.

“Yah!, hyung bukanlah.. dia memang jadi maid kat rumah kook! tapi disebalikny——
Ayat jungkook tergantung dan dia tak sepatutnya mengatakan hal yang sebenar pada namjoon dan juga seokjin.

“Sebaliknya apa?.” Soal seokjin ingin tahu apa yang jungkook sembunyikan.

“Ahh, hyung jangan marah kookie ye! Ngeheh..”Jungkook tersengih tanpa bersalah, namjoon dan seokjin melihat jungkook dengan menaikan satu kening mereka keatas.

He's my boyfriend——Dia kekasih kookie hyung.”Kata jungkook dengan menundukan kepalanya, dia takut kalau hyungnya akan marah.

Yakh! Mwo??”
Jerit seokjin dan jungkook juga namjoon menutup kedua telinga mereka. Seokjin kalau dah menjerit confirm pekak sekejap.

“Jinniee, kenapa jerit! sakit
telinga jooniee tau.” Kata namjoon yang menjuirkan bibirnya. Kononlah pasangan bahagia katakan, Sweet couple.

“Huh?, ahh—mian jooniee sayang...
Aku hanya terkejut saja.” kata seokjin dengan nada yang memujuk. Namjoon makin memuncungkan bibirnya tanda dia ingin sekali dikucup oleh seokjin.

Sayang! cium jooniee.”

Plak!

“Argh! sakit sayang.. kenapa malah dipukul.”

miang.”
Seokjin memberikan jelingan maut pada namjoon. Manakala si joonie ini sedang mengosok kepalanya kerana baru sahaja dipukul.

“Jadi—

“Jadi apa?”
Soal namjoon.

“Hyung terima dia atau tidak?.”

Yakh! gila apa aku tak terima adik ipar cantik,molek,sexy, montokk! macam seokjin ini. Of course aku suka kookie..” Kata namjoon yang tak berhenti berfikiran kotor pada seokjin. Lagi sekali ingin sahaja seokjin memukulnya dengan batang penyapu. Gatal tak sudah-sudah.

“Sebenarnya? taehyung itu siapa?”
Soal seokjin yang kini bertingkah agak lebih serius.

Hyung..aku pernah cerita bahawa dialah yang selama ini aku cari. Dan akhirnya kookie berhasil menemukan dia. ”

“Oh! pasal budak kecik berumur 10tahun terlibat dalam kemalangan. Dan kau adalah penyelamatnya, begitu?.”Sampuk namjoon dan jungkook mengangguk, lagi-lagi seokjin tak tahu menahu.

“Kemalangan, siapa?”

“Kim taehyung.”

“Oh, jadi budak itu terlibat dalam kemalangan. Ketika berumur berapa?”

“10 tahun hyung.”

“Dan kau?”

“18 tahun.”

Omoya! jauhnya umur korang.”

“Yeah..”

“Jadi sekarang taehyung berumur,
18tahun betulkan?” kata seokjin dan jungkook hanya mengangguk. Entah apa yang difikirkan seokjin terasa ada sesuatu yang mengusik jiwanya.

wait-wait! kenapa umur dia
sama dengan adik aku?”

“Adik? hyung yang taeyong itu?”
kata jungkook

“Iya~ dan bila kookie dan dia terlibat dalam kemalangan itu.”

“Ahhh! itu entah hyung, kookie tak ingat bila tarikh kami kemalangan.”

“Oh begitu.”

“Kenapa sayang?

“Ah! tak ada apa.”

“Kenapa familiar sangat...”

Tbc.

Sorry terlalu short sangat.. Sebab dah tak tau nak letak apa.. Macam yng author cakap banyak yg author tulis tapi dah hilang entah kemana... Hiks.. Hiks.. Sedihnya😭😭😭

[𝐂] 𝐌𝐲 𝐒𝐰𝐞𝐞𝐭𝐲 𝐌𝐚𝐢𝐝 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon