44-It's Hurts

2K 117 66
                                    

Taekook

.
.
.
.
.
.




Taehyung dan jeonie sudah bersiap ingin keluar pergi shopping mall. Katanya gaji pertama taehyung dah keluar, jadi taehyung ingin mengajak jeonie membeli pakaian mereka.

Dam lagi tadi jeonie asyik merengek pada taehyung untul belikan dia patung Iron man yang selama dia indamkan.

Jeonie memang suka iron man  sama seperti jungkook. Jungkook mempunyai banyak koleksi patung dan robot ironman.

Bagaimana acuanya, begitulah kuihnya.

Taehyung dan jeonie telah pun sama ke shopping complex gaji taehyung tak adalah sebesar mana, mampu membelikan baju dan keperluan anaknya sahaja sudah cukup.

“Eomma cepatlah! Kata nak belikan jeonie robot ironman. Cepatlah eomma.”Ujar Jeonie sambil menarik lengan taehyung. Anak itu sudah tidak sabar lagi untuk memegang robot ironman itu.

“Sayang! Kita beli baju dulu boleh! Lepas dah beli baju barulah beli robot ironman jeonie.”Pujuk taehyung, dengan pantas jeonie mengangguk. Nasin baiklah jeonie sejenis yang memahami taehyung.

“Okey! Jomlah cari baju.”
Jeonie menarik lengan ibunya, manakala taehyung hanya terkekeh melihat tingkah laku anaknya itu.

.
.
.
.

Dalam sibuk mencari pakaian jeonie. Taehyung dengan tak sengaja mendengar jeonie memanggil seseorang.

“Appa?!!”Teriak anak itu. Dengan cepat taehyung menoleh lalu mengejar jeonie dari belakang. Dan sampailah jeonie memeluk seseorang lelaki.

“Jeonie!”Panggil taehyung. Jeonie seakan tak mahu melepaskanya. Taehyung meminta maaf kepada wanita itu. Kerana jeonie dengan lancangnya memeluk suami kepada wanita itu.

“Jeonie sayang!”Pujuk taehyung lembut. Manakala lelaki yang mendukung jeonie itu memutarkan tubuhnya menghadap taehyung.

Terkejutnya taehyung dengan lelaki yang berada dihadapanya ini. Sudah sebulan lebih taehyung tidak berjumpa denganya.

“J-jungkook?!”
Taehyung tak mampu nak berkata apa, sempat dia melirik kearah seorang wanita yang berpakaian sama dengan jungkook. Wanita itu cantik.

Tetapi siapakah?
Dia yang sebenarnya.

“Awak kenal ke?! Tunang saya.”
Ujar gadis itu dengan nada yang lembut. Taehyung dibuat terkejut.

Deg!

“Apa?!”
Jawab taehyung.

“Iya! Dia tunang saya. And  macam mana awak boleh kenal tunang saya.”Katanya lagi. Taehyung mengalihkan pandanganya pada jungkook yang memandangnya tanpa ada perasaan serba salah.

“Appa! Pergi mana.. Jeonie rindukan appa.”Ujar Jeonie yang memeluk leher jungkook dengan erat. Jungkook dapat rasakan bajunya basah oleh kerana air mata jeonie.

“Shh.. Sudahlah.. Appa ada sayang. Jangan menangis lagi.”Pujuk jungkook. Dan tangisan jeonie semakin lama semakin reda. Lalu jungkook menurunkan jeonie dan menyamakan ketinggianya dengan jeonie.

“Appa pergi kan?! Jeonie dan eomma rindukan appa.”katanya jungkook sempat mendonggak melihat taehyung yang masih berdiri itu.

“Bae?! you kenal ke?! Budak ni. And siapa namja ni. Dia ni pun you kenal juga ke?!”Soal gadis itu. Jungkook mengangguk.

[𝐂] 𝐌𝐲 𝐒𝐰𝐞𝐞𝐭𝐲 𝐌𝐚𝐢𝐝 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Where stories live. Discover now