46-I can't take it

1.9K 112 25
                                    

Taekook

.
.
.
.
.
.

Hari demi hari berlalu, perkahwinan jungkook sudah dekat. Dan semakin itu membuat taehyung menyesak.

Taehyung cuba kuatkan dirinya. Dan harungi segalanya dengan pasrah. Taehyung mahu jungkook bahagia dan inilah pilihan yang tepat.

Taehyung seperti biasa, menjadi manusia yang tersakiti. Kalau taehyung boleh pilih, dia akan pilih untuk tidak mencintai jungkook

Kerana menyintai jungkook sangat menyakitkan. Tetapi taehyung tak pernah menyesal kalau dirinya pernah jatuh cinta kepada jungkook.

Malahan dia bahagia kerana jungkooklah yang pertama menyentuh dan memberikan dia anugerah yang terindah ;—Jeonie.

Dan jungkooklah cinta pertamanya. Dam taehyung bahagia semua itu.

Walau kenyataanya menyintai itu amat menyiksa dirinya. Tetapi itu bukanlah alasanya, untuk berhenti menyintai jungkook.

Jungkooklah pertama dan terakhir baginya.

.
.
.
.
.
.
.

Flashback...

Jungkook memberikan ruang dihatinya, walaupun tempoh hari apa yang dikatakan oleh taehyung membuatnya tersiksa.

Tetapi jungkook cuba menahanya, bukan dia tak mahu perjuangkan cintanya. Dia mahu

Tetapi ada satu perasaan yang jauh sudut hatinya membuatnya menjadi ragu. Bukan dia tak mencintai taehyung. Dia tidak meragukan cintanya terhadap taehyung.

Cuma.. Taehyung seakan menolak cintanya, ibunya pernah bilang kalau benar dia mencintai taehyung perjuangkan cinta itu.

Tetapi jungkook terlebih dahulu melepaskan peluangnya untuk mendapatkan taehyung.

Jungkook juga tidak faham dengan dirinya. Jungkook seakan tak buat apa apa demi mendapatkan taehyung.

Jungkook juga tak tahu kalau dirinya benar mencintai taehyung atau pun tidak. Kerana jungkook langsung tidak bertindak apa apa.

Dan jungkook sarankan untuk membiarkan taehyung. Tanpa memberi kahbar dan segalanya dan tengok sama ada taehyung mencarinya atau pun tidak.

Sampai satu tahap itu, bekas kekasih jungkook pada masa zaman jungkook belajar dahulu pulang ke korea. Alasan ketika putus dahulu adalah ingin mengejar kerjayanya dalam menjadi model eropah.

Dan kini Lee Ji eun kembali untuk merebut hati jungkook semula. Pada mulanya jungkook tidak menerima kerana dia masih mencintai taehyung.

Setelah, jungkook melihat taehyung bermesra dengan sehun membuatkanya berasa sangat marah. Dan bertindak diluar kawalan. Malaha bersetuju untuk menikah dengan ji eun demi menyakiti hati taehyung.

Tetapi apakan daya, jungkook sudah melampaui batas, dia menyakiti taehyung tanpa ada rasa belas kasihan. Ingin lari pun tidak guna kerana mereka telah pun menetapakan tarikh pernikahan mereka.

Dan segalanya jungkooklah yang menciptanya. Dan jungkook tak mampu lakukan apa apa demi taehyung. Sebegini kah? Cinta jungkook terhadap taehyung. Ya h ditakuti oleh jungkook hanyalah risiko pada syarikat dan keluarganya.

Iya jeon jungkook seorang pengecut.

Kalau beginilah jungkook, sampai bila-bila pun. Dia tak akan pernah dapat memiliki taehyung dan dengan cara ini taehyung akan jatuh ke tangan orang lain.

[𝐂] 𝐌𝐲 𝐒𝐰𝐞𝐞𝐭𝐲 𝐌𝐚𝐢𝐝 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Where stories live. Discover now