43-Love isn't over!

1.7K 124 19
                                    

Taekook

.
.
.
.
.
.
.
.

Sudah sebulan taehyung tak berjumpa dengan jungkook. Setiap kali taehyung datang ke kediaman jungkook, pemandu jungkook memberitahu bahawa jungkook tidak ada disini.

Kemana perginya jungkook. Taehyung merindukan jungkook. Macam yang dikatakan, taehyung bukan tak cinta dia masih cintakan namja berkelahiran september itu.

Kalau taehyung tak cintakan jungkook, mengapa sehingga sekarang taehyung masih sendirian. Dan kenapa taehyung masih lagi memakai rantai pemberian jungkook kepadanya.

Cuma dia perlukan waktu untuk merawat lukanya. Dia tak ingin terus-terus memberikan kepercayaan kepada jungkook. Manusia boleh berubah, dia cuma takut kalau suatu saat nanti jungkook akan berpaling darinya dan itu akan membuatnya terlalu sakit.

Dia ingin menguji sejauh mana jungkook akan cuba mendapatkan cintanya. Tapi nampaknya jungkook tidak memberi apa apa reaksi setelah apa yang taehyung kata sebulan yang lepas.

Setelah itu jungkook menghilang kemananya. Tanpa ada kabar berita dari keluarga dan juga taehyung. Taehyung ingin sekali tahu dimana jungkook.

Kali terakhir taehyung melihat jungkook ketika dia datang ke syarikat jungkook. Tanpa memberikaa reaksi kepadanya, hanya menatapnya dari atas.

Sebenarnya apa motif jungkook buat dia begitu. Taehyung tak faham langsung dengan jalan ceritanya ini. Taehyung tak ingin benda ini terjadi tali cuma ingin menguji tahap mana jungkook menyayangi taehyung.

Jeonie rindukan ayahnya. Setiap malam jeonie bermimpikan jungkook. Dan mengatakan pada taehyung bahawa dia ingin sekali berjumpa dengan jungkook. Tetapi taehyung tak tahu dimana jungkook saat ini.

Nombor yang ditelefon tidak diangkat. Kerana setiap kali taehyung menghubungi nombor tersebut. Jungkook tidak mengangkatnya.

Apa yang harus taehyung lakukan. Apakah jungkook terluka dan kecewa dengan perkataan taehyung pada bulan lepas. Kenapa jungkook marah, sedangkan dulu dia lebih terluka kalau nak dibandingkan dengan jungkook.

Taehyung menderita disana. Siapa kata taehyung bahagia. Tidak, taehyung merindukan jungkook bagai nak mati. Semasa mengandungkan jeonie, taehyung sering mengingatkan jeonie.

Tanpa jungkook disisinya dan sebenarnya dia sangat buntuhkan jungkook untuk bersamanya.

Ketika taehyung melahirkan jeonie. Bagai nak mati dia menahan sakit. Tiada jungkook disampingnya untuk mengurangkan sakitnya. Padahal taehyung mengeluarkan zuriatnya.

Dan ketika itulah, taehyung hampir mati. Kerana berlakunya tumpahan darah yang tidak henti. Tetapi dengan kuasa tuhan, taehyung diselamatkan. Dan inilah taehyung bertahan demi jeonie.

Taehyung membesarkan jeonie dengan penuh kasih sayang. Ketika dulu, jeonie sering mengatakan pada taehyung bahawa dia ingin adanya seorang ayah. Terkadang dia menceritakan pada ibunya bahawa kawan-kawanya semua mempunyai ayah. Tapi dirinya tidak ada ayah.

Dan ketika itulah taehyung terdetik ingin berjumpa dengan jungkook. Taehyung tak ada gambar jungkook untuk ditunjukan pada jeonie. Dan taehyung membuat keputusan untuk membawa jeonie pulang ke tempat lahirnya. Korea.

[𝐂] 𝐌𝐲 𝐒𝐰𝐞𝐞𝐭𝐲 𝐌𝐚𝐢𝐝 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Where stories live. Discover now