10- Who is she?

2.9K 156 6
                                    

Taekook/KookV

.

.

.

.

" Er, Itu—

" Takpe, kalau tak nak cakap
tae faham." selesai sahaja makam taehyung membawa diri kedapur dan tadi kata taehyung seperti nada yang sedikit datar. Tak akanlah taehyung merasa sedih dengan itu.

Jungkook menyusuli taehyung kedapur dengan disela-sela percakapan tergantung tadi.

" Oh, dia itu hanya My ex- fiancee je.
Tapi sekarang taklah. " Ujar jungkook tiba-tiba membuatkan taehyung merasa hangatan kelegaan datang. Taehyung mula tersenyum malu. Dia merasa gembira sedikit tak tahu kenapa.

" Tapi, kenapa dia cakap yang
hyung ni tunanganya. "

" Oh, sebab dia tak boleh
menerima yang aku dah putuskan
tunangan denganya." Ujar jungkook selamber sambil menyandarkan tubuhnya dipeti sejuk itu. Taehyung sibuk membasuh pinggan mangkuk didalam singki itu.

" Oh. "

" Kenapa? jealous ka? "

" Mwo? Yaishh, mana ada
cis, takde maknalah. " Pipinya bersemu merah, Jungkook tak bodoh untuk tahu apa itu. Taehyung sedang diusik oleh jeon jungkook bergigi rabbit ini. Dia terkekeh pelan.

" Esok aku cuti, kita
jalan-jalan nak? " Kata jungkook, pantas taehyung si alien ini menoleh kearah wajah tampan jungkook dengan muka berseri-seri.

" Ha? Daebakk! Jingjja?
pergi jalan kat mana? "

" Adalah, biarlah rahsia. "
Ujar jungkook seakan berbisik. Taehyung lagi-lagi mengembungkan pipinya. Jungkool kedekut nak bagitahu kat kemana mereka akan pergi.

" Alah~ bagilah tahu. "

" Mana boleh, kan dah cakap
rahsia. "

" Tch! kedekut. "

" Haha~ merajuk le tu. "

" Bisinglah. "
Jungkook terberhenti mengelakan taehyung. Sebab taehyung merajuk sumpah kelakor plus Comel. "

Disebalik kegembiraan mereka, Ada mahkluk lain yang memerhatikan dua pasangan sejoli tak beberapa nak joli ini. Sedang menahan amarah yang membuak-buak diluar sana.

" Shit jungkook, Jangan ingat
kau boleh tolak aku. Dan aku akan
buat hidup kau menderita selepas ini
Kim Taehyung. "

.

" Eunghh~ " Taehyung berlenguhan entah kenapa tapi dia rasa susah untuk bangkit dari katil ini. Dah macam Seolmate antara taehyung dan juga katil ini. Matanya serasa ingin melelapkan lagi dan mengejar mimpinya untuk berkahwin dengan putera idamanya.

" Morning Princess. " Taehyung terdengar sayup-sayup suara itu tepat pada telinganya. Dan taehyung tersenyum manis sambil memejamkan mata. Dia merasakan ada Putera idamanya itu sedang mengejutkanya.

[𝐂] 𝐌𝐲 𝐒𝐰𝐞𝐞𝐭𝐲 𝐌𝐚𝐢𝐝 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Where stories live. Discover now