50-Mrs Jeon Taehyung

3.1K 156 25
                                    

Taekook

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.




Taehyung kecewa dengan jungkook. Seharian ini dia terlalu banyak menghabiskan air matanya kerana jungkook. Sungguh ini terlalu menyesak.

“Oh! Tuhan, berhentilah menguji hambamu dengan ini. Tolong, aku tak kuat menerimanya.”Taehyung menitiskan air matanya sambil mengusap dadanya yang semakin sakit.

Berapakali taehyung berikan peluang kepada jungkook. Lihatlah, jungkook tetap seperti ini. Apa lagi yang tak kene dengan hidupnya. Mungkin dah takdir jalan hidupnya begini.

Hikss..hiks..

Tak lama selepas itu, jeonie datang melihat taehyung menangis dihadapan katil. Lalu dia menghampiri taehyung pelan-pelan.

“Eomma?!”
Sapanya lembut. Taehyung menoleh kearah jeonie yang menatapnya dengan sungguh sayu. Tangan mungil itu terangkat kemudian mengelap air matanya itu.

“Apa lukakan eomma lagi ye?!”
Katanya pelan. Taehyung mengeleng tidak. Tetapi dengan jelas jeonie tahu.

Uljima-eomma! Jeonie tak nak tengok eomma sedih. Eomma terlalu cantik untuk menangis. Beginikah? Snow white kalau menangis?! Eomma jeonie selalu disisi eomma. Apa pun keputusan eomma jeonie akan ikut eomma. Kerana eommalah yang lahirkan jeonie. Jangan pernah fikir, eomma akan selalu sendiri. Eomma tak akan pernah sendiri, kerana jeonielah peneman eomma.”

Taehyung menguntumkan senyuman. Dari awal lagi taehyung mengatakan dia kuat demi jeonie. Anaknya sangatlah mengerti tentangnya. Itu kenapa taehyung masih berdiri dengan teguhnya Disini.

“Eomma akan selalu kuat demi Jeonie sayang.”

“Jangan pernah menitiskan air mata, kerana air mata eomma sangatlah berharga.”

.
.
.
.
.
.
.
.

Taehyung ingin pulang ke rumah orang tuanya. Dia tak mahu lagi tinggal bersama jungkook. Semakin dia dekat dengan jungkook, makin menyesak dadanya.

“Tae?! Bergaduh dengan jungkook lagi atau apa?”ujar Puan Kim. Taehyung mengangguk lalu menunduk sedikit. Dia berasa bodoh kerana terlalu percaya dengan jungkook yang jelas-jelas menghianatinya.

“Hm, sudahlah eomma tae dah penat nak bagi dia peluang lagi. Kalau beginilah dia sia-siakan cinta tae.”

“Sudahlah tu! Pergi tinggalkan dengan jungkook tu. Hiduplah dengan orang lain yang boleh bertanggungjawab menjaga kamu dan jeonie. Bukan jungkook. Tinggalinya Taehyung.”

“Tapi—”

“Masih meragukan. Buat dia menyesal keatas perbuatanya nak. Beginilah, eomma nak kahwinkan kamu dengan kawan baik eomma. Bagaimana kamu nak kan?!”

“Tapi Eomma? Jungkook!”

“Tae? Lihatlah apa yang jungkook dah lakukan pada kamu. Dan lupakanya, jika kamu bermakna dalam hidupnya dia tak akan abaikan kamu. Dan eomma tak rasa dia sesuai untuk kamu nak! Nikahlah dengan lelaki lain. Dan berbahagialah. Eomma yakin dia boleh membahagiakan kamu. Kerana pilihan eomma amatlah terbaik.”

Jelas puan jeon. Sudah tibanya taehyung menghidupi rumah tangganya dengan seseorang yang boleh menjaganya dengan baik.

Jungkook tak boleh nak menghargainya. Hatinya terluka dengan sikap jungkook. Mungkin kebahagiaan itu tidak datang dari jungkook tetapi dari lelaki lain.

[𝐂] 𝐌𝐲 𝐒𝐰𝐞𝐞𝐭𝐲 𝐌𝐚𝐢𝐝 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Where stories live. Discover now